המצפן הארגוני: מרכיב לתואר ביזמות טכנולוגית - סרוגים

המצפן הארגוני: מרכיב לתואר ביזמות טכנולוגית

מנכ"ל חברת רפאל לשעבר גיורא שלגי הרצה השבוע לסטודנטים של התואר השני ביזמות טכנולוגית על ספרו "המצפן הארגוני" בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה. בדבריו הדגיש את חשיבות המצפן הארגוני בניהול מערכות והגעה לצמיחה ורווחיות

author-image
המצפן הארגוני: מרכיב לתואר ביזמות טכנולוגית
  (צילום: יח"צ מכללת עזריאלי)

גיורא שלגי, בוגר הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון והפקולטה לתעופה וחלל של אוניברסיטת סטנפורד ומנכ"ל חברת רפאל לשעבר, הרצה השבוע לסטודנטים של התואר השני ב"יזמות טכנולוגית" על ספרו "המצפן הארגוני" בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה.

שלגי הצטרף לרפאל בשנת 1960 ומילא מגוון תפקידים, במהלכם זכה פעמיים בפרס בטחון ישראל ובפרס ע"ש פרופ' דוד ברגמן על הקמה וניהול שטח אלקטרואופטיקה. כמו כן ניהל את חטיבת הטילים, כיהן כסמנכ"ל מו"פ וכמנכ"ל רפאל בין השנים 1998-2004.

(צילום: יח"צ עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה)

השנים בהם גיורא שימש כמנכ"ל היו בין המאתגרות במחזור חייה של חברת רפאל, שנים בהן נדרשה החברה לבצע שינויים משמעותיים בכדי להגיע לצמיחה ורווחיות, תוך מילוי ייעודה הביטחוני. בשיח עם הסטודנטים גיורא ציין את הנקודות החשובות הבאות:

(1)  חשיבותו של מצפן ארגוני שכלל יעד שאפתני של צמיחה מוטת יצוא, שנשענה על עקרונות אסטרטגיים, ערכי ליבה והנהלה מלוכדת.

(2)  שאיפה למקסם את הרווח הגולמי והתייחסות אליו כאל מדד למצוינות ניהולית ומקצועית ומקור להשקעות בפיתוח נועז וחדשני התורם לביטחון.

(3)  הקפדה בבחירת מנהלים על בסיס מאפייני מנהיגות התואמים את התפקיד (דוגמת מודל אדיג'ס שהוכיח את עצמו ככלי בעל ערך), תוך תשומת לב לטיפוסים ה"שקטים" שנמצאים בשורה השנייה שלעיתים עולים בכישוריהם על ה"קופצים בראש".

(4)  ביסוס מערכת יחסי עבודה עם הוועדים על כבוד, הוגנות ושותפות, תוך זהירות מאשליית כוח של הנהלה הגוררת תגובה כוחנית ונטולת מנצחים (על ההנהלה להפנים את מעמדו של וועד העובדים כאל מנהיגות המייצגת עובדים בתקופת משבר המסכן את מקום עבודתם).

(5)   מאוד מזדהה עם מה ששמע מסמנכ"ל חברת אסם (הנמצאת בבעלות של חברת NESTLE) שתמצת את המוטו של החברה 0, 1, 100 המייצג את הערכים הבאים: 0 בזבוזים, חברה אחת,  100 נשמה – מסביר אולי איך מצליחה חברה שקמה ב -1866 לשמור על מעמד עולמי מוביל. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מצפן ארגוני
גבי | 16-01-2019 11:32
היה שיח מצויין עם הסטודנטים במכללת עזריאלי להנדסה בירושלים. מומלץ לקרוא את הספר של מר גיורא שלגי, המצפן הארגוני.