הרב הרשקוביץ תובע 100,000 ש"ח ממובילי הקמפיין נגדו - סרוגים

הרב הרשקוביץ תובע 100,000 ש"ח ממובילי הקמפיין נגדו

ביום שישי הוציאו בני גל מגבעת אסף ועו"ד אביעד ויסולי הודעה לעיתונות בה נטען שהרב דניאל הרשקוביץ הוא שהורה לפרק את המאהל של תושבי גבעת אסף שהוקם בחיפה. בעקבות הטענה שהרב "גירש משפחות שלמות לקור ולגשם" תובע הרב התנצלות ופיצוי חלקי על הפגיעה בשמו הטוב.

הרב הרשקוביץ תובע 100,000 ש"ח ממובילי הקמפיין נגדו
  פגיעה בשמו. הרב הרשקוביץ (פלאש90)

בסוף השבוע האחרון יצאו גורמים המזוהים עם גבעת אסף בקמפיין אישי נגד הרב דניאל הרשקוביץ בתביעה שיפרוש מן הממשלה.

את הקמפיין הוביל בני גל תושב גבעת אסף ויו"ר המטה למען ארץ ישראל בחיפה, עו"ד אביעד ויסולי.

ביום חמישי האחרון הוקם מאהל מחאה מול בית הכנסת 'אליהו הנביא' באחוזה, בה משמש הרב הרשקוביץ כרב השכונה.

בתחילה הוקם האוהל בסניף בני עקיבא 'כרמל' הצמוד לבית הכנסת, אך בשל התנגדות הגבאים הוא פורק ועבר אל המדרכה שמול רחבת בית הכנסת.

השניים הוציאו הודעה לעיתונות בה נכתב בין השאר כי "השר גירש משפחות שלמות על ילדיהן, והותירן למשך שבת שלמה, לסבול בקור וברוח ללא שירותים ותנאים מינימאליים."

הודעות מעין אלו, הופצו לכלי התקשורת ופרסמו בין השאר באתרים 'ארץ ישראל שלנו' ו'ישראלי פטריוטי'.

100,000 ש"ח פיצוי

בתגובה לפרסמיים, שיגר הבוקר (ג') בא כוחו של השר הרשקוביץ, עו"ד שמשון הלר מכתב תביעה לגל ויסולי מכתב התראה בו נכתב בין השאר כי: "מדובר בדברי שקר וכזב, אשר היה ידוע לכם כי אינם אמת, ולמצער יכולתם לברר בנקל את שקריותם טרם פרסומם."

"ידוע לכם, מרשי הנו דמות תורנית וציבורית נשואת פנים, שר בממשלת ישראל ורב קהילה נכבדת, ועל כן פגיעתכם בו חמורה כפל כפליים. ומעבר להלבנת הפנים החמורה הכלולה בדבר הסבו הפרסומים למרשי נזק ממשי, ועשו אותו מוקד להטרדות ולאיומים, שלא כאן המקום לפרט אודותיהם."

בכתב התביעה תובע השר התנצלויות מהשניים כי "בתוך 3 ימים תפורסם על ידיכם התנצלות, שוות גודל ובולטות לפרסום המקורי, בכל אחד מן האתרים שבהם הופצו דברי הבלע על ידיכם."

ובנוסף הוא דורש 100,000 ש"ח פיצויים אותם הוא מגדיר חלקית ביותר.

בסופו של המכתב משגר הרב הרשקוביץ איום: "אם לא תעשו כן במועד, שומר מרשי לעצמו את הזכות לפעול כנגדכם בכל דרך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף משהו מעמיד אותם במקום!
יעל | 08-11-2011 13:51
2
אין מאבק שמצדיק הוצאת דיבה
אהוד השמן | 08-11-2011 15:04
הגיע הזמן שהעניין יובן
3
המאהל כן פורק! חצי שעה לפני שבת! אבל לא הרב הורה לפרק.
תושב אחוזה | 08-11-2011 17:37
ה"אורחים"נאלצו לחפש אנשים טובים שיאפשרו להם לישון אצלם בשבת. סניף בני עקיבא רק עזר להם בחיבור פלטה לחשמל אצלם.הם אכלו ברחבה ליד הרחוב (לא ברחבת ביה"כ ).אני לא שמעתי שהאשימו את הרב. אמרו שרוצים ללחוץ עליו שיעזור ויפעל אצל רה"מ, ושיאיים בהתפטרות.זה נקרא "הפגנה נגד הרב"?ובכלל, אסור להפגין???
4
אני מזועזע אם אכן הרב תובע את אנשי מיגרון!
אחוזה | 08-11-2011 17:49
אלו אנשים ציוניים , העומדים בני סכנת חורבן.איך אתה היית מרגיש אם היו אומרים שחיפה על קרקע ערבית וביתך יהרס? האם היית מנומס?ואולי נותן את הלחי השניה?
5
אני הייתי מצפה שהשר-רב יעזור להם ויגיד להם שיפעל למענם
אדם שכואב לו | 08-11-2011 18:26
אני מאד מתפלא שהוא רואה בזה מאבק אישי נגדו , בשעה שרצו את עזרתו עקב היותו הנציג שלנו בממשלה.היתכן שבמקום לעזור השר יתבע אותם? כבשת הרש...
6
הרשקוביץ החלקת על הקרח?
שושי אפרת | 08-11-2011 20:06
אני מתביישת וכובשת את הפנים שלי בקרקע מהרמה הנמוכה של שרי ישראל ועוד פרופסור ועוד רב. מה קרה לך הרשקוביץ? אני המומה מהתת רמה.
7
האם לפי ההלכה מותר לפנות לערכאות?
| 08-11-2011 20:55
8
למגיבים יש בעיה בהבנת הנקרא
אלי | 08-11-2011 21:53
הוא לא תובע את המתיישבים, והוא אכן עוזר להם כל הזמן! הוא תובע את השקרנים שמוציאים דיבתו רעה, וטוב שכך! לענין ההלכה, צדיקים יקרים, כבר הורו גדולים שבדין אזרחי, באשר אין כיום בי״ד שדן בדיני קנסות, אין בהליכה לבית משפט משום פניה לערכאות. איפה הוא יקבל בושת, באיזה בי״ד?! מוטב אם כן למי שאינו בקיא בהלכה שלא להפגין את בורותו ביהירות ושחץ נגד ת״ח, ודי בזה.
9
דין תורה
a | 09-11-2011 0:09
שיתבע אותם לדין תורה. בדין תורה אין פיצוי על דיבה וכד'. ולמגיב 8 - כדאי שתלמד קצת. אין פוסק שלא מתיחס לדין האזרחי כערכאות. פשוט אין. לא משנה באיזה הקשר. ההיתר ללכת לערכאות הוא רק ע"י הרשאה מבי"ד רבני, כמפורט בסימן כ"ו. אינני יודע על איזה בושת אתה מדבר, אבל גם אם כן - לא במקרה ולא בטעות לא פוסקים כיום בושת. שוב - תחזור לספסל הלימודים כדי ללמוד היטב את הסוגיה.