הח"כים על ביטול חוק טל: חייבים לגייס את החרדים - סרוגים

הח"כים על ביטול חוק טל: חייבים לגייס את החרדים

בכנסת מגיבים על החלטת בג"צ לבטל את חוק טל בהסכמה מלאה כי צריך למצוא פתרון שיחייב את החרדים לשאת בנטל. השר הרשקוביץ יציג לממשלה מתווה שיעודד את החרדים להשתלב בצבא ובשירות הלאומי. ח"כ אמסלם: מנהיגי הציבור החרדי מתנגדים, אבל החרדים עצמם רוצים להתגייס.

הח"כים על ביטול חוק טל: חייבים לגייס את החרדים
  תומר ניר

חברי הכנסת של המפלגות הדתיות תמימי דעים: חייבים למצוא פתרון כדי שגם החרדים ישאו בנטל.

הבוקר הודיע השר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, הרב דניאל הרשקוביץ, כי הוא מתכונן להביא לדיון בממשלה מתווה חלופי לחוק טל, שיביא לקידום השוויון בנטל.

השר הרשקוביץ אמר: ״אציג לממשלה מתווה אלטרנטיבי לחוק טל, שיביא לעידוד השתלבות החרדים במסגרת השירות הצבאי והאזרחי, ולאחר מכן במעגל התעסוקה. השינויים שחלו בחברה החרדית בעשור האחרון מחייבים התאמות ושינויים הולמים – ופסיקת בג"צ מחדדת זאת".

גם חברו לסיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך אמר דברים דומים: "אני מתנגד עקרונית להתערבות בג"צ בפסילת חוקי הכנסת, כולל חוק טל. בפועל, אולי תצמח לנו ברכה. כעת הכנסת תיאלץ לחוקק חוק צודק ושיוויוני יותר."

על החוק החדש שיחליף את חוק טל אמר אורבך: "קצת התרגלנו לכך שקשה לחרדים להתגייס, שיש להם יותר מדי מסלולים עוקפי צבא, ושצה"ל לא ממש בשבילם. נהיה שותפים פעילים בעיצובו של חוק חדש שיביא בחשבון את חובת הגיוס לצה"ל תוך התחשבות בעולם החרדי, ולא תוך כניעה לכל תירוץ וקריצה."

החרדים בכלל רוצים להתגייס

עמדה מפתיעה על החרדים נשמה מח"כ חיים אמסלם מש"ס:  "בג"צ אישר אתמול את מה שכולם הבינו כבר מזמן. יש לקבוע, בהסכמה רחבה ככל הניתן, חוק חדש שיבטיח נשיאה משותפת בנטל."

"גם אם מי שמתיימרים להיות מנהיגי הציבור החרדי יתנגדו בקול, אני יודע שרוב הציבור החרדי מבין זאת ורוצה בכך." אמר אמסלם, והוסיף: "אפשר וצריך להגיע להסכמה בעניין מתוך התחשבות הדדית, הכרה בחיוניותו של עולם התורה ושל נחיצות השירות הצבאי והאזרחי."

באיחוד הלאומי, אומר ח"כ אורי אריאל, כי יש למצוא פתרון לחרדים ולא לכפות עליהם גיוס:  "יש צורך חשוב לכך שכולם יתרמו למען המדינה בצבא או בשירות הלאומי. עם זאת יש להתאים את מסלולי השירות לקהלים השונים ולא לנסות לכפות גיוס שכזה בכח, דבר שנידון לכישלון."

"צה"ל והשירות האזרחי הינם קונצנסוס וגורם מאחד בעם ישראל ואל לנו להפוך את הויכוח הזה לנושא שיפלג את העם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מפתיע אל אמסלם נשמע טוב לא כן?
אביתר | 23-02-2012 1:17
עמדה מפתיעה על החרדים מאמסלם? נו באמת שום דבר לא מפתיע לשמוע את מי שרוצה לגייס דעת קהל עבור האינטרסים האגואיסטים שלו, ולא בוחל בשום אמצעים להיתיפיף בעיני הציבור הרחב. רוב הציבור החרדי רוצה בכך.... אומרים שהניר סובל כל שטות זו ראיה למימרא זו.