צאו לטייל: גן לאומי הקסטל - סרוגים

צאו לטייל: גן לאומי הקסטל

הגן הלאומי הקסטל חרט על דגלו את שימור הקרב ההיסטורי שהתרחש באתר. זהו סיפורה של הציונות על רגל אחת

09.08.16 14:02  ה' באב תשעו
צאו לטייל: גן לאומי הקסטל
  אתר הקסטל (צילום: ארכיון רט"ג)

עבור רובנו, "הקסטל" זה המקום ההוא מהפקקים בדרך לירושלים, משהו שלמדנו בשיעור היסטוריה משמים בתיכון או איזה זיכרון עמום של הקובה המעולה שהכינה סבתא של החבר הכורדי מהעבודה. אך למעשה, מדובר באתר היסטורי בו התחוללו כמה מהקרבות הקשים והעקובים מדם במערכה על ירושלים במלחמת השחרור.
מאז ומעולם משך מיקומו האסטרטגי של הקסטל- החולש על הדרך לירושלים- את כובשי הארץ. הרומאים בנו מבצר על פסגתו והצלבנים שהגיעו לארץ הקודש הקימו בראשו מצודה גדולה ומרשימה. במלחמת השחרור ב1948, נכבש ההר על ידי לוחמי הפלמ"ח והחי"ש (חיל השדה), נכבש חזרה על ידי הערבים ולבסוף שב חזרה לידי לוחמינו.
סיפורו של הקרב על הקסטל הוא סיפורה של הציונות- דביקות במטרה, רעות ואחוות לוחמים, עיקשים שהסתערו פעם אחר פעם על ההר ביודעם שבכיבושו תיפתח הדרך לירושלים, בירתנו הנצחית.
מורשת הקרב וגבורת הנופלים, מונצחת ומשוחזרת כיום בגן הלאומי הקסטל שחרט על דגלו את שימור סיפורו ההיסטורי של האתר. מעבר לחשיבותו ההיסטורית, הגן הלאומי הינו פינה קסומה, שקטה וירוקה- מיקום אידאלי לטיול משפחתי נעים בחיק הטבע הנוף המרהיב של הרי ירושלים ועיר הבירה.
אתר-לאומי-קסטל
לאחרונה עבר האתר שינוי נרחב ומשמעותי שמטרתו לחבר בין סיפורי הקרבות של מלחמת העצמאות לצעירים הבאים בשעריו. בעזרת פעילויות ODT חווייתיות לכל המשפחה , מיצגים וסרטים המתארים באופן חדשני וברור את התרחשויות הקרב נחשפים המבקרים במקום לנחישות הרעות, המנהיגות והאחריות- אותם ערכים שהביאו לכיבוש המקום בעבר, וממשיכים לפעם בין השבילים והמדשאות המוריקות עד ימינו אנו.

אתר לאומי קסטל (צילום: דניאלה תורג'מן)

אתר לאומי קסטל (צילום: דניאלה תורג'מן)

ואם אתם יותר בקטע זוגי (או לחלופין את הצלחתם להתיש את הילדים במשך היום, להשכיב אותם לישון אצל הסבתא ולהספיק לחזור) אתם הגן הלאומי קסטל מזמין אתכם לערב שירה בציבור ברוח הפלמ"ח עם קפה או תה מהביל מהפינג'אן. תרשמו לכם ביומן- 17.8 ב18:00, סיור מודרך באתר, צפייה בסרטון ובמיצג אודות הקרבות וערב שירה בציבור שכולו הצדעה ללוחמינו והתרפקות על שירי ארץ ישראל הישנה והטובה.

לפרטים נוספים – הקליקו כאן 

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות