הממשלה אישרה: שגרירות חדשות לישראל במצרים וטורקמניסטן

הממשלה אישרה: שגרירות חדשות לישראל במצרים וטורקמניסטן

הממשלה אישרה את מינויה של אמירה אורון כשגרירת ישראל במצרים, לאחר שנה שבה השגרירות בקהיר נותרה ריקה. אורון תהיה האישה הראשונה בתפקיד מאז שנוסד ב-1979. במקביל בת עדן קייט מונתה לשגרירת ישראל בטורקמניסטן

שגרירות חדשות לישראל במצרים וטורקמניסטן
  אמירה אורון, השגרירה החדשה במצרים. ארכיון (צילום: דוברות משרד החוץ)

מינויים חדשים בעולם: הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינוייהם של 2 שגרירות חדשות לישראל: אמירה אורון כשגרירת ישראל במצרים, ובת עדן קייט שתכהן כשגרירת ישראל בטורקמניסטן.

המינויים סוכמו בשבוע שעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי. "אני מברך על המינוי של שתי השגרירות. מדובר בדיפלומטיות מנוסות, מקצועיות ומוערכות, ואני משוכנע כי יקדמו את היחסים הבילטראלים בין מדינת ישראל למדינות בהן ישרתו להישגים משמעותיים" אמר אשכנזי עם האישור. "אני רוצה לאחל לאמירה אורון ובת עדן קייט בהצלחה במשימה הלאומית שלפניהן"

אמירה אורון תהיה האישה הראשונה המכהנת כשגרירת ישראל במצרים מאז שהתפקיד נוסד בעקבות חתימת הסכם השלום ב-1979. מינויה של אורון מגיעה לאחר שנה שבה השגרירות הישראלית בקהיר נותרה ריקה, כשהשגריר הקודם דוד גוברין סיים את תפקידו בקהיר במאי 2019 וחזר לישראל.

ועדת המינויים של משרד החוץ בחרה באורון לכהן בתפקיד השגרירה במצרים כבר אוקטובר 2018, אך היא לא נכנסה לתפקיד עד כה – ועל פי ההערכות, העיכוב נבע מכך שנתניהו הבטיח בעבר את המשרה לשר התקשורת לשעבר איוב קרא. במשרד החוץ אמרו כי אשכנזי רואה חשיבות רבה בקידום היחסים עם מצרים, ולכן החליט לקדם בדחיפות את המינוי.

אורון, מזרחנית בהשכלתה, היא דיפלומטית ותיקה שהחלה את עבודתה במשרד החוץ ב-1991. מאז שימשה במספר תפקידים במשרד, ביניהם סגנית הדובר ודוברת משרד החוץ בערבית, וכן הייתה בעבר חברה בסגל שגרירות ישראל במצרים – שם שימשה בתור הדוברת של המשרד לתקשורת הערבית. כעת, כאמור, היא תחזור לשגרירות בקהיר, והפעם בתור השגרירה החדשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שתי פרוגרסיביות ושר חוץ שאינו מבין דבר
מפ | 07-06-2020 16:33
שתי פרוגרסיביות ושר חוץ שאינו מבין דבר במרחב הערבי , סגולה בדוקה לבלאגן . אבל תכלס למי באמת אכפת