חוק המשתמטים של ח"כ שטבון אושר בקריאה שלישית

חוק המשתמטים של ח"כ שטבון אושר בקריאה שלישית

לפני שעה קלה אישרה מליאת הכנסת ברוב גדול את חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון בקריאה שלישית. מעתה, יישללו מסטודנטים משתמטים כל הטבה ומלגה הניתנת מקופת המדינה.

סטודנטים משתמטים לא יקבלו מלגות
  צילום: פלאש 90

לפני שעה קלה (שני) אישרה מליאת הכנסת ברוב גדול (33 בעד, 8 נגד ו- 2 נמנעים) את חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון בקריאה שלישית.

מעתה, יישללו מסטודנטים משתמטים כל הטבה ומלגה הניתנת מקופת המדינה. יצוין, כי כל סטודנט הלומד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים מקופת המדינה, זכאי ליהנות (ובלבד שעומד בקריטריונים הנדרשים) משורה ארוכה של מלגות שמקורן בקופת המדינה לרבות מלגת פר"ח, מלגת משרד החינוך, מלגות סיוע לסטודנטים ממעמדות סוציו אקונומיים נמוכים, מלגות מחקר וסיוע לדוקטורנטים.

על פי החוק החדש, סטודנטים משתמטים לא יהיו זכאים למלגות הללו. יודגש כי החוק מתייחס להגדרת הצבא למשתמטים כמי שפטרו עצמם מחובת התייצבות לשירות צבאי, כאשר ברור שאין הכוונה לבעלי פטור רשמי מטעמי דת, בריאות או כל פטור אחר. יצוין, כי לפי נתוני הצבא מידי שנה ישנם כחמשת אלפים משתמטים ועריקים.

ח"כ יוני שטבון, יוזם ההצעה: "הכנסת הבהירה הערב שמפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה. צה"ל הוא צבא העם, ולחברה הישראלית כולה יש אחריות להירתם למיגור תופעת ההשתמטות".

"לנו, כנבחרי ציבור, יש חובה מוסרית חשובה מאין כמוה לעצור את הפארסה הזאת. החוק החדש ישים סוף להפקר המגונה הזה, אני מודה לחבריי חברי הכנסת שגילו אחריות ואישרו את התיקון החשוב הזה. מדינה מתוקנת מוקיעה משתמטים, הערב ישראל הפכה למתוקנת יותר".

יצוין כי ההסכמה על החוק חצתה מפלגות וגבולות פוליטיים, כאשר אל ח"כ שטבון הצטרפו גם ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ יריב לוין (הליכוד), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וחברי הכנסת איתן כבל ועמר בר לב (עבודה).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"ערב רב"
| 17-11-2014 22:08
בגמרא מצוי רק מקום אחד בו מופיע הביטוי "ערב רב", והוא במס' ביצה דף לב: "הני מערב רב קא אתו, (אלה מערב רב הגיעו) דכתיב (דברים יג) ונתן לך רחמים ורחמך, כל המרחם על הבריות, בידוע שהוא מזרעו של אברהם אבינו, וכל מי שאינו מרחם על הבריות, בידוע שאינו מזרעו של אברהם אבינו."
2
ומה לגבי השתמטות החרדים????
הפורום לשוויון בנטל | 20-11-2014 21:09