סוכריה אחת לילד לא מזיקה /תגובה לרב אבינר - סרוגים

סוכריה אחת לילד לא מזיקה /תגובה לרב אבינר

סוכריה או שתיים בשבת, אינן מזיקות יותר מכל מאכל אחר המגיע לפיות הילדים המתוקים, ואם בזכות זה, עולה חיוך מתוק על פניהם של הילדים, וכולנו מתברכים מברכת "שהכל" על שפתיהם, ומתפילותיהם לבורא עולם, שנהיה בריאים גם בשבת הבאה. ישראל סט משיב לרב אבינר

סוכריה אחת לילד לא מזיקה /תגובה לרב אבינר
  (צילום: שאטרסטוק)

כתושב בית אל, המוקיר ומכבד את כב' מו"ר הרב אבינר שליט"א, ונשמע בדר"כ להוראותיו ההלכתיות והמוסריות ככל שניתן. דווקא משום כך אני חש צורך להגיב על דבריו, שפורסמו באתר "סרוגים", בענין חלוקת הסוכריות לילדים בבית הכנסת.

מזה שנים רבות, אני מתפלל בבית הכנסת המרכזי בבית אל, סמוך מאד למקומו של כב' הרב אבינר שליט"א, ואני אחד מאותם "פושעי ישראל" שמחלקים סוכריות לילדים בבית הכנסת. הילדים מגיעים במבט מבוייש וביד מושטת, מקבלים סוכריה על מקל (ללא חומרים משמרים), ויוצאים בחיוך מתוק ומלא תודה, ואני מאמין שגם בתפילה שאהיה בריא, ואגיע גם בשבת הבאה לבית הכנסת, לחלק לה שוב את הסוכריה המיוחלת.

למותר לציין, שרבים מהם, בעיקר אורחים שאינם מכירים את הנפשות הפועלות בבית הכנסת, וגם כאלה שעדיין מתביישים, מגיעים עם האבא או הסבא, לקבל את הממתק, ומקפידים לחנכם לומר "תודה" ו"שבת שלום".

2 זיתים מצה ב-4 דקות גם מזיק

אני זוכר לפחות פעמיים, שבהם כב' הרב אבינר שליט"א בעצמו, הגיע עם אחד מנכדיו או נכדותיו המתוקים, על מנת שאתן להם סוכריה, ואף הם יצאו בחיוך של תודה, ששווה את הכל.

אני מרבה לצטט את דברי כב' הרב, שאמר יותר מפעם אחת, שעצות או הנחיות רפואיות מקבלים מרופא, ודעת תורה והוראות הלכתיות מקבלים מרב, ולא להיפך.

אני משוכנע, שדעת רופאים תהיה שלילית ביותר, על אכילת 2 כזיתים מצה בליל הסדר, בפחות מ 4 דקות. אני יודע גם מה דעתם על התפריט עמוס הכולסטרול של הכוהנים בבית המקדש, שיבנה במהרה, הכולל כמויות בשר אדירות, וקמח סולת ושמנים, וכב' הרב בעצמו, כבן לשבט הכוהנים, יזכה לחלוק איתם את התפריט המזיק הזה.

בערגה אני זוכר, את כל הסיפורים על גדולי ישראל, שנהגו לטבול אותיות עבריות בדבש ובמיני מתיקה, ולהאכיל בהם את ילדי ישראל הטהורים, על מנת להאהיב עליהם את האותיות הקדושות, שיאהיבו עליהם את לימוד הקריאה בספרי הקודש, בפה טהור שלא טעם טעם חטא.

טרם הזכרתי את כל מנהגי העם היהודי, לאכילת סופגניות ולביבות ספוגות בשמן מזיק לבריאות בחנוכה, ואת הספינג'ים העשויים מקמח לבן ל"ע והטבולים במי סוכר שהיזקם בל ישוער. ובכלל, מה מזיק יותר מאכילת חלות טריות בשבת, ושתיית יין מתוק לקידוש והבדלה, והס מלהזכיר את 4 כוסות היין המזיקות שמחוייבים לשתות בליל הסדר. ועל כולם הטשולנט (החמין) המבושל מיום שישי עד צהרי יום השבת, עם כל הגריסים, השעועית, החומוס, הבשר והקישקע הממולא, אוי למעיים ש"מוקש הבטן" הזה מגיע אל קירבו, עד שנהגו לומר ש"מי שאינו הולך לישון אחרי החמין, לא מאמין בתחיית המתים".

אני הקטן מאמין, שהכל תלוי במינון. סוכריה או שתיים בשבת, אינן מזיקות יותר מכל מאכל אחר המגיע לפיות הילדים המתוקים, ואם בזכות זה, עולה חיוך מתוק על פניהם של הילדים, וכולנו מתברכים מברכת "שהכל" על שפתיהם, ומתפילותיהם לבורא עולם, שנהיה בריאים גם בשבת הבאה, להגיע לבית הכנסת, ולחלק להם את הסוכרייה המיוחלת, דיינו.

==

ישראל סט הוא תושב בית אל. לתגובות: sruliksat@gmail.com

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הכל במידה
יעקב | 02-10-2018 14:27
הרב אבינר פירט בהרחבה את כל הבעיות הכרוכות בתופעה הזו. יש ילדים שכבר יודעים לגשת בעצמם למגירה של סבא/דוד סוכריות ולקחת בעצמם גם ללא רשות. איזה מין חינוך זה? בילדותי התפללתי בבית כנסת של זקנים (בעיר ותיקה ולא ביישוב או התנחלות) שרובם ניצולי שואה ולא היו שם הרבה ילדים בגילי ובכל זאת מעולם לא חילקו סוכריות לילדים המעטים שהגיעו לביהכנס וברוך ה' לא סרתי מהדרך ולא הפכתי לדתלש...
2
אחד לי ואחד לו ואחד לכן.. סוכריה
אורי | 02-10-2018 15:23
נו לאן נלך. נכון שזה אולי מפריע ואולי מתוך שלא לשמה ... יבוא לשמה. יתמידו לבית הכנסת כי הרי ערבים לנו ולבנינו ולשאר משפחת בית ישראל.. הם התינוקות. והבורא הציב עמוד נצב עד השמים תינוקות של בעת רבן ממלאים את היפה בעם ישראל.
3
חחחחחח
אורי | 02-10-2018 15:23
אחד המאמרים הגדולים שקראתי...חחחחח
4
של נעליך מעל רגליך לפני שאתה חושב להגיב לגאון
אבי יצחק | 02-10-2018 18:53
לא כל אחד רשאי להתנצח עם גדולי ישראל... של נעליך מעל רגליך לפני שאתה חושב להגיב לגאון בישראל.
5
גם סיגריה אחת לא מזיקה
יפה יוסף | 02-10-2018 20:49
אז צריך להתחיל לעשן? אתה מביא דוגמאות מימי בית המיקדש ? תוחלת החיים היתה 40 שנה.
6
תבקש סליחה מהרב אבינר
בנימין | 03-10-2018 10:07
לא ראוי ולא במקום
7
תושב בית אל ויצא בפומבי נגד הרב?
א | 13-03-2019 18:21
ולגופו של עניין אין רופא שאומר שסוכריות מועילות. ע''פ זה פסק הרב שלא לחלק סוכריות
8
הרב עפרן נעשה...
עוזיאל עראמי | 26-06-2022 12:09
הרב עפרן נעשה סדר מהתחלה לפי הגמרא אונקלוס פרשת וירא אסור לספרים או אשכנזים לעבור ליפני התיבה לאסור להם להוציא ספר תורה מיפני שהינכם כילדים רמב״ם רבינו בחיי הטור רשי מרן שולחן ערך ועוד מאיפה ההמצאה הזו קלי קלי הקל אלוקי למה דוקא באות ק אולי ע אולי ח יש עוד עשרים אותיות ניקראים מצרפים לה
9
ניקלט ...
עוזיאל | 26-06-2022 12:10
ניקלט