שרון גל: "בנושא החרמות: צריכים לעבור מהגנה להתקפה".

שרון גל: "בנושא החרמות: צריכים לעבור מהגנה להתקפה".

בכנסת התקיים היום כינוס חירום בנושא החרמות הכלכליים על התוצרת הישראלית ביו"ש, בקעת הירדן ורמת הגולן. "הנזק קיים 10 שנים. רק על פלפלים אנחנו מפסידים 150 מליון ש"ח", אמר דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן. תעשיינים: "שוכרים מקומות נוספים לבתי אריזה כדי לא לסמן אותנו"

author-image
"בנושא החרמות: צריכים לעבור מהגנה להתקפה"
  החרם יוצר נזקים. גל וליברמן (דוברות שרון גל)

בכינוס חירום על ההשלכות הכלכליות של החרם בתוצרת ישראלית מיו"ש, בקעת הירדן ורמת הגולן בהשתתפות ראשי רשויות, יצרנים ותעשיינים אמר ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) יוזם הכינוס כי ישנם סימנים בשטח שמטרידים אותנו – ומדליקים נורה אדומה. ההצעה לסמן מוצרים ישראלים היא לא פחות ממכה קשה לאלפי משפחות. אסור לתת לגל העכור הזה לעבור".

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן אמר: "כשיש קריאות לחרם מתוך ישראל, או שחקן שלא מוכן לנסוע לבקעת הירדן – זו הבעיה שלנו. אי אפשר לטפל בחרם מבחוץ כשלא מטפלים בחרם מבפנים". ח"כ יואב קיש (ליכוד): "אני רואה את ניסיון התקיפה הזה כניסיון תקיפה ישיר נגד מדינת ישראל, כשזה הצעד הראשון. מי שרוצה לפגוע באזורים אלה – רוצה לפגוע במקומות האחרים". בכינוס השתתפו גם ח"כ מירב בן ארי (כולנו) וח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד).

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן אמר כי: "אנחנו כבר 10 שנים בחרם. האיחוד האירופי הטיל מכסים על התוצרת החקלאית של בקעת הירדן. מדינת שראל מחזירה את המכס הזה שהחקלאים משלמים. רשויות השיווק באירופה מעודדות ע"י אנרכיסטים – שיוצרים אווירה של חרם. פילחנו את התוצרת החקלאית בין הערבה לבקעת הירדן בשוק האירופאי והגענו למסקנה שרק בפלפל בקעת הירדן מפסידה 100-150 מיליון ₪ בשנה לעומת יצוא של הערבה".

רמי כפיר, חקלאי מבקעת הירדן סיפר כי תוצרת שלו מוחרמת באירופה אבל זוכה לגיבוי דווקא בעזה: "צרפתים החזירו לי מכולת תמרים בגלל המלחמה בעזה, אז מכרתי אותה בהצלחה גדולה לעזה".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "אנחנו לא יכולים לסבול את הקולות שקוראים לחרם. אם נתחיל לסמן מוצרים ממקום אחד – יסמנו ממקום אחר. איננו גוף פוליטי. אנחנו מתנגדים לכל חרם מכל סוג ומייצגים את כל התעשיינים".

גד כהנא, מנכ"ל תיירות גוש עציון: "חשוב שהציבור ידע שהרבה בעלי עסקים שוכרים מקומות משנה במקומות אחרים, כדי שהתוצרת שלהם לא תהיה רשומה תחת גוש עציון".

משה ויסמן, בעלי מפעל תבלינים הוסיף כי "אנחנו מייצאים בתפזורת כדי לא לסמן את המוצרים שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו