הרב אלגאזי: "האישה נושאת אחריות הלכתית לא פחות מהגבר"

הרב אלגאזי: "האישה נושאת אחריות הלכתית לא פחות מהגבר"

ראש מכון צורבא מרבנן, הרב בן ציון אלגאזי: "ציבור הנשים נושא על עצמו את האחריות ההלכתית לא פחות מהגברים"

author-image
"האישה נושאת אחריות הלכתית לא פחות מהגבר"
  הרבנית חנה הקין

יום עיון ייחודי נערך למגידי ומגידות השיעורים של 'צורבא' לנשים. יום העיון נפתח בשיעורו המקיף של הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון 'צורבא מרבנן' ,אשר הקדיש את דבריו לאחריות ההלכתית אותה נושא ציבור הנשים.

"היה זה מרן החפץ חיים זצוק"ל שהורה על חובתן של הנשים ללמוד הלכה. הקמת המסגרות לקבוצות נשים ודאי מעמיקה את המחויבות לשמירת ההלכה בבית ובמשפחה. בסופו של דבר, האישה, אם הבית, היא המופקדת על שמירת ההלכה בבית בכל עת", אמר הרב אלגאזי.

בנוסף סיפר הרב אלגאזי כיצד נשיא המכון, הרב מרדכי אליהו, היה זה שעודד ודחף לפתיחת שיעורי צורבא נשים: "לאחר שנפתחו בארץ כ70 מוקדים של צורבא גברים, אמר לי הרב אליהו 'הגיע הזמן שתפתחו שיעורים גם לנשים'".

תוכנית 'צורבא נשים' התחילה לפני כחצי שנה ומאז זוכה להצלחה מרובה בכל רחבי הארץ. למעלה מ130 מוקדי שיעורים לנשים כבר נפתחו ועוד היד נטויה. השיעורים לנשים מקבילים בתוכנם לשיעורי הגברים, אולם בכל נושא הלכתי ישנה התייחסות ודגש לפן ההלכתי הנשי.

את הכנס הנחתה רכזת הפרויקט אפרת דגן-גולדפרב, בין השאר מסרה על ההיענות המרשימה והמהפכה שניכרת ברחבי הארץ: "עד כה הצטרפו בזמן יחסית קצר למעלה מ130 קהילות לפרויקט 'צורבא' נשים. ישנו צימאון אמיתי בציבור הנשים ללימוד הלכה בצורה סדורה ומרתקת ואני שמחה שאנו ב'צורבא' יכולים לתת מענה איכותי לצימאון זה. אני שומעת את תגובת הלומדות שכל כך נהנות מלימוד הלכה בצורה שיטתית וחוויתית– וזו זכות גדולה".

לאחר הרב אלגאזי נשאה דברים הרבנית חנה הנקין, מייסדת בית המדרש 'נשמת' אשר אמרה בדבריה: "צורבא מרבנן לנשים חשף צורך אמיתי ובסיסי בעם ישראל. התוכנית הזו היא כה חשובה, כה נדרשת, אני מברכת את הרב אלגאזי על היוזמה המדהימה הזו ומאחלת שהתוכנית רק תלך ותפרח. אני זכיתי לייסד את תוכנית יועצות ההלכה בנשמת לפני 20 שנה. היום ב"ה ההלכה יכולה להגיע ע"י צורבא לכל אישה שרק חפצה בכך".

הרב יוסף צבי רימון, ראש מכון 'הלכה והוראה' מסר גם הוא שיעור אשר בו נחשפו המשתתפים לנשים פוסקות הלכה שקמו במשך השנים בעם ישראל. הרב רימון הדגיש בדבריו את חשיבות לימוד ההלכה לנשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד על צורבא נשים
תהילה | 15-03-2016 13:32
אני משתתפת אצלנו בשיעור ברעננה והתוכנית ממש איכותית .