הרב שמואל אליהו: "קשה שלא ליפול באווירת החיפוף שיש בסניף מעורב"

הרב שמואל אליהו: "קשה שלא ליפול באווירת החיפוף שיש בסניף מעורב"

הרב שמואל אליהו נשאל כיצד קומונרית שהגיעה לסניף מעורב כדי לחזק את האווירה יכולה להצליח בכך מבלי להיפגע. "צריך תפילות גדולות שלא ליפול באווירת הקלילות והסחבקיות"

קשה שלא ליפול באווירת החיפוף שיש בסניף מעורב
  אווירת חיפוף וסחבקיות (למצולמים אין קשר לכתבה)

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל במסגרת שו"ת סמס בעלון 'עולם קטן', כיצד קומונרית שהגיעה לסניף מעורב בשביל לחזק, יכולה לשמור על עצמה.

"זה בעייתי מצד אחד וחשוב מצד שני", קבע הרב אליהו, והוסיף כי זה "תלוי איך את עושה את תפקידך. אם המגמה שלך היא להיות נחמדה – את מפסידה. לא תוכלי לעמוד מול האווירה בסניף המעורב. אם את באה לעשות תפקיד של קדושה ושמחה ואמונה, יש לך סיכוי. וצריך על זה תפילות גדולות יום יום, לא ליפול באווירת החיפוף שיש בסניף מעורב, באווירת הקלילות והסחבקיות".

הרב אליהו הדגיש כי "צריך להכניס אווירה של ציונות וחלוציות, אמונה ושמחה. להתפלל על זה בכל בוקר בכל הכוונה שיש לך".

הרב אליהו אף צירף תפילה מיוחדת למדריך ולקומונרית שזו לשונה."ריבונו של עולם. הפקידו בידיי חניכים/חניכות נשמות טהורות וקדושות. בנים של אברהם, יצחק ויעקב. ריבונו של עולם עזור לי לפעול איתם באופן נכון וחכם. עזור לי לנטוע בהם אומץ וגבורה, מידות ומעשים טובים. תן לי חכמה, בינה ודעת להבין את גודל הערך של כל נשמה ונשמה מחניכיי. את המיוחד שבכל אחד ואחד מהם. עזור לי לפעול מתוך שכל טוב ועין טובה. עזור לי לפעול בענווה שכל מעייניי יהיו רק הטוב של חניכיי ולא בשום אופן לכבודי. עזור לי לפעול בקדושה ובצניעות כדי שלא נכשל במחשבות אסורות, לא אני ולא החניכים שלי. ברכנו אבינו כולנו באור פניך. תן לנו מאור פנים. תן לנו כוחות כדי שנעניק כוחות לחניכים שלנו. תן לנו שמחה בלב. תן לנו מברכותיך ומעושר מתנות ידיך. ויהי רצון שנזכה לתקן ולהוסיף כוח ואומץ וגבורה בחניכים שלנו. שיזכו להוסיף ברכה רבה ועוצמה לעם ישראל. אמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
סניף מעורב
ניסים | 21-06-2015 18:43
הלכנו לסניף מעורב של בני עקיבא -ויצאנו אנשים טובים וחזקים-משרתים בצהל אוהבים את המולדת -שומרים מצוות קלה כחמורה-הקמנו דור לתפארת .עם ישראל מתברך בילדינו ונכדינו..
2
ל-1.לא יצאת שומר קלה כבחמורה כי ההלכה בשו"ע להתרחק
ר | 21-06-2015 19:00
מנשים , ולא עשית כך.
3
אסור באיסור חמור
| 21-06-2015 19:16
אין להתראות עם נשים לדבר איתן ולהקשיב להן עד החתונה. אחרי החתונה - מותר רק עם האשה לה נשואים.
4
מה המורה של בני עקיבא כלל?
| 21-06-2015 19:18
מרבים שם בלימוד תורה ? או מנסים לחקות את תנועות הנוער החילוניות? מוטב לבנות וגם לבנים לא להשתתף כלל בפעולות אלו.
5
מבולבלים
אריאל | 21-06-2015 20:55
אני מעולם לא מצליח להבין את הרב הזה. הרי חז"ל קבעו: "אין אומרים לאדם חטוא בשביל שיזכה חברך", אז מצד אחד הוא טוען שיש סיכונים רוחניים, ומצד שני תתפללי. ברצוני לשאולך כבוד הרב: האם מותר ללכת לחוף מעורב, אך לפני ותוך כדי וגם אחרי להתפלל שלא אכשל? די כבר עם הדרך הדתילונית של המזרחי, נכשלתם בגדול, והראייה - החרדלי"ם שמחקים את החרדים בכל ענייני הקדושה והצניעות, וגם מצליחים. ולכבוד הרב למד קצת מאורחות וקדושת אביך ע"ה, וחדל מכל ההתקשקשויות הללו.
6
ל 5
| 21-06-2015 22:39
חוף מעורב? וחוף ניפרד זה בסדר בעינך? חוף הים אינו מקים לנשים נשואות ובוודאי שלא לרווקות!
7
יהודי זה רק ע"י שמירה על ההלכה ללא כחל וסרק די עם
בוקר טוב אליהו | 21-06-2015 23:36
הזיוף
8
לאריאל
בני | 22-06-2015 0:49
יתכן שהחרדים מקפידים בענייני צניעות, אולם בעניינים רבים וחשובים לא פחות הם מרשים לעצמם לחפף, תעיד חוצפתך ועזות מצחך כלפי תלמיד חכם הגדול ממך. אינך מבין את הרב הזה? לך ושאל אותו לפני שאתה מוציא דיבתו רעה. אתה משווה חוף מעורב לתנועה דתית מעורבת?! מן הראוי היה שתכיר ראשית את המושג "קומונרית" שאינה מתערבבת עם חניכיה. ואילו היו אומרים לך ללכת ולהפיץ תורה בבי"ס חילוני היית מסרב?! אם כן כדאי שתתבייש פעמים, ראשית על חוצפתך כלפי הרב ושנית על כך שבניו של הקב"ה לא מעניינים אותך. ומה שכתבת בעניין אביו, כדאי שתראה איך שאביו משתבח בו ואומר עליו שהוא בן המחכים את רבותיו. ראה הכתרת הרב שמואל אליהו לרב העיר צפת. והוא רחום יכפר עוון..
9
"קלות ראש" של יהודים מינימליים. בלי מילים מצועצעות.
רפי | 22-06-2015 8:29
10
לאריאל
yes. | 28-06-2015 17:26
אתה צודק אך אל תבא בתלונות לר' אליהו הוא מנסה להציל את המירב שניתן הרי ה"דתיים" שהולכים לשם ילכו גם אם הרב יאסור אז לכל הפחות צריך לנסות לעזור שלא יפרקו עול לגמרי
11
מי זה- ההיו לא תהיה?
יוסי | 29-06-2015 22:16
תשובות בציוצים- ממש רב . מתי יפסיק לצייץ לנו במוח? חוץ מהפרת קוריוזים, מה הוא עוד יודע?
12
ל11
יהודי | 03-03-2016 0:50
תתבייש לך! חצוף מחוצף! כדאי לך לחזור בתשובה מהר מאוד מאוד, זכור את מה שכתוב במשנה במסכת אבות פ"ג להזהר בכבוד חכמים"שלחישתן לחישת שרף ועקיצתן עקיצת עקרב, וכל דבריהם כגחלי אש". אוי לך אם לא תחזור בתשובה.
13
כל מי שביזו את הרב- תחזרו בתשובה ומהר!
| 03-03-2016 0:53
לא הבנתם את תשובתו ולמה הוא ענה כך. אז אל תדברו. חזרו בתשובה ומהר!