פרשת קרח: האם צריך לכבד את החולקים עליך גם כאשר הצדק איתך?

ממעשיו של משה רבנו, שלמרות שחלקו עליו ולא נהגו בו כבוד, הלך לנסות ולפייס את דתן ואבירם, לומדת הגמרא (סנהדרין קי, א) שאסור להחזיק במחלוקת : "וַיָּקָם משֶׁה וַיֵּלֶךְ אֶל דָּתָן וַאֲבִירָם, מכאן שאין מחזיקים במחלוקת, דאמר רב כל המחזיק במחלוקת עובר בלאו, שנאמר וְלֹא יִהְיֶה כְקֹרַח וְכַעֲדָתוֹ".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הרב בן מנחם בשו"ת על פרשת קרח

ואכן לדעת הרבה מרבותינו הראשונים יש איסור מהתורה להחזיק במחלוקת, אך האם כך הם הדברים גם כאשר אתה יודע שהצדק איתך? ומה הדין במחלוקות בלימוד תורה ובהלכה? במחלוקות בדעות ובמנהגים?

האם יש מצוות כיבוד הורים במי שמצווה על בנו להחזיק במחלוקת ולא לסלוח לאדם מסוים? והאם כדי להינצל ממחלוקת עדיף להימנע ממצווה שאינה חובה?