אחיו של הנרצח בפיגוע: "לא הספקתי לבקש סליחה" - סרוגים

אחיו של הנרצח בפיגוע: "לא הספקתי לבקש סליחה"

אמיתי שרקי, אחיו של שלום יוחאי שרקי הי"ד שנרצח בפיגוע דריסה בירושלים, הציג בנאום בטקס יום הזיכרון של "משפחה אחת" נסיון להתפייס עם אחיו הגדול: "לא הספקתי לבקש סליחה, להגיד שלום ולחבק"

author-image
אחיו של הנרצח בפיגוע: "לא הספקתי לבקש סליחה"
  אמיתי שרקי, אחיו של שלום יוחאי שרקי הי"ד שנרצח (צילום מסך)

שלוש שנים לאחר ששלום יוחאי שרקי הי"ד נרצח בפיגוע דריסה בירושלים, אחיו הקטן הגיע לפיוס איתו. בנאום שנסע בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה של "משפחה אחת" פנה אמיתי שרקי לאחיו המנוח וסיפר על תהליך הפיוס עם אחיו וההתמודדות עם השכול.

לדבריו של אמיתי, היחסים בינו ובין אחיו היו מתוחים מאד לרוב חייו. "אני ושלום לא הסתדרנו ורבנו המון. זה התחיל ממריבות קטנות והמשיך לוויכוחים על דברים יותר משמעותיים" הסביר בפתח דבריו. "בתקופה הזו אני ושלום כמעט ולא דיברנו ולמעשה התנתקנו. לעתים היו בינינו פיצוצים ומריבות קשות".

"פעם אחת בזמן המריבה שלום עצר הכול, תפס אותי ואמר לי 'אני יודע שאנחנו רבים עכשיו, אולי זה לא נראה ככה אבל אני אוהב אותך'. אז לא ידעתי להכיל את המשפט הזה" הוסיף וסיפר. "מאז לא דיברתי איתו לתקופה של כחצי שנה. שבוע לפני שהוא נרצח נפגשנו שוב, ולא ידעתי איך פונים ומדברים אחרי תקופה כזו. שלום מצדו ניסה לפתוח, לדבר בצורה משוחררת ולנסות להשלים- אבל גם אז לא נתתי לרגשות האמיתיים שלי לצאת החוצה ונשארתי אדיש".

רק לאחר ששלום נרצח הבין אמיתי את האהבה של אחיו כלפיו. "במהלך השנתיים האחרונות הסתובבתי עם תחושת אכזבה והחמצה נוראית" הודה אמיתי. "המחשבה על זה שאחי שלום עזב את העולם ואותי כשלא היינו בסדר אחד עם השני, שלא הספקתי לבקש סליחה, להגיד שלום ולחבק. תחושת פספוס שלא הספקתי לחוות אותו כאח גדול ואוהב כמו שהרגיש כלפיי".

התחושה הקשה הובילה לכך שאמיתי התרחק ממשפחתו וניתק את הזכרונות שלו על אחיו והחיים המשותפים שלהם. בשנה שעברה הוא החליט לפעול, וכתב מכתב שבו הסביר את רגשותיו וטען שהוא רוצה להיות מסוגל להתגעגע לאחיו שנרצח. "הרגשתי שאני לא יכול להמשיך ולחיות עם עצמי עם התחושות האלה." הסביר אמיתי את הסיבה לכתיבה, וציין שלאחר הרבה זמן שלא הרגיש בנוח, הוא הקריא לאחיו את המכתב כשהלך לקברו- והצליח להגיע לפיוס: "שלום סלח לי. היום אני ושלום מצאנו דרך משלנו וקשר משלנו".

כזכור, שלום יוחאי שרקי הי"ד נרצח בפיגוע דריסה שהתרחש בערב יום השואה בשנת 2015. המחבל חאלד קוטינה סטה מהכביש בזמן שנסע בסמוך למטה הארצי בירושלים, פגע בשרקי וגרם למותו. שירה קליין, שנוכחה גם כן באזור, נפצעה קשות בפיגוע. כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו את המחבל, שנידון בבית המשפט למאסר עולם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו