בקרוב: נבחרות ישראל והאמירויות במשחק ידידות - סרוגים

בקרוב: נבחרות ישראל והאמירויות במשחק ידידות

בהתאחדות הכדורגל הישראלית פועלים לקיים משחק ידידות בין נבחרת ישראל לנבחרת איחוד האמירויות, שצפוי להיערך בקיץ הקרוב. בימים האחרונים שוחחו עם נציגי ההתאחדות האמירתית, בתיווך גורמים בכירים בכדורגל העולמי

בקרוב: נבחרות ישראל והאמירויות במשחק ידידות
  (צילום: רועי אלימא\פלאש 90)

השלום מגיעים למגרש: בהתאחדות הכדורגל הישראלית מנהלים בימים האחרונים דיונים עם ההתאחדות האמירתית לכדורגל, במטרה לקיים משחק ידידות ראשון בין נבחרות ישראל ואיחוד האמירויות. לפי הדיווחים בתקשורת, גורמים בכירים בכדורגל העולמי כבר הביעו עניין בקיום המשחק ומעורבים גם כן במגעים.

מי שיזם את הרעיון למשחק היה יו"ר ההתאחדות הישראלית אורן חסון, שפנה למקבילו האמירתי ראשיד בין חומייד אל נועיימי והציע לקיים את המשחק תחת הכותרת "משחק השלום". אנחנו יכולים לאשר כי מתקיימים מגעים מול ההתאחדות האמירתית לקיום משחק בין הנבחרות" אישרו הבוקר (שלישי) גורמים בהתאחדות, אך הבהירו כי "הדברים טרם הבשילו לסגירת מועד המשחק".

לפי ההערכות, המשחק צפוי יתקיים בקיץ 2021, לאחר סיום העונה בשתי הליגות המקומיות – זאת מכיוון שלא יהיה אפשרי לקיים אותו במהלך פגרות הנבחרות בנובמבר ובמרץ עקב לוח הזמנים הצפוף. לפי הגורמים בהתאחדות, "יש אינטרס משותף לקיים משחק כזה, כשכל העולם יצפה בשתי מדינות שלא היו בקשרים עד היום משחקות כדורגל אחת נגד השנייה".

נבחרת איחוד האמירויות מכונה "הבנים של זאיד", על שם הנשיא הראשון של המדינה זאיד אל-נהיאן. כיום היא מדורגת במקום ה-74 בדירוג העולמי של פיפ"א, בעוד שנבחרת ישראל נמצאת במקום ה-88. בדומה לישראל, גם הנבחרת האמירתית השתתפה במונדיאל רק פעם אחת: בשנת 1990 הנבחרת עלתה לטורניר באיטליה, שם הפסידה בכל משחקיה בשלב הבתים וכבשה רק שתי שערים בשלושת המשחקים מול קולומביה, יוגוסלביה ומערב גרמניה.

הישג השיא של הנבחרת נרשם בשנת 1996, כשאיחוד האמירויות עלתה לגמר אליפות אסיה שהתקיימה באבו דאבי – אך הפסידה לסעודיה בתום דו-קרב פנדלים. מאז הנבחרת עלתה פעמיים נוספות לחצי הגמר של אליפות אסיה, פעם אחת ב-2015 ושוב בטורניר 2019 שהתקיים בדובאי. כמו כן, הנבחרת זכתה פעמיים בגביע המפרץ הפרסי, כשהתואר האחרון שלה נרשם ב-2013.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טעות בפיסקה 2: "שני שערים" ולא "שתי שערים"
שי | 27-10-2020 9:28
לפי כללי השפה העברית, השיוך של שער הוא זכרי ולא נקבי. לכן צריך להיות שני שערים ולא שתי שערים