טראמפ בבית לחם: "המחבלים הם לוזרים" - סרוגים

טראמפ בבית לחם: "המחבלים הם לוזרים"

היום השני של ביקור נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ בישראל נפתח בנסיעה למוקטעה בבית לחם, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך הפגישה גינה את הפיגוע במנצ'סטר, קרא להפסקת מימון הטרור וטען ש"המחבלים הם לא מפלצות- הם לוזרים"

author-image
טראמפ בבית לחם: "המחבלים הם לוזרים"
  טראמפ בנאומו אמש בבית ראש הממשלה (צילום: Marc Israel Sellem/POO)

הצדדים התייחסו בפגישתם גם לנושא המו"מ מול ישראל. "אני מחוייב להשיג הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים, ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לעזור להם להשיג את המטרה הזו" אמר טראמפ בהצהרה לתקשורת לאחר הפגישה. "הנשיא עבאס הבטיח לי שהוא מוכן לעבוד למען המטרה הזו, וכך גם הבטיח ראש הממשלה נתניהו. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם המנהיגים האלה למען שלום מתמשך".

המנהיגים התייחסו גם לנושא הטרור, שעלה מחדש לסדר היום הציבורי לאחר הפיגוע במנצ'סטר אמש. במהלך הפגישה אבו מאזן התחייב לטראמפ שהוא מתנגד לאידאולוגיה הקיצונית של הטרור, ושינקוט בצעדים חריפים נגד טרוריסטים. "הפגישה שלנו התקיימה ביום שבו חיים חפים מפשע נלקחו" אמר טראמפ. "שלום לא יכול להתקיים בסביבה שבה מעודדים ומתגמלים קיצוניות ואלימות. כולם צריכים לגנות את המעשים האלה בבקול מאוחד. השלום הוא בחירה שאנחנו צריכים לקחת בכל יום".

יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש את עמדת הפלסטינים בנוגע לפתרון שתי המדינות על פי גבולות 1967, אך טען שבעיית הפלסטינים היא לא עם היהדות, אלא עם הקמת ההתנחלויות וחוסר ההכרה של ישראל במדינה פלסטינית.

במקביל לפגישה של אבו מאזן וטראמפ בבית- לחם, התקיימה הפגנה ברחבת כנסיית המולד של פלסטינים שתמכו בשביתת הרעב של האסירים. במהלך ההפגנה המפגינים הציבו בובה הלבושה בבגדים חומים בתוך כלוב.

הפגנה זו היא המשך ישיר של ההפגנות שנערכו אמש בבית לחם במסגרתם שרפו המפגינים בובה של הנשיא טראמפ.

שריפת בובת נשיא ארה"ב בבית לחם (צילום:Rahim Khatib/ Flash90 )

הנשיא טראמפ היה אמור לבקר בכנסיית המולד לאחר פגישתו עם אבו מאזן, אך ברגע האחרון הוחלט לבטל את הביקור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו