בשורה לחגים: "בתי הכנסת נגישים יותר"

בשורה לחגים: "בתי הכנסת נגישים יותר"

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בישראל, אחיה קאמרה, בישר כי בעקבות חקיקת הוועדה למען אוכלוסיות עם מוגבלות "בתי הכנסת נגישים יותר, ויש יכולת רבה יותר להכיל אוכלוסיות שמעולם לא הצליחו להגיע ולהתפלל"

author-image
בשורה לחגים: "בתי הכנסת נגישים יותר"
  אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קבעה היום תקנות לפיהן בקשות לבניית ממ"דים ומקלטים יאושרו מעתה רק אם יכללו התאמות ויונגשו לאנשים עם מוגבלות. בין היתר, על מרחבים אלה לכלול מעברים חופשיים ברוחב 110 סנטימטרים לפחות, כיור נמוך עם ידית מנוף, נתיב גישה נגיש, בתי כסא ותאי מקלחת מותאמים.

מ"מ יו"ר הוועדה, העומד גם בראש ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים מוגבלות, ח"כ אילן גילאון אמר: "אני מלא תקווה שלא נחזור עוד למראות הקשים ממבצע צוק איתן, של אנשים עם מוגבלות שמצאו עצמם חסרי הגנה תחת מתקפת טילים. אחרי מסכת לחצים ממושכת מצד הוועדה ופניות חוזרות ונשנות לשרים, הצלחנו לאשר היום את התקנות החשובות האלה". חברי הכנסת גילאון ויעקב מרגי דחו את טענתו של סמנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אמיר הלר, לפיה הכללת ההתאמות גם על דירות קטנות יפגעו ברוכשי הדירה מכיוון שיקטינו את שטח הדירה. "מדובר על 20% מהדירות הנבנות, ומספרן עומד כיום על כ-8,000. לא יעלה על הדעת כי לא יונגשו באופן מלא. ביטחון הדיירים עומד מעל הכל", אמרו חברי הכנסת.

עוד אישרה הוועדה תקנות לפיהן רכבות מקומיות – הרכבת הקלה בירושלים וזו הצפויה בגוש דן – יחויבו לבצע התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות תוך שנה וחצי מיום פרסום התקנות. בין היתר נקבע כי בכל קרון יותקנו לפחות שתי דלתות לצורך כניסה ויציאה של אדם המתנייד בכיסא גלגלים, הדרך המובילה למושבים המיועדים לבעלי מוגבלות תהיה ללא מדרגות ופנויה ממכשולים, רצפת הקרונות תהיה עשויה מחומר מונע החלקה, לחצן ההפעלה לפתיחת דלת הקרון יובלט ויסומן עבור אדם בעל מוגבלות בראייה, בכל קרון תודיע מערכת כריזה בקצב איטי וברור על התחנה הקרובה והבאה ויפעל שילוט אלקטרוני של שמות התחנות, יבוצעו התאמת נגישות בתחנת רכבת קלה ובתחנות מרכזיות שמהן ייצאו רכבות קלות. "תחבורה ציבורית מותאמת היא אמצעי מרכזי לשילובם של אנשים עם מוגבלות באופן מלא בחברה. לא פעם מדרגה אחת היא ההבדל בין עבדות לחירות", אמר ח"כ גילאון.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בישראל, אחיה קאמרה, בישר נרגשות כי בפרוס החגים והשנה החדשה, בעקבות חקיקת הוועדה למען אוכלוסיות עם מוגבלות "בתי הכנסת נגישים יותר, ויש יכולת רבה יותר להכיל אוכלוסיות שמעולם לא הצליחו להגיע ולהתפלל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו