צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס, בתגובה למטען - סרוגים

צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס, בתגובה למטען

אזעקת צבע אדום שהופעלה במוא"ז אשכול, היא כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר אלימה. המטען לא חצה את גדר המערכת ובאזור נשמעים קולות נפץ נוספים. צה"ל תקף בתגובה שתי עמדות של חמאס

author-image
צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס, בתגובה למטען
  (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (שבת) במועצה האזורית אשכול, כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר אלימה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות של חמאס.

בצה"ל מציינים כי המטען לא חצה את גדר המערכת. עוד נמסר כי "קולות הנפץ הנשמעים נגרמים גם הם על ידי מטענים שנזרקים בשטח הרצועה".

דובר צה"ל: "כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לריבוי המטענים שנזרקו והתפוצצו במהלך הלילה".

אחר הצהריים תקף צה"ל בהפרש של כ-40 דקות, שתי חוליות מחבלים שהפריחו בלוני נפץ בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל, על ידי כלי טיס. על פי משרד הבריאות הפלסטיני ברצועה, שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפות.

בימים האחרונים עלתה המתיחות בגבול הרצועה, כאשר במהלך הפגנות הטרור אתמול בגבול הרצועה, נהרגו שני פלסטינים בני 18 ו-29, לאחר שהשתתפו באחד מחמישה מוקדי ההתפרעויות סמוך לגדר המערכת.

מדובר צה"ל נמסר כי "מאז שעות אחר הצהריים התכנסו כ-9,500 מתפרעים פלסטינים במספר אזורים על הגדר עם רצועת עזה, יידו אבנים, הציתו צמיגים ונטלו מטענים. כוחות 'צבא ההגנה' עסקו בפעולות אלה באמצעים לפיזור הפגנות וירי על פי ההוראות".

בתוך כך, טרור הבלונים חזר בשבועות האחרונים להכות ביישובי עוטף עזה, כשהוא שודרג לבלוני נפץ, זר בלונים אליהם מחובר מטען מאולתר. לאור זאת, חזרו בצה"ל לתקוף את חוליות המחבלים לאחר שביום שלישי שעבר כלי טיס של חיל האוויר תקף 2 חוליות של מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. לא דווח על נפגעים בקרב כוחותינו או על נזק מבלוני התבערה, אך בתקשורת הפלסטינית דווח כי 11 אנשים נפצעו בעקבות התקיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו