נפרדים מדור שלם של מוזיקה: הרגעים הגדולים של ג'ורג' מייקל

נפרדים מדור שלם של מוזיקה: הרגעים הגדולים של ג'ורג' מייקל

רק בתקופה האחרונה עולם המוזיקה איבד את לאונרד כהן ואהובה עוזרי והיום (ב') מצטרף אליהם הזמר ג'ורג' מייקל, שהלך לעולמו בגיל 53. נסיבות מותו אינן ידועות, מקורביו מסרו כי "מת בשלווה"- סיכום הרגעים הגדולים

הרגעים הגדולים של ג'ורג' מייקל

רק בתקופה האחרונה עולם המוזיקה איבד את לאונרד כהן ואהובה עוזרי והיום (ב') מצטרף אליהם הזמר ג'ורג' מייקל, שהלך לעולמו בגיל 53. נסיבות מותו אינן ידועות, מקורביו מסרו כי "מת בשלווה"- אנחנו מתחילים להעלות ספקות בכל הרגעים השלווים האלה שמשאירים אחריהם עשרות זיכרונות ודור שלם של מוזיקה שכנראה יאבד לחלוטין אך ללא ספק יהיה חרוט עמוק בספרי ההיסטוריה של המוזיקה.

סיכום הרגעים הגדולים

אומנם אני לא זכיתי לחיות בתקופה שבה התחילה לצמוח מוזיקת הפופ וימי השיא של ג'ורג' מייקל. אך ללא ספק יש רגעים מוזיקליים שמלווים את הפייליליסט הכללי של כולנו וללא ספק חלק נכבד שם מרכיב גם הכוכב הבריטי האהוב.

מייקל או בשמו המקורי-יוֹרְגוֹס קִירִיאקוֹס פָּנַאיוֹטוּ, החל את קריירת המוזיקה שלו בלהקה שהקים עם חבריו מבית הספר. הלהקה 'The Executive' אומנם לא החזיקה מעמד זמן רב אך גרמה למייקל לחשוב בגדול וללמוד מטעויות ובשנת 1981 הקים מייקל את הצמד Wham!‎ יחד עם אנדרו רידג'לי שהיה איתו גם בלהקה הראשונה שלא צלחה.

האלבום הראשון של הלהקה, "פנטסטיק!", הביא לפריצה הגדולה של מייקל ותוך כשנה הסינגל השני שלהם (Young Guns (Go For It, היה לראשון מתוך סדרה של להיטים אשר נכנסו לרשימת 10 השירים המובילים במצעד הסינגלים הבריטי. תוך זמן קצר הם הוציאו שירים נוספים, כגון: Bad Boys, Club Tropicana, Wake Me Up Before You Go Go‏, Freedom‏, Last Christmas/Everything She Wants‏, I'm Your Man‏ ואלבום שני, Make It Big.

הסינגל הראשון של מייקל כסולן, Careless Whisper יצא בשנת 1984, הפך לאחד השירים המושמעים ביותר בשנות ה-80 וגרם למייקל להפוך לכוכב בפני עצמו. השיר אף נבחר ב 1995 כתקליט האהוב ביותר על תושבי לונדון בכל הזמנים.

ב-1986, יצא סינגל הפרידה של מייקל מהלהקה The Edge of Heaven ובנוסף, הוקלט אלבום אחרון והופעת פרידה באצטדיון ומבלי.

לאחר שיצא לקריירת סולו, מייקל מצא את עצמו כלהיט של כל הזמנים בזכות השיר Faith, מאלבום הנושא שהוביל במספר המכירות באירופה ובאמריקה באותה תקופה וארבעה שירים מתוכו הצליחו לככב גם במצעדי הלהיטים בארצות הברית.

הלהיטים הגדולים והנוספים של מייקל, כוללים את Father Figure‏, Kissing a Fool‏, One More Try‏, Freedom 90‏, Fastlove‏, Jesus to a Child‏, Don't Let the Sun Go Down on Me‏ (דואט עם אלטון ג'ון), ולאחר 2002, Freeek! והשיר/וידאו קליפ השנוי במחלוקת Shoot the Dog המביע פרשנות אישית על השותפות של טוני בלייר עם ג'ורג' בוש הבן במלחמה בטרור.

בשנת 1992 הופיע מייקל בהופעה לזכרו של פרדי מרקיורי, ושר את השיר Somebody To Love והיום כנראה אמנים רבים בעולם יקוו לזכות לשיר בטקס הלוויה או לפחות בהופעה לזכרו.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה על העידכון.. לא יכולתי להמשיך הלאה לולא עידכנתם...
| 27-12-2016 5:40