זעם בישראל: ונצואלה ולוב נבחרו למועצת האו"ם - סרוגים

זעם בישראל: ונצואלה ולוב נבחרו למועצת האו"ם

ונצואלה ולוב נבחרו לכהן כחברות במועצה לזכויות אדם של האו"ם - זאת למרות התלונות הרבות על הפרות זכויות אדם במדינות הללו. בישראל תקפו: ""המועצה עברה להגן על דיקטטורים ופושעי מלחמה"

author-image
זעם בישראל: ונצואלה ולוב נבחרו למועצת האו"ם
  המועצה הכללית של האו"ם (צילום: אבי אוחיון\פלאש 90)

החלטה שנויה במחלוקת: ונצואלה ולוב נבחרו היום (חמישי) לכהן כחברות במועצה לזכויות אדם של האו״ם – זאת למרות העימותים הנרחבים בונצואלה, על רקע המחאה נגד משטר הנשיא ניקולס מדורו, וכן למרות הדיווחים הרבים על הפרת זכויות אדם בלוב כלפי מהגרים אפריקאים.

בישראל תקפו את אישור המדינות כחבורות המועצה, כששגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את ההתנהלות של הארגון. בדבריו גם הביע חשש כי צירופן של המדינות הללו למועצה, לצד ההצטרפות של מדינות מוסלמיות כגון עיראק, ואינדונזיה, יחזקו את העוינות של האו"ם נגד ישראל.

"המועצה זנחה את הטיפול בזכויות אדם ועברה להגן על דיקטטורים ופושעי מלחמה. בוונצואלה שולט דיקטטור שמרעיב את עמו ועל אדמת לוב פועלים מחנות לעינויים של מהגרים אפריקאיים" תקף דנון. "מדינות אלו יהוו תוספת מוראלית למועצה שכבר לא מסתירה את עוינותה האובססיבית לישראל ומעניקה לגיטימציה לאלו שפועלים נגד מטרותיה המקוריות".

בין המדינות הנוספות שנבחרו למועצה נמנות מאוריטניה, נמיביה, סודאן, קוסטה ריקה, ברזיל, יפן, ארמניה, דרום קוריאה, פולין, הולנד וגרמניה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משרד חוץ
אבי | 19-10-2019 2:56
לישראל בראשותו של נתניהו יש משרד חוץ?
2
עולם בחושך
אורן | 21-10-2019 19:28
למה זעם רק בישראל!?מה אין מדינות שמזדעזעות מהמצב!?