לא צריך יבוא: 700 אלף לולבים תוצרת הארץ - סרוגים

לא צריך יבוא: 700 אלף לולבים תוצרת הארץ

השנה אין צורך יבוא לולבים ממצרים או ממדינות אחרות. מגדלי התמרים יספקו את התצרוכת המקומית ועוד ייצאו לחו"ל. צפו להורדת מחירים

author-image
לא צריך יבוא: 700 אלף לולבים תוצרת הארץ
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

השנה אין צורך להיות תלויים במגדלים המצרים או הפלסטינים.

מגדלי התמרים יספקו השנה 700 אלף לולבים לקראת חג סוכות, כשני שליש מהם מהקיבוצים בבקעת בית שאן – עמק המעיינות שבחלקם מטעים מיוחדים ללולבים, כמות שתכסה את התצרוכת המקומית. בנוסף לכך, כמות של כ-200 אלף לולבים נשלחה לקהילות היהודיות בארה"ב.

מירב הלולבים גדלים בקיבוצים דתיים בפיקוח של משגיחי כשרות שמבקרים במטעים ונמצאים בקשר שוטף עם המגדלים לכל אורך השנה. קיבוץ טירת צבי, שהוא גדול יצרני הלולבים בישראל, מגדל כעשירית מהכמות הארצית.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

בכל שנה עולה מחדש שאלת יבוא הלולבים בעיקר מאזור אל-עריש בסיני וממגדלים פלסטינים ביריחו, בעזה ובירדן. היבוא כרוך בבעיות רבות ובאישורים של משרד הבריאות ומשרד הבטחון, כשבשנים אחרונות חלה הרעה במצב הבטחוני במצרים והתרופפות השלטון המצרי בסיני, לא התאפשר יבוא הלולבים משם.כעת, הודות להגדלת היצור בישראל אין צורך ביבוא ממצרים או מדינות אחרות.

מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מסר שהודות לחלקות המיוחדות לגידול לולבים הגענו למצב שהחקלאים הישראלים מספקים את מלוא התצרוכת של הלולבים בארץ ואף מייצאים לחו"ל במחירים שווים לכל נפש וללא צורך ביבוא. ליהודי שמקיים מצוות יש ערך מוסף כאשר ארבעת המינים עליהם הוא מברך גדלו באדמת ארץ ישראל והוא תורם ברכישתם לחיזוק החקלאים והחקלאות.

מחירו של לולב לצרכן נע מ-25 שקל ועד 300 שקל אצל מפקיעי מחירים. על פי הערכה יגיע ענף הלולבים להיקף מכירות של 50 מיליון שקל במחיר לצרכן כולל חלקם של גורמי התיווך.

לדברי רפל, הכנסות מגדלי התמרים ממכירת לולבים מגיעות לכשליש מכלל הענף ומכירת הלולבים והפרי מחזקים זה את זה. "אנו שמחים שלמרות העדר היבוא נשמרה יציבות המחירים הודות להגדלת היצור המקומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חרם חרדי?
| 11-09-2013 20:37
כמדומה שבנט יוריד לסרוגים דמים מרובים,כל עוד לא יתנערו ממדיניותו הלפידית.
2
מה יעשו אלו שמחרימים את התוצרת של מצבעי הבית היהודי????
בית שמש | 12-09-2013 5:02
3
לולבים של דתיים לאומיים - מה עושים???
| 12-09-2013 7:00
4
ל 3 היקר-על פי פסיקת אדמו"ר שליט"א לולב של "דתי לאומי"
הרב נחמן פרקש | 12-09-2013 9:31
החובש קיפה סרוגה דינו מוקצה מחשש טומאה ובעילת נידה ל"ע וכל יהודי כשר יירחק מזה והשמחה תשרה במעונו.