"העלה אצלי זיכרונות ילדות": כשאסף גרניט פגש את המטבח היהודי

"העלה אצלי זיכרונות ילדות": כשאסף גרניט פגש את המטבח היהודי

השף אסף גרניט, מספר בראיון לסרוגים על הפעם הראשונה שהגיע לעשות "מהפכה במטבח" במסעדה חרדית המגישה אוכל יהודי מסורתי. "המפגש העלה אצלי זכרונות ילדות אצל סבא וסבתא מירושלים" צפו בהצצה

author-image

(באדיבות רשת 13)

 כשאסף גרניט פגש את המטבח היהודי: לאחר שהפך את ירושלים, פריז ולונדון, אסף גרניט חוזר להפוך את המטבח הישראלי בעונה חדשה של "מהפכה במטבח".

בדומה לעונות הקודמות, גם בעונה החדשה והרביעית יגיע גרניט לעזור לבעלי מסעדות הנמצאות במשבר כלכלי וניהולי. אלא שהפעם לראשונה גרניט יכנס אל לב המטבח היהודי המציע גפילטע, רגל קרושה ועוד וינסה לעזור למוישלה, בעל מסעדת "שטעטלע" בירושלים.

איך היה עבורך המפגש עם המטבח היהודי הכשר?

"המפגש שלי עם כל מטבח – בין אם הוא צרפתי, טוניסאי, הודי או איטלקי, תמיד מלווה בסקרנות ובפתיחות, בטח כשמדובר במטבח יהודי, המעלה אצלי זיכרונות של ילדות אצל סבא וסבתא בירושלים" מספר גרניט לסרוגים.

"המטבח היהודי, העלה אצלי זכרונות ילדות" (צילום: כפיר זיו)

"מה שהצליח להפתיע ולרגש אותי, היתה ההבנה שהציפה אותי כאשר נפגשתי עם כיכר הקוגל הגדולה" מספר גרניט לסרוגים "מדהים כמה עושר קולינרי יוצא מהמקום שאני הכי מחובר אליו בעולם, שוק מחנה יהודה."

בפרק שיפתח את העונה גרניט, ינסה להציל את מסעדתו של מוישלה, חרדי חסידי בן 44 אבא לשבעה המתגורר בירושלים.

מוישלה נקלע לחובות קשים, לאחר שלפני שנתיים פתח את מסעדת "אלטנוי שטעטלע", בה מגישים מגוון מאכלים יהודיים מסורתיים, כגון: קוגל, גפילטע, רגל קרושה ועוד.

הביקוש לסגנון האוכל הזה הוא אומנם גדול, אך אם מוישלה לא יקבל עזרה דחופה בניהול המקום, המקום יילקח ממנו אחרי כל ההשקעה הרבה שהוא השקיע שם.

הפרק היוצא דופן יפתח את העונה הרביעית, שתפגוש את גרניט עם שלל מטבחים מאתגרים. ביניהם: מסעדה טבעונית, מחלקת יולדות של בית חולים, מסעדה שכל עובדיה הם "מכורים" לשעבר ועוד.

'מהפכה במטבח', החל מהיום (יום שלישי) ה -4 בדצמבר בשעה 21:00 ב"רשת 13"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כמה התנשאות אצל האשכנזים
ג.פ | 04-12-2018 10:54
התואר המטבח היהודי זה שמור רק לגפילטע פיש ? קיגל ? למה עדות המזרח לא בישלו ? או שהמטבח שלהם לא יהודי ? בושה
האוכל המזרחי הוא היה מזרחי לא יהודי.
ספרדי | 04-12-2018 18:17
יכול להיות שלתימנים היה המצאות משלהם. לעומת זאת אני חלבי-עיראקי וכל האוכל המסורתי שלנו חוץ מביצת חמין הכול כולל הכול נמצא גם במטבח של הערבים.
אוכל יהודי
BS | 04-12-2018 12:21
יסלח לי אדוני ולפני שאתה יוצא במחול החרבות כנגד העדה האשכנזית בישראל. אותם יהודי המזרח כפי שאתה מכנה אותם מעדיפים לקרוא לאוכל שלהם מאכלים מרוקאים או כאלו ואחרים התלונה כמובן צריכה להיות מוגשת אל אותן עדות המעדיפות לקרוא לעצמן על שם ארץ מוצאן ולא על יהדותן
2
חסד
א.א | 04-12-2018 15:06
בסד. אשריו שהוא עוזר לאנשים להשתקם ולהיתפתח בתחומם. חסד אמיתי.