עמוד נחיתה אפקטיבי הוא אחד הדברים שבוני אתרים בכלל ומשווקי אינטרנט בפרט לא יודעים לעשות בכלל.
לא, אני לא מגזים באמירה הזאת וכדי לבחון אותי אתם מוזמנים להכנס למיליוני האתרים ברשת ולראות בעצמכם. אתם מוזמנים לבדוק מי מהאתרים הללו גורם לכם לנקוט בפעולה מסוימת, שתהפוך אתכם לליד שבסופו של דבר יגרום לכם להכניס את היד לארנק ולהוציא כסף. רחמנא ליצלן…
כדי שגם אתם לא תפלו במלכודת הזאת וכיוון שאנחנו מאוד רוצים לעזור לכם לעשות כסף באינטרנט ומחוצה לו – החלטנו לכתוב את המדריך השלם של 'סרוגים' לדפי נחיתה.
אז מה זה בכלל דף נחיתה?
דף נחיתה הוא דף אינטרנט רגיל, שמאפשר לכם לפנות לקהל יעד מסוים מאוד, לספק לו מידע מסוים מאוד על מוצר מסוים מאוד שיגרום לו לבצע פעולה מסויימת מאוד. למה כתבנו כל כך הרבה פעמים את המילה "מאוד"? כי דף נחיתה אפקטיבי חייב להיות הכי ממוקד שאפשר בכל אחד מארבעת האספקטים שצויינו לעיל: קהל יעד, מוצר, מידע ופעולה רצויה.
הגולשים שיגיעו לדף הנחיתה יכולים לבוא מכל מיני מקומות: קישור מהפייסבוק, פרסומת ממומנת דרך Google Adwords, קישור ששלחנו לכל מיני אנשים דרך הדואר האלקטרוני, באנר שפרסמנו באתרים מסויימים או כל דרך אחרת שבה הגולשים מקישים על לינק מסוים שמעביר אותם לדף הנחיתה שלנו. בהמשך נלמד גם להתאים את דף הנחיתה למקור שממנו הגולש הגיע אבל לא נקדים את המאוחר.
לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים, נסו לחשוב על מוצר מסוים שניסיתם למכור בזמן האחרון בצורה כזו או אחרת ובדקו את דרך העבודה שנקטתם בה לעומת הדרך הרצויה שנפרט להלן.
למה דפי נחיתה הם כל כך חשובים?
העולם היום מפוצץ במידע. גולש ממוצע באינטרנט פועל עם כמה חלונות בו זמנית ולא חושב יותר מאלפית השניה לפני שהוא לוחץ על קישור מסוים. לאף אחד אין זמן, שם המשחק הוא מציאת מידע במהירות וזאת הסיבה אגב, שגוגל משקיעים מיליוני דולרים כדי לייעל ולשפר את מהירות התגובה של מנוע החיפוש שלהם.
כדי להמחיש את החשיבות של דפי נחיתה נעזוב לרגע את הנתונים היבשים וננסה להכנס לנעליים של גולש אקראי, שעושה את צעדיו הראשונים בתחום האופניים ולשם כך מחפש בגוגל את המונח "רכיבה על אופניים".
באופן עקרוני התוצאות שיתקבלו תלויות במידע שגוגל מאחסנת עליכם, אבל לצורך העניין ניקח את התוצאות הראשונות שאני קיבלתי:
- Ynet
- גרופי
- יוסי קט.
כיוון שYnet וגרופי הם לא דוגמא לאתר שמנסה לגרום לנו לבצע פעולה מסוימת, נתייחס כרגע לתוצאה השלישית – יוסי קט מורה לרכיבה על אופניים:
עכשיו ככה, הגולש שלנו בן 40, מנהל מצליח בחברה טכנולוגית והוא רוצה ללמוד לרכוב על אופניים כדי להגיע איתם לעבודה ולחסוך את הפקקים. אז נכון שגוגל נתן 114,000 תוצאות לחיפוש "רכיבה על אופניים", אבל למנהל שלנו ממש אין זמן לעבור על כל התוצאות ולכן הוא מקליק על 3 התוצאות הראשונות וקורא מה יש להם להציע. בYnet הוא קורא חומר מעניין, בגרופי הוא לא מוצא משהו רלוונטי אבל באתר של יוסי קט הוא מוצא בדיוק את מה שחיפש – לימוד רכיבה על אופניים!
מנהלנו היקר מקליק על המשבצת שמובילה לעמוד לימודי אופניים למבוגרים, קורא קצת הסברים על אופי ההדרכה, מיקום הפעילות וכד'. המנהל שלנו אכן רוצה ללמוד לרכוב על אופניים אבל לא ממש ברור לו מהתיאור שמופיע באתר מה בדיוק יצא לו מהלמידה אצל יוסי קט. האם בריאותו תשתפר? אולי השליטה שלו באופניים תהיה טובה יותר? או שבכלל השיעורים נועדו כדי להפוך אותו לרוכב תחרותי? באתר אמנם מופיע סיפור על זקן בן 70 שהתגבר על הפחד מאופניים, וסרטוני וידאו עם הדגמות אבל למה זה אמור לעניין אותי?! מה יצא לי מזה?
הגולש הממוצע והלחוץ בזמן לא ממש ישתכנע מהדף הזה, מה גם שכדי ליצור קשר עליו לחפש עם פינצטה את מספר הטלפון של יוסי (שמופיע בתחתית העמוד בגופן ממש לא בולט) ולחכות עד מחר בבוקר כדי שיהיה אפשר להתקשר ולברר פרטים, בתקווה שהוא בכלל יזכור לעשות את זה…
האמת היא שיש דוגמאות יותר גרועות, אבל כדי שתבינו מה ההבדל בין יוסי קט לבין דף נחיתה טוב כדאי שתכנסו לאתר של גוגל asakimonline.co.il. כמובן שהאתר הזה מקודם היטב בגוגל וגם מפורסם חזק מאוד בadwords, ולכן תוכלו למצוא אותו בקישורים הממומנים כמעט בכל מילות החיפוש הקשורות לאתרי אינטרנט.
בכל אופן, מיד אחרי שתכנסו לאתר יהיה לכם ברור מאוד מה השלב הבא:
יש פה מישהו שלא ברור לו מה האתר הזה מספק?
ואם אכן השתכנעתי ואני רוצה את מה שגוגל מציעה לי, האם למישהו לא ברור מה השלב הבא? (=לחיצה על "בנה אתר עכשיו").
דף הנחיתה הזה מעוצב בצורה פשוטה מאוד, מבהיר בצורה הכי ברורה שאפשר מה התועלות שיצאו לגולש שהגיע לדף הנחיתה הזה ולא מותיר ספק בנוגע לפעולת ההמשך שאותו גולש נדרש לעשות.
דוגמאות יש בשפע, ולסיכום החלק הראשון נחזור ונדגיש את הנקודות החשובות ביותר בבניית דפי נחיתה:
1. מי קהל היעד שאמור להגיע לדף שלכם? מה הוא מחפש? מה הוא צריך?
2. מה הבעיות שלו (שאתם יכול לפתור לו)?
3. מה יצא לו אם הוא יעשה את הפעולה הבאה שאתם מצפים ממנו לעשות?
4. מה הוא צריך לעשות כדי להגיע לשלב הבא?
==
שוקי מן הוא מנכ"ל "בועות" – ייעוץ, מיתוג ושיווק קריאטיבי לעסקים


מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים