עולים לירושלים? מצאנו על הדרך בילוי לכל המשפחה - סרוגים

עולים לירושלים? מצאנו על הדרך בילוי לכל המשפחה

אתגרים, חוויות, ערכים ומכשולים – אם אתם מחפשים טיול ערכי למשפחות ולקבוצות, המשלב פעילות אתגרית והיסטוריה, הקסטל הוא המקום בשבילכם. האתר הלאומי, בדרך לירושלים, מספק חוויה חדשה שמחברת בין סיפורי הקרבות של מלחמת יום העצמאות לצעירים שבאים בשעריו

26.07.17 13:03  ג' באב תשעז
עולים לירושלים? מצאנו על הדרך בילוי לכל המשפחה
  צפייה בסרטים בקסטל (צילום: רשות הטבע והגנים)

מתי לאחרונה הייתם באתר לאומי קסטל?

כי אתם עשויים להיות מופתעים מאוד- ולטובה. לאחרונה נולד כאן "מחולל חוויות" אמיתי שמתאים במיוחד למשפחה מורחבת או לכמה משפחות המגיעות יחדיו. וזה הרבה יותר מגניב ממה שאתם חושבים. אז הכירו את "שביל הערכים" – חוויה אינטראקטיבית להפליא, שתמחיש לכם את הערכים שעמדו בבסיס הקרבות שהתחוללו באזור לפני כמעט 70 שנה.

במסלול החדש ממתינות לכם ארבע תחנות פעילות שממחישות את הערכים הבאים: נחישות, רעות, מנהיגות ואמינות. נשמע ערטילאי? זה ידרוש מכם לשתף פעולה וגם להזיע קצת. בין הפעילויות: הנעת לוחות לאורך ציר, מעבר על קיר חבלים, חידונים ומשימות פיזיות. בסוף דרך הערכים ימתין לכם מיצג קרב מרגש שיחזיר אתכם בזמן אל ימי הפלמ"ח. וכמובן, אל תשכחו להרים מדי פעם עיניים ולהתענג על הנוף הפנורמי של הרי ירושלים. במקום פועל חניון לילה נעים.

בנוסף, מציעה רשות הטבע והגנים שלל פעילויות ערב קיציות שיחברו אתכם- כמשפחה, חברים או אפילו בזוג לערכים שכולנו אוהבים ואפילו קצת מתגעגעים אליהם- עבודת צוות, רעות, חברות, חיבור לשורשים ולקרקע, ומעל לכל- תיהנו מה"ביחד" ומחוויות פשוטות שכבר שכחנו את הטעם שלהן.. שירה בציבור, מדורה, קפה מפינג'אן, אוהל.. אז אם בא לכם לחוות שוב חוויה בטעם של פעם, באתר שיש בו הכל, תגיעו. מחכים לכם באתר לאומי הקסטל.

הגעה: מכביש תל אביב-ירושלים פונים דרומה במחלף הראל למבשרת ציון (כביש 3965). בכיכר הראשונה פונים ימינה לרחוב מעלה הקסטל ומשם לפי השילוט.

לפרטים נוספים, הכנסו לאתר רשות הטבע והגנים  או חייגו *3639 או עקבו אחרינו בפייסבוק 'רשות הטבע והגנים'

תחנות בקסטל המתחדש (צילום: רפי קוץ)

כמו שהיה אז בפלמ"ח – לינה ועששיות בקסטל

לינת משפחות וסיור עששיות באתר לאומי קסטל. אין כמו ללמוד ולהכיר את העבר בדרך חווייתית ומשפחתית, ולא רק דרך ספרי ההיסטוריה. במקום בו התרחשה נקודת המפנה במלחמת העצמאות ושחרור ירושלים בפרט, חלה נקודת מפנה גם היום. האתר המספר את סיפור הקרב, התחדש בתחנות פעילות הממחישות את הערכים שעלו מתוך הקרבות בדרך חווייתית ובחניון לילה קטן ואינטימי.

אנו מזמינים אתכם לחוויה בסגנון הפלמ"ח הכוללת לינה באוהל, סיור מודרך בתחנות הפעילות ובמייצג הקרב וסיומו בהליכה לאור עששיות. הפעילות מותאמת למשפחות ולילדים מעל גיל 8. משך הסיור כשעתיים.

היכן: אתר לאומי קסטל
מתי: ימי חמישי באוגוסט (למעט 31.8)
ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר.
הסיור המודרך והפעילות מוגשים ללנים בחניון ללא תוספת תשלום על דמי הלינה.

עששיות בקסטל (צילום: רשות הטבע והגנים)

מגנים על ירושלים: טיול עששיות בשמורת טבע מסרק והקסטל

נטייל אחר הצהריים בשמורת המסרק, נעבור בין המשלטים ונעביר שיירות אספקה לעיר הנצורה.

לעת ערב ניסע לאתר הקסטל ולאור עששיות נלך בתעלות הקשר. בהר זה, שכיבושו היה אחת מנקודות התפנית במלחמת העצמאות, נוצקה מורשתו של צה"ל: "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים". למשפחות. יש להצטייד בבגדים חמים.

היכן: שמורת טבע המסרק וגן לאומי קסטל
מתי: שני 14.8, חמישי 7.9
הרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*
מחיר: מבוגר 50 ₪, ילד 40 ₪; מנויים: מבוגר 45 ₪, ילד 35 ₪.

אתר לאומי קסטל (צילום: איל מטרני)

מסיירים ושרים באתר הקסטל

"אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי… והכל היה פשוט נפלא עד שהגעתי…"

רשות הטבע והגנים מזמינה את כל המשפחה לשירה בציבור בטעם של פעם באתר הלאומי הקסטל. את השירה יקדימו סיורים מודרכים קצרים בתחנות "דרך הערכים" החווייתיות. ההתלהבות והשירה – עליכם, הקפה מהפינג'אן – עלינו.
סיורים מודרכים יחלו בשעה 18:00. התכנסות לשירה בציבור בשעה 19:30.

היכן: אתר לאומי קסטל
מתי: רביעי 16.8
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מסע ואתגר במעלה ההר באתר הקסטל

פעילות משימות בניחוח של פעם לכל המשפחה. הערב יורד, האוויר מתקרר ואתם עוברים בין התחנות השונות מתנסים ומתאמנים במשימות פלמ"חניקיות כמו בניית אוהל, קליעה למטרה, איסוף מידע, התגנבות ללול תרנגולות, שתיית קפה שחור חזק ומר ועוד.

אוספים חותמות בכל תחנה עד לסיום ולקבלת האישור שאתם מוכנים להצטרף לכוחות הפלמ"ח. כפלמ"חניקים מדופלמים תצאו למסע מודרך אל ראש ההר שלאורכו תחנות ומשימות מאתגרות הממחישות בדרך חווייתית את רוח הלוחמים בעת כיבוש הקסטל.

היכן: אתר לאומי קסטל
מתי: רביעי 23.8 בין השעות 18:00 – 20:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

גן לאומי הקסטל (צילום: רונית רוזן)

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו