עימות קשה בשידור חי: "צא לי מהקבר". האזינו - סרוגים

עימות קשה בשידור חי: "צא לי מהקבר". האזינו

עימות קשה נערך בין שמחה גולדין, אביו של החייל הדר גולדין הי"ד, לפרשן הארץ נחמיה שטרסלר: "איזו מדינה אנחנו רוצים, של 'הגולדינים' או מדינה של 'השטרסלרים'?"

author-image

(באדיבות רדיו 'גלי ישראל'; צילום תמונה ראשית: יונתן זינדל/ פלאש90)

על רקע הטור של פרשן עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר, בו הוא מתנגד לעסקת החזרת החללים הדר גולדין ואורון שאול, שטרסלר התראיין היום (חמישי) לתכניתה של שרה ב״ק ברדיו גלי ישראל (fm 94, fm106.5) ואמר כי בדבריו "לעצור את הגולדינים' הכוונה שאתם מחלישים אותנו בתביעה הזאת להחזיר את החלל הביתה. ואתם עושים את זה לאורך זמן, וזה לא מקל על עם ישראל זה מקשה עליו. זה אפילו מעלה את המחיר שנשלם בסוף, זה מחליש אותנו זה פוגע במורל שלנו, אנחנו מבקשים די".

פה מדברים על גופה

שטרסלר הוסיף כי "בעד גלעד שליט הייתי מוכן, תמכתי בתשלום גבוה מאוד גבוה, אבל שרה את יודעת שם דיברנו על בנאדם חי, חי! ופה אנחנו מדברים על גופה וזאת האמת. הם קוראים לזה ׳להחזיר את הבנים׳ אבל זאת הטעיה, זה להחזיר חלל, להחזיר גופה, זה הבדל של יום ולילה, גם מבחינת היהדות שכתוב שלהחזיר גופה אתה לא תעשה את זה במחיר של פגיעה ואפילו שריטה בנפש אחרת".

שטרסלר ציין עוד כי "הדרישה של המשפחה לא לשלם כלום, לא לתת כלום עבור החלל, סגן הדר גולדין, שהוא חלל, גיבור בישראל, זו דרישה לא אמיתית לא אפשרית שלא יכולה לקרות לעולם, שהיא חלולה לגמרי. הרי כבר היכינו את החמאס כמו שאי אפשר להכות יותר גם מנענו סולר וחשמל ומים, והרגנו בהם מאות ופצענו אלפים, ומנענו אפילו טיפול בנשים. אני לא נגד פגיעה בחמאס לא כתבתי את זה ואני לא חושב ככה, אבל אני בטוח שאין עם, גם הם בני אדם, אין עם שייכנע ויגיד פגעתם בנו כ"כ קשה עכשיו אנחנו משחררים את הגופה בלי שנקבל תמורה כלשהי, בלי שנקבל גופות שלנו או מחבלים שלנו".

עסקת שליט הייתה צעד נכון מאוד

כשנשאל האם במבט לאחור שחרור גלעד שליט היה נכון, למרות המחיר ששולם, השיב שטרסלר כי "היה צעד נכון מאוד. אנחנו משלמים כל הזמן מחיר, והמחבלים לא נגמרו מן הארץ וגם הכיבוש לא נגמר מן הארץ. אני לא אומר לסייע להם, אני אומר בראש ובראשונה חייל, חייל. שרה איפה הרחמים שלך? חייל חי ונושם, אז נשאיר אותו למות כמו שהשארנו את רון ארד? השארנו את רון ארד למות כי לא רצינו לשלם את המחיר שלו. היו כבר הסכמים אחד ושניים אז חיכינו וחיכינו עד שהוא מת".

מאיפה השנאה הזאת?

אביו של הדר גולדין, שמחה גולדין, עלה לשידור ותקף את שטרסלר: "יש פה איזשהו מאבק, איזו מדינה אנחנו רוצים, מדינה של 'הגולדינים' או מדינה של 'השטרסלרים'? מדינה שנאבקת על ערכי צה"ל או מדינה שיש בה הסתה ושנאה. ומה שהעורך של עיתון הארץ ושטרסלר עשו בערב יום כיפור, זה מעשה נבלה. עורך הארץ שוקן יודע מה אנחנו בכלל מרגישים?! זו צביעות! מי זה האנשים האלה, מאיפה השנאה הזו? מאיפה התאווה הזו לנעוץ את הסכין ולסובב בערב יום כיפור?".

"עכשיו תגידי לי מה זו הכותרת הזו? מה זה לעצור את הגולדנים? איך הוא רוצה לעצור אותי? הרגו לי את הבן. מה זו השפה הזאת?".

עוד אמר גולדין כי "אין שום פרט במאמר שלו שהוא אמיתי, הכל שקר, הכל מומצא, הכל חלקי אמיתות. ההתנהלות שלנו מחזקת את הממשלה ומקטינה את המחיר. אומרים את זה כולם כולל אנשי המודיעין והצבא. המאבק שלנו הוא מאבק לגיטימי, אנחנו עשינו את ההלוויה כדי לא לתת ניצחון לחמאס וכי כל הרשויות במדינה הזאת התחייבו להביא את הדר לקבר ישראל, שר הביטחון, הרב הצבאי, ראשת אכ"א, ראש הממשלה אמר שכל סיכום וכל שדרוג של עזה יותנה בהבאת החיילים, הוא אמר שלא יהיה הסכמים עם החמאס עד שלא יחזירו את החיילים".

שטרסלר ייצא לי מהקבר

"ותראי מה קרה מאז. עשו הסכם עם טורקיה וצפצפו עלינו. משדרגים את עזה כל הזמן ומצפצפים עלינו. ולא מביאים את החיילים. אז אנחנו צריכים להחליט באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות, מדינה שהערכים של צה"ל עומדים בראש המאמץ שלנו והערכים של צה"ל כוללים כמובן להחזיר חיילים, פצועים או מתים מהקרב, ושייצא לי שטרסלר מהקבר, ויפסיק להתעסק במה שיש או אין בקבר. החמאס מחזיק בבן שלי והחמאס יחזיר את הבן שלי. ונעשה את זה על ידי לחץ עליו. ושיפסיק להתבכיין ושיפסיק לשטוף את המדינה הזאת בפחדנות. אפשר לנצח את החמאס אפשר להפעיל עליו לחץ, אסור לתת לו מתנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
במקרה זה
יו יו, גם | 20-09-2018 15:22
אני עם שטרסלר
זה ליו יו
שטרסלר צא לימהקבר | 20-09-2018 17:06
אחוות שמאלנים מסריחים שאין להם אלוקים והפלסטינים בראש מעניינהם, אין דין ואין דיין מה אתם מבינים כמה חשוב שהחלל ישוב לקבורת ישראל אתם צריכים לחיות בעזה שתוכלי לרחם על האכזרים מקרוב השם עזור לנו מאחינו המשומדים והשמאלנים שאין להם ערל לא ליהדות לא לארץ ישראל כל מה שיהודי טמא בעיניהם.
2
מדיניות ממשלה קובעים בקלפי
לא ככה | 20-09-2018 20:53
לא בהפעלת לחץ. בינתיים ביבי נבחר ברוב גדול אז יש תמיכה למדיניות שהוא מוביל. אם שמחה גולדין רוצה לממש מדיניות אחרת שיעמיד את עצמו לבחירה ואז ניראה כמה תומכים יש לו.
יש כל כך הרבה פרמטרים לבחירת ראש ממשלה
נו באמת | 24-10-2018 11:56
האם נראה לך שמישהו מחליט במי לבחור לפי ההתנהלות בעניין השבת גופות החללים?!
תשובה לא עניינית
שמואל | 23-09-2018 0:09
גולדין הוא לא פוליטיקאי. המשוואה מוטעית.. אין עניין אתלו בבחירות והוא צודק מה שהובטח לו חוסה שיקויים
3
בושה וחרפה שמשפחת גולדין צריכים לנהל מאבק פרט
אילה | 20-09-2018 22:36
הדר גולדין לא יצא לקרב כאדם פרטי, אלא כחייל במדינת ישראל. אורון שאול לא יצא לקרב כאדם פרטי, אלא כחייל במדינת ישראל המדינה צריכה להיאלם דום, עד שיוחזרו גופותיהם. איך זה שנתנו להם גופות מחבלים? איך זה שעזה עדיין מתנהלת?
הדיון הוא לא על הצורך העקרוני לעשות
מוישי | 22-09-2018 22:15
כל מאמץ להחזיר את הבנים חיים או חו לא. הדיון הוא האם ההתקפות החוזרות ונשנות של משפחת גולדין בעיקר על ביבי עוזרות למאבק או לא. הלקח משליט הוא שכל התקפה כזו מקשיחה את עמדת החמאס מעלה את המחיר ומרחיקה פתרון. אני מקוה שהם לא מדברים מגרונו של הבן דוד בוגי, כי התחושה היא שכך זה נראה לעתים.
4
שטרסלר? נגיד שמבין בכלכלה. מה מראיינים אותו
למי חשובה דעתו? | 21-09-2018 8:12
ועוד מצטט מה דעת היהדות, לדעתו.
5
שטרסלר צודק
שמעון | 27-09-2018 13:41
ליבי ליבי עם גולדין מבינים אותך אבל הצדק עם שטרסלר אבל לא מטעמים שטרסלר מביע של יפי נפש על הערבים אלא משום שנעבוד של גולדין לא נפגע בכלום הוא קדוש וטהור וישמחו ליד כיסא הכבוד הוא לא צריך אנדרטה או מצבה
6
הדרישה של משפ' גולדין להפעלת לחץ על החמאס
שטרסלר מבלבל במוח | 24-10-2018 12:09
היא נכונה ומוצדקת בכל מקרה, לא רק בעניין החזרת גופות החללים, אלא באופן קבוע. עד היום עוד לא ראיתי שנותנים לחמאס אולטימטום - השיבו את גופות החללים או שתקבלו בראש ותקבלו חזק עד שזה יקרה. שטרסלר מבלבל במוח. העיקר שהוא היה בעד שחרור 1,400 מחבלים בעסקת שליט שברור שחלקם יחזרו לפעילות טרור כפי שאכן קרה. שלא לדבר על החיזוק המורלי שמקבלים מחבלים בפוטנציה, שמבינים שלא רק שהם יקבלו שכר חודשי על רצח, לא רק שהם יקבלו לינה ומזון בחינם בבתי הכלא, לא רק שהם יזכו להשכלה שמעולם לא קיבלו, אלא שיש סיכוי לא רע שהם ישתחררו כחלק מעסקה.