פרשת תרומה: בחנוכת בית המקדש הראשון שלמה המלך בתפילתו הארוכה מקבע את בית המקדש כמרכז התפילות העולמי, וכידוע, מאז עד היום בכל העולם מתפללים לכיוון ארץ ישראל, בארץ ישראל לכיוון ירושלים, ובירושלים לכיוון הר הבית, ובכותל צריכים להתפלל באלכסון, כ-45 מעלות שמאלה, לכיוון המקדש, לאותו מקום ששלמה קובע כמרכז התפילות, לאבן השתיה.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
אך אבן השתיה, עם כל קדושתה, איננה מספיקה. אומרת התורה "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", צריך את בית המקדש מעל אבן השתיה על מנת שתהיה השראת שכינה.
אבל האמת היא שגם זה לא מספיק, כי בתוך בית המקדש צריך גם את הארון עם הכרובים על מנת שתהיה השראת שכינה. ומה יש בארון? – אומרת התורה "ונתת אל הארון את העדות אשר אתן אליך", בתוך הארון ולידו יש את הלוחות, שברי לוחות וספר תורה בכתב ידו של משה. אם כן, התורה היא מרכז הארון, והוא מרכז קודש הקודשים, וקודש הקודשים עם אבן השתיה מהווים את מרכז התפילות, יוצא שמרכז ההוויה הרוחנית שלנו מסתובבת סביב התורה.
אבל האמת היא שגם זה לא מספיק, התורה מסיימת את פרשיית הארון ובנייתו במילים "ונועדתי לך שם, ודברתי אתך מעל הכפורת מבין שני הכרובים אשר על ארון העדות", הקב"ה מדבר עם משה מבין שני הכרובים.
אומרים רבי יהודה הלוי בכוזרי, ורבי יוסף אלבו בספר העיקרים, שלא רק נבואת משה יוצאת מבין שני הכרובים, אלא הנבואה לכל הנביאים נבעה מבין שני הכרובים, שם זה כביכול הפה של הקב"ה.
זאת אומרת שהחיבור העמוק שלנו לקב"ה נמצא בנבואה, ביכולת לשמוע את דבר ה'. כבר אלפיים וחמש מאות שנה אין נבואה, אבל אומר הנביא יואל "והיה אחרי כן אשפוך את רוחי על כל בשר, ונבאו בניכם ובנותיכם", חלק מהותי ביותר בתהליך הגאולה הוא חזרת הנבואה, וחזרת היכולת לשמוע את דבר ה'.ולוואי ונזכה לכך במהרה.
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
אם ראית שני תלמידי חכמים החולקים זה על זה. במחלוקת כנה לשם שמיים ["כנפיהם פרושות למעלה]. דע שרוח הקודש מדברת בהם בשניהם. שהם הם מקיימים קצוות של כרובים . ...
אם ראית שני תלמידי חכמים החולקים זה על זה. במחלוקת כנה לשם שמיים ["כנפיהם פרושות למעלה]. דע שרוח הקודש מדברת בהם בשניהם. שהם הם מקיימים קצוות של כרובים . שהם "זהב". ושפניהם איש אל אחיו וכנפיהם כאמור פרושות למעלה לשמיים [לבטא מחלוקת לשם שמיים]. שהקב"ה בחר לדבר בו בעולם ולבני אדם . דווקא בין בני אדם האוהבים זה לזה . ודווקא אהבה של "כמוך" . אהבה של "כרובים" המתערים זה בזה. שכך גם אמר הקב"ה: "ואהבת לרעך כמוך - אני ה'" . כשיש אהבה של "כמוך" בבניו של הקב"ה. הקב"ה ממהר להופיע ולומר הנה גם אני ה' מוכן ומזומן להיות חלק מכם . לדבר ולברך אותכם משה אהרון
המשך 21:27 06.02.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
הכפורת מעל הארון ===================== היא היא סמל של פיסגת הקדושה. והיא היא גם בהפוך על הפוך מנפצת את אגדת הקדושה והיא בלי גבולות צריכה להיות בליבו פנימה של כל אדם שכל...
הכפורת מעל הארון ===================== היא היא סמל של פיסגת הקדושה. והיא היא גם בהפוך על הפוך מנפצת את אגדת הקדושה והיא בלי גבולות צריכה להיות בליבו פנימה של כל אדם שכל אדם צלם אלוהים וכל אדם "כרוב " - מלאך אלוהים בפוטנציה. וכל כרוב = אדם - הוא זהב. והגם שיש בני אדם בקצוות "בקצה מזה ובקצה מזו." לסוף לסוף ,אין כל הבדל בין אדם לאדם. וודאי לא במושג של הקדושה. "כי קדוש במהות של אמת רק "אני" הקב"ה וקדושתכם אמצעי להגיע אלי כצלם אלוהים הנה כי כן הקדושה כמו כל הפולחן נועדה לחולשתם של בני האדם לגייס ולארגן כוחותיהם לטוב ולפיכך כל ישראל צריכים לכוון שפיסגת הקדושה איננה הקדושה . היא אולי אמצעי תודעתי כאמור אך היעד והייעוד שלסוף שנהיה . קדושים זה לזה . בלוא כל תנאים ומחיצות בלוא כל גדרים אנושיים שכך או כך תמיד ישארו עלובים משה אהרון
המשך 14:21 06.02.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
קלעי החצר - בין חבלי גאולה - לגאולה ================================. לא נעים . אבל כל עוד תודעת המזבח קיימת. סימן הוא שאנו בפיגור של עקירת שורש הרע בעולם הרע בדמות הרע יותר...
קלעי החצר - בין חבלי גאולה - לגאולה ================================. לא נעים . אבל כל עוד תודעת המזבח קיימת. סימן הוא שאנו בפיגור של עקירת שורש הרע בעולם הרע בדמות הרע יותר - רצח בני האדם. שלא בכדי שהמזבח נדחק לחצר המשכן ש"חצר" - אותיות "רצח" ויש בה מן ה"פריצות" וכך גם "קלעי החצר" באים לגדר בתודעתינו את הפוטנציאל הסמלי לרצח - את המזבח .. לא . ! בבקשה - אל תזדעזעו ! גם מהמשך הדברים הבאים : הרעיון כאמור נוצק כבר בראשית - בעקדה . שם בעקדה התברר כי גם האדם המאמין ביותר אברהם לא נגאל מתודעתו של המזבח כבסיס אפשרי לקורבן אדם. וביקש לשחוט את בנו על המזבח. משמלאך נאלץ לעצור בעדו. נולדה לו בו ברגע כפשרת ביניים האלטרנטיבה הפחות גרועה הקרבת אייל שנאחז בסבך . [גם הקרבת בעל חי הוא "סבך"] והנה בחצר היה גם הכיור - כיור הרחצה. ושוב אותיות "חצר" הם גם "רחץ"..... הנה כי כן צריך להתנער . לחלום על עולם אחר ... נטול פולחנים מגוחכים של להאכיל לחם לאלוהים . ולהתמקד בבניית האופציה של "אדם " כ"צלם" להביא את הגאולה לעולם בקיום ומימוש המשוואה של :צלם אלוהים". גם אם נתחיל בתודעה ראשיתית . של ניסיון התרחקות ואי דבקות בפולחן עקר ובקיצוניות פולחנית נקרב במשהו את ימות המשיח. משיח לעולם לא ינחת בלי המהפכה התודעתית כאמור משה אהרון
המשך 14:19 06.02.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר