אביתר הובא למנוחות: "לב ענק וכוחות מטורפים" - סרוגים

אביתר הובא למנוחות: "לב ענק וכוחות מטורפים"

סמל אביתר יוספי, לוחם צנחנים שנהרג לאחר שנסחף בנחל חילזון במהלך אימון בצפון, הובא למנוחות. חבריו ספדו לו: "הוא לא יכל לראות שיש מישהו שקשה לו, שכואב לו, בלי לדבר איתו"

author-image
אביתר הובא למנוחות: "לב ענק וכוחות מטורפים"
  (צילום: פלאש90)

מאות בני משפחה, חברים ומכרים ליוו אמש (שני) למנוחות את לוחם צה"ל, סמל אביתר יוספי ז"ל, שנהרג במהלך אימון של חטיבת הצנחנים בצפון. במהלך ניווט בודד שערך, נפל יוספי לתוך נחל חילזון ונעלם בתוכו. בתום שעה של חיפושים הוא אותר בנחל והוצא ממנו כשהוא פצוע באורח אנוש. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו לקבוע את מותו.

נתי, חבר ילדות של יוספי, צוטט באתר ynet: "הוא הצטיין בכל דבר. זה לא נתפס. הייתי בדרך לבסיס וכשיצאתי מהאוטובוס שמעתי על זה. לא האמנתי".

דרור קליין, חברו של אביתר מישיבת ההסדר, סיפר על אביתר ותיאר ילד חרוץ ושקדן שחלם להיות לוחם: "הוא למד שנה וחצי בישיבת הסדר ואחר כך החליט שהוא רוצה להמשיך למסלול של גדס"ר צנחנים. הוא הלך לגיבושים והשקיע בזה המון. היה לו מאוד חשוב להתקבל לגדס"ר. היה לו חשוב מצד אחד לימוד התורה ומצד שני השירות המשמעותי".

קליין הוסיף כי "הוא היה אדם עם לב עצום. הוא לא יכל לראות שיש מישהו שקשה לו, שכואב לו, בלי לדבר איתו. הוא היה יושב עד השעות הקטנות של הלילה לעזור לכל מי שאפשר. לפעמים כשיודעים, לפעמים בלי שיודעים. אדם עם לב כזה לא ראיתי הרבה זמן. קידוש שם שמים זה בדיוק הוא. היו לו כוחות מדהימים. הוא לא אדם גדול וחזק יותר מדי. הוא אדם צנוע, קטן יחסית, אבל עם כוחות רצון מטורפים".

אמש, מספר שעות לפני ההלוויה, שוחח עם סרוגים הרב משה וקסלר, ראשי ישיבת 'קרית הרצוג' בבני ברק ורבו של אביתר ז"ל.

בשיחה לסרוגים תיאר הרב וקסלר את תכונותיו של אביתר ז"ל שהפכו אותו לילד אהוב על כולם: "אביתר היה ילד מאוד רגוע. ילד שאהב את ארץ ישראל ותורת ישראל. מדובר בילד שהיה מאוד חייכן ואהוב על כל החברים".

"אביתר עשה את כל משימותיו על הצד הטוב ביותר", המשיך הרב וקסלר לספר על תלמידו. לדבריו, "אביתר דיבר על כך שהוא רוצה גם ללמוד תורה בישיבה וגם לעשות שירות צבאי משמעותי. ובאמת הוא הצליח להגשים את שתי השאיפות הללו; הוא למד בישיבת ההסדר בנהריה והתנגב לחטיבת הצנחנים".

"הוא היה בחור מאוד ערכי. הצטיין בספורט ובקולנוע. היה ילד מאוד הומני, שהצטיין גם במקצועות הריאליים. הוא היה ילד שקל לאהוב אותו. משפחה ערכית ותומכת. אני עדיין לא מבין מה קרה שם (בנחל; ג"ע), אבל כנראה שזה היה מעל לכוחו".

בסוף דבריו אמר הרב וקסלר בכאב: "חלמתי לראות אותו בחופה שלו. לשמוח איתו בשמחה שלו. אחותו התחתנה עם בוגר אחר מהישיבה שלנו. ולצערי הרב אני עוד מעט יוצא להלוויה שלו".

גם בישיבת ההסדר בנהריה בה למד, קיבלו בהלם את דבר נפילתו. גורמים בישיבה מסרו לסרוגים כי "אביתר היה תלמיד ישיבתנו שהתגייס לפלס"ר צנחנים, ומצא את מותו באמצע תרגיל ניווט. אנו מבכים את מותו של תלמידנו האהוב, אשר היה דוגמה לאהבת תורה ויראת שמים, אדם אחראי שקול ומעמיק, שאהב להתנדב ולעזור לחבריו, ושתמיד היה חיוך על שפתיו".

מהישיבה נמסר כי "ראש הישיבה הרב משה אדלר, רבני הישיבה, תלמידיה ועובדיה, שולחים את תנחומיהם למשפחת יוספי היקרה, ומקווים כי לא תדע עוד צער. "ובילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו