צעד חריג: דגל סוריה הונף סמוך לגבול עם ישראל - סרוגים

צעד חריג: דגל סוריה הונף סמוך לגבול עם ישראל

צבא אסד השתלט באופן מלא על מחוז קוניטרה הסמוך לגבול עם ישראל, כשהכוחות הניפו את הדגל הסורי באזור הגבול. ההשתלטות הגיעה שבוע לאחר שנחתם הסכם הפסקת אש עם המורדים ושבוע של לחימה עם כוחות דאעש באזור

צעד חריג: דגל סוריה הונף סמוך לגבול עם ישראל
  הנפת הדגל במחוז קוניטרה (צילום: מתוך טוויטר)

אסד חוזר לגבול: כוחות צבא אסד הניפו היום (חמישי) את דגל סוריה באזור מעבר קוניטרה, הנמצא בסמוך לגבול עם ישראל- כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס ובתקשורת המקומית בסוריה. בכך הצבא סימן את השתלטותו המלאה על המחוז הדרומי, שהיה עד לאחרונה בשליטת המורדים וכוחות דאעש במדינה.

על פי הדיווח, החיילים בחרו להניף את הדגל באזור קונייטרה הישנה, שאינה מיושבת ומשמשת בעיקר את תושבי רמת הגולן הסורי ותושבי היישובים הדרוזיים ברמת הגולן הישראלי, וכן את כוחות האו"ם למעבר בין המדינות.

הנפת הדגל מגיעה בתום מבצע מורכב של הצבא הסורי להשבת השלטון בדרום המדינה. בשבוע שעבר הכוחות הסורים הגיעו להסכם הפסקת אש עם המורדים במחוז קוניטרה, לפיו המורדים שיישארו באזור ייכנעו למשטר הסורי. אלו שהתנגדו להסדר הנקבע עזבו מרצונם את קוניטרה ועברו במהלך השבוע האחרון לאידליב בצפון סוריה.

בשבוע האחרון הכוחות הסורים נלחמו במורדים שסירבו להתפנות מהמחוז, וכן בשלוחות של ארגון דאעש ששלטו בחלקים מהאזור. אתמול דווח כי 100 בני אדם נהרגו ו-78 נפצעו הבוקר (רביעי) בסדרה של פיגועים שבוצעו על ידי כוחות דאעש באזור א-סווידא, כאשר שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם באזור השוק המרכזי של העיר. שני מחבלים נוספים נתפסו וחוסלו על ידי כוחות הצבא לפני שהפעילו את מטעני החבלה שלהם.

אמש כוחות דאעש בקוניטרה גם שיגרו שתי רקטות לעבר ישראל, במטרה לגרום לישראל לתקוף את כוחות צבא אסד בסוריה. בצה"ל הגיבו בתקיפה באזור, במהלכו כלי טיס תקפו את משגר הרקטות ממנו נורו הטילים, וכן תקפו באמצעות ארטילריה את המרחב ממנו בוצע הירי. במשרד הביטחון הרוסי עדכנו הבוקר כי מספר מחבלים של דאעש חוסלו במסגרת המתקפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו