נחשף:הלוגו הרשמי לחגיגות היובל ליהודה ושמרון - סרוגים

נחשף:הלוגו הרשמי לחגיגות היובל ליהודה ושמרון

לכבוד הטקס הרשמי, לוגו חדש יוביל את אירועי היובל לשחרור יהודה ושמרון, הגולן ובקעת הירדן: "הסמל מבקש לתת דגש על חמישים השנים המשמעותיות ומסמל את המעבר מישן לחדש"

author-image

ביום רביעי הקרוב ייערך בגוש עציון הטקס הרשמי של מדינת ישראל לחגיגות שחרור יהודה ושמרון, הגולן ובקעת הירדן בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו , יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרים, חברי כנסת ונכבדים נוספים.

האירוע מופק ע״י מרכז ההסברה בהובלת שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט שהקימו וועדה מיוחדת לציון הימים המשמעותיים. את האירוע ינחו אורנה דץ לצד גולן אזולאי. בנוסף, ישתתפו אמנים רבים מן השורה הראשונה, בניהם- דקלה, רמי קליינשטיין, חנן בן ארי ועוד.

לכבוד האירוע המרגש ולאחר שנה מרובה אירועים לציון הימים המיוחדים, השיקו במשרד התרבות והספורט את הלוגו החדש תחת הכותרת, "סיפור ישראלי" – יובל לשיבה לחבלי הארץ ההיסטוריים".

 

בנוסף, אפשר לראות את המספר 50 המציין  חמישי שנה של התיישבות יהודית בשטחי יהודה ושמרון, כשהוא בעיצוב מודרני וחדשני, בו נראית הספרה 0 הופכת לענף זית ובמרכזו האיור המוכר של קבר רחל.

המעצבת טלי פוקסנבוים- שמעוני מטעם משרד אינוויז'ן שזכתה במכרז אמרה על עיצוב הסמל כי הוא מבקש לתת דגש על חמישים השנים המשמעותיות ומסמל את המעבר מישן לחדש.

הקונספט נשען על הציונות וסמליה, לצד מורשת, ארכיאולוגיה ומקומות גיאוגרפיים המשייכים את העם למדינתו מראשית ההיסטוריה היהודית, ומחבר את הסיפור של עם ישראל לסיפורים השונים של יהודה ושומרון, הבקעה והגולן, ובהם הפרק החלוצי, ההיסטורי, התרבותי והאנושי.

השרה רגב אמרה על הלוגו כי "הוא מבטא את הרגש העמוק של עם ישראל לחבלי המולדת שלנו. ענף עץ הזית מבטא את צמיחתה מחדש של מדינת ישראל מאז הקמתה לצד קבר רחל אשר עומד על אם הדרך לאורך אלפי השנים האחרונות. רחל אמנו לה הבטיח הקב״ה ״מנעי קולך מבכי… ושבו לארץ אויב ויש תקווה לאחריתך נאם ה׳ ושבו בנים לגבולם״. אכן שבנו לגבולנו, לחבלי הארץ הללו לפני 50 שנה, כדי להישאר בהם לנצח נצחים".

שר החינוך בנט: ״עם ישראל מחובר היום יותר מתמיד לארצו ומולדתו. 50 שנה אחרי נס מלחמת ששת הימים, אני שמח וגאה להוביל, יחד עם השרה רגב, את המסע הממלכתי שיעיד יותר מכל על האהבה והחשיבות העצומה שחש עם ישראל לארצו. יותר מחצי מיליון יהודים גרים בגולן, השומרון, יהודה והבקעה. אנו נמשיך להשקיע ולפתח את האזורים הללו. הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל וממדינת ישראל – לעד".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשמח כשנוכל לטייל שם בלי צבא.
יפה יוסף | 12-11-2017 1:39
ליסוע ליוש זה כמו להיות באפריקה הפראית.הד' ישמור ויציל.