"עוד משילות ועוד שקיפות"; הצעד הבא של לוין ושקד - סרוגים

"עוד משילות ועוד שקיפות"; הצעד הבא של לוין ושקד

שר יוכל למנות את ראשי הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות, כך הודיעו היום השרים שקד ולוין במסגרת ועדת השרים למינויי בכירים בשירות הציבורי בראשותם. לוין: "לאפשר לשרים להוביל את המדיניות לשמה הם נבחרו"

"עוד משילות ועוד שקיפות"; הצעד הבא של לוין ושקד
  לוין ושקד (צילום: Hadas Parush Flash90)

אחרי חוק היועמש"ים השנוי במחלוקת, לפיו, מינוי יועצים משפטיים יעשה ללא מכרז ובמסגרת משרת אמון, ועדת השרים למינויי בכירים בשירות הציבורי בראשות שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין הודיעה היום (ראשון) כי יפעלו לתיקון חקיקה, לפיו שר יוכל למנות את ראשי הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות.

 

בנוסף, ועדת השרים הסכימה עם המתווה שהציע ינקי קווינט ראש רשות החברות הממשלתיות, לפיו, ניתן יהיה למנות דירקטורים מקצועיים במסלול תואם נבחרת והנבחרת תישאר. כמו כן, יקוצרו זמני המינויים ויוכלו למנות דירקטורים גם במהלך הכהונה.

השקיפות תוגבר במהלך בחינת המועמדים

כך, הוועדה לבדיקת מינויים תתכנס אחת לשבועיים או שלושה, יוגדרו זמני הטיפול במועמדות, תוגבר שקיפות הליך בחינת המועמדים כך שניתן יהיה לדעת בכל רגע נתון מה מצב הטיפול במועמדות. כחלק ממגמת השקיפות, מזכירות הוועדה תפרסם באתר האינטרנט של רשות החברות את מועדי ישיבות הוועדה, את סדר היום ואת שמות המועמדים שהוועדה אישרה.

השרה שקד: "עוד משילות ועוד שקיפות. כחלק מהפעולות שלנו להגברת המשילות, רק טבעי הדבר שהשר הרלוונטי יוכל למנות את יו"ר הדירקטוריון. השר הוא נציג הציבור הבכיר והחברה צריכה לפעול לפי המדיניות שהוא מתווה".

״אנו ממשיכים לפעול בכדי לאפשר לשרים להוביל את המדיניות לשמה הם נבחרו", אמר גם לוין, והוסיף: "מינוי יו״ר הדירקטריון על ידי השר והשינויים המתבקשים שאנו מובילים באופן מינוי הדירקטורים חשובים להגברת המשילות, השקיפות ומימוש מדיניות השרים.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו