טראמפ תוקף: "ה-FBI פספסו את היורה מפלורידה" - סרוגים

טראמפ תוקף: "ה-FBI פספסו את היורה מפלורידה"

נשיא ארה"ב האשים הלילה את סוכנות ה-FBI בטענה כי לא פעלו כנדרש לאיתור היורה שביצע את הטבח בפלורידה, וזאת למרות שקיבלו מידע כי הרוצח עשוי להיות מסוכן. לדבריו, "הם בזבזו יותר מדי זמן על רוסיה"

טראמפ תוקף: "ה-FBI פספסו את היורה מפלורידה"
  מאשים את ה-FBI. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

נשיא ארה"ב שוב תוקף: דונלד טראמפ תקף הבוקר (ראשון) את חברי הבולשת הפדרלית של ארה"ב (ה-FBI), וטען שהם לא פעלו כנדרש לאתר ולעצור את ניקולס קרוז, היורה האחראי לביצוע הטבח בפלורידה.

"ה-FBI פספסו את כל הסימנים ששלח היורה מפלורידה. זה לא מקובל כלל" טען הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. " הם בזבזו יותר מדי זמן על רוסיה וניסו להוכיח שהייתה מעורבות רוסית בקמפיין טראמפ. אין לנו שום קנוניה. תחזרו לעבודה הבסיסית שלכם, ותתנו לכולנו משהו שנוכל להתגאות בו!".

הציוץ של טראמפ מגיע לאחר שבשבוע שעבר ה-FBI הודו שקיבלו מידע כי הרוצח עשוי להיות מסוכן ולצאת למסע הרג- שאכן התרחש בסופו של דבר- אך לא פעלו לפי הנהלים המקובלים. כבר ב-5 בינואר מקורביו של קרוז התקשרו למוקד ה-FBI הארצי וטענו כי קרוז מחזיק במספר רב של כלי נשק ומפרסם פוסטים מטרידים ואלימים בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלו.

קרובי המשפחה התקשרו למוקד בפעם השנייה בשבוע שעבר, מתוך חשש שקרוז יצא לפעולת נקמה לאחר שסולק מבית ספרו- אך במוקד החליטו שלא להעביר את המידע למשרד ה-FBI המחוזי בפלורידה. בעקבות ההודאה הרשות הבולשת זכתה לביקורות רבות, כאשר בין השאר מושל פלורידה, ריק סקוט, קרא לראש ה-FBI כריסטופר ריי להתפטר מתפקידו.

בסוף השבוע הנשיא ורעייתו מלניה הגיעו לפלורידה, שם נפגשו עם השוטרים שעצרו את היורה, וכן ביקרו בבתי החולים בפלורידה שבהם מאושפזים הפצועים מאירוע הירי ההמוני.

הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה מבקרים את אחד מפצועי הטבח בפלורידה בסוף השבוע (צילום: עמוד הטוויטר The Hill)

תלמידי התיכון: "תתבייש לך"

אתמול התקיימה עצרת מיוחדת לזכר ההרוגים בתיכון שבו התרחש הטבח, בנוכחות התלמידים ששרדו את האסון. במהלך העצרת קראו התלמידים לשנות את חוקי הנשק במדינה, אשר כיום מתירים לכל אזרח מעל גיל 21 להחזיק בכלי נשק מהסוג שבו השתמש קרוז במסע ההרג שלו. "אנחנו חייבים לשים לב לדברים האלה" אמרה התלמידה אמה גונזלז בת ה-18."הרוצח לא היה פוגע בכל כך הרבה אנשים עם סכין".

"תתבייש לך". אמה גונזלז, שורדת הטבח, בעצרת אמש. (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Slate)

חברי מפלגת השלטון הרפובליקנית אינם מעוניינים לשנות את ההגבלות על חוקי הנשק, בין היתר בגלל הסיוע הכספי שחברי המפלגה מקבלים מאיגוד הרובאים האמריקני (ה-NRA). הנשיא טראמפ התייחס לנושא מעט לפני תחילת העצרת, ואמר כי קיימת הסכמה בבית הנבחרים על הנושא. "מדוע הדמוקרטים לא פעלו להגביל את חוקי הנשק בזמן שבית הנבחרים והסנאט היה בשליטתם המלאה במהלך כהונתו של אובמה? זה בגלל שהם לא רצו- ועכשיו הם סתם מדברים" טען בטוויטר.

בעצרת הגיבו בזעם לדברי הנשיא. "כל מי שיושב בבית הנבחרים או הסנאט ואומר לנו שלא יכל לעשות דבר כדי למנוע זאת, אנחנו אומרים לכם- זה שטויות" טענה גונזלז בנאומה. "כל פוליטיקאי שמקבל תרומות מה-NRA- תתבייש לך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו