אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מה הרב אברהם סתיו לא מבין? / תגובה

היכולת לפלפל, ולבנות מגדלים פורחים באוויר, נתונה אמנם לכל מי שטרח כמה שנים בלימוד הגמרא והפוסקים; אך לא כל מי שעסק באופן כזה יכול לפסוק הלכה בנושאים גבוליים, במיוחד כאשר איננו עומד על רוחה של התורה ונשמתה

מה הרב אברהם סתיו לא מבין? / תגובה

קרה לנושא זה של שמירת הברית, מה שקרה לה לארץ ישראל. מרן הרב קוק זצ"ל כתב (אורות א"י ב)  שעל ידי ההתרחקות מנשמת התורה, הפכה מצוות ישוב ארץ ישראל לדבר שולי. כך קרה לרש"ר הירש (אגרות צפון מכתב ט) שלא ראה בעייתיות או חסרון בגלות, וכך קרה גם לעניין החשוב של שמירת הקדושה המגולמת בשמירת הברית.

במה דברים אמורים?

ידידי ורעי, הרב אברהם סתיו שליט"א, פרסם מעל גבי הפייסבוק כמה סעיפים על שמירת הברית, שתורף עניינם לרדד ולשטח איסור חמור זה של הוצאת זרע לבטלה.

טענתו הראשונה של הרב סתיו היא כי עצם האיסור אולי אינו כ"כ נורא משום שישנה מחלוקת בין הפוסקים אם זה בכלל איסור מדאורייתא.

עוד באותו נושא

לא להתמכר למאבק באוננות


194

הרב סתיו כמובן צודק כשהוא מציין שישנה מחלוקת, אך גם אם נאמר שאיסור זה רק מדרבנן לכמה מן הפוסקים – אך לרובם ודווקא לגדולי הפוסקים אינו כן; היש מצווה מדרבנן שכה החמירו בה? האין דבר זה אומר דרשני? הלא הגמרא השוותה עוון זה לשפיכות דמים או עבודת כוכבים, ואף גזרה על המוציא שז"ל מיתה (נדה יג', א'; שערי תשובה לר' יונה ח"ג שער ג' אות קיב'). יתירה מזו. בעל השולחן ערוך כתב שהוא העוון החמור ביותר מכל העבירות שבתורה, וזה עוד בלא להתייחס לדברי הזוהר והמקובלים שהחמירו מאוד בזה.

אם רבותינו גדולי הדורות, חשבו איסור זה כחמור ביותר, איך אפשר לומר כי ישנם אתגרים רבים בפני כל אדם ונערים בייחוד, 'והפחתת האוננות היא הפחות חשובה שביניהם'?

טענה נוספת טען הרב סתיו, ולדבריו איסור זה לא מופיע בתורה מפורשות אלא רק לגבי אדם נשוי.

טענה זו פשוט לא מובנת. הלא צווינו באמונת התורה שבכתב ושבעל פה, ואם חז"ל קבלו שדין 'לא תנאף' (נידה יג ע"ב) או דין 'ונשמרת מכל דבר רע' (כתובות מו ע"א) מתפרש על איסור הוצאת זרע לבטלה, הרי שזהו חיוב בדיוק כמו כל חיוב אחר. שנית, הלא גם האמונה בתחיית המתים לא נאמרה מפורשות בתורה ועם כל זאת גזרו חכמינו על הכופר בה שאין לו חלק לעולם הבא (סנהדרין צ' ע"א, ורש"י שם).

טענה נוספת ומתמיהה היא שעניין זה הוא דבר טבעי וקורה לרוב הגברים. חז"ל הלא קבעו כי דווקא בעוונות חמורים מאוד הרבה אנשים חוטאים – ואף רב לא יקל בשל כך מחומרת האיסור. כך לדוגמא קורה באיסור גזל ולשון הרע שאין כמעט אדם שאינו לוקה בזה (ב"ב קסה ע"א). האם גם בזה הרב סתיו יקל כי רובם של האנשים נופלים?

עוד באותו נושא

מעל 96% מבני הנוער נופלים – אבל יש פתרון


7

לעניות דעתי, שורש הבעיה נובע במה שפתחנו בו, בהתרחקות מנשמת התורה. ההתנכרות לפנימיות התורה, לא מאפשרת הבנה נכונה של רוחה וכלליה של התורה, וממילא גם של פסיקת ההלכה כראוי במקרים מורכבים. הזוהר כבר קבע כי רבנן סידרו את כל תלמודם בהתאמה לסודות התורה (זוהר ח"ג דף רמד' ע"ב; הקדמת המהרח"ו לע"ח).

היכולת לפלפל, ולבנות מגדלים פורחים באוויר, נתונה אמנם לכל מי שטרח כמה שנים בלימוד הגמרא והפוסקים; אך לא כל מי שעסק באופן כזה יכול לפסוק הלכה בנושאים גבוליים, במיוחד כאשר איננו עומד על רוחה של התורה ונשמתה.

הרב סתיו העיד על עצמו שאיננו מבין מדוע החמירו מקורות מסוימים באיסור זה. אך מה שאין הרב סתיו מבין, הזוהר מבין. האריז"ל וגדולי הפוסקים שמעולם הבינו, והם רואים את החומרה העצומה, והנזק האדיר שיש בפגם הברית.

התופעה הזו, של ההתרחקות מלימוד פנימיות התורה, מביאה גם לייאוש, ומתוך כך לחיפוש פתרונות קלים מתחת לפנס. יאוש ואי אמון בכוחם העצום של ישראל להתגבר על כל המכשולים והכשלונות, ולאי אמון בגאולתם הכללית והאישית. כל מי שעוסק בנשמת התורה יודע  עד כמה כוחם של ישראל גדול, ועד כמה הם קרובי ישועה, תשובה והצלחה בעבודת ה'.

נתמלא אמון בנערינו, בילדינו ואף בעצמינו, ונצלח את המשימה היקרה שהקב"ה מתוך אמון בנו ובכוחנו הועיד לנו.

=======

הרב טל חיימוביץ' הוא ר"מ לשעבר בישיבות הסדר וגבוהות , יוזם ומייסד תוכנית 'רבנן דאגדתא'. רב ב'איגוד רבני קהילות'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
69 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
אבישי | 18-08-2020 18:31
.
2
אבי סתיו
בכור | 18-08-2020 18:39
אבי סתיו, על פד תעניות שמעת? תעשה תשובת המשקל ותבצע בעצמך, כי מן הסתם אתה נגוע בזה ולכן מדבר על זה ברבים כדי לשכנע את עצמך שאתה בסדר, וכן תפיץ ברבים ותפעל למען טהרת הציבור בתיקון החשוב הזה של הארי ושל בן איש חי. ואם אתה לא מכיר, אז פשוט שתוק, בסדר?
זה לא באמת עוזר
אביח | 18-08-2020 20:50
בתור אחד שניסה לעשות תעניות דיבור ולעשות כל מיני דברים שימנעו ממני זה לא כל כך עוזר זה אואלי מכפר על החטא אבל לא מונע ממנו. מה גם שהיום תעניות וסיגופים מתאימים ליחדי סגולה ולא לכלל הציבור
3
מה הפתרון אז?...
וו | 18-08-2020 18:41
מה הפתרון אז? לא רק להגיד למה הוא לא צודק
דברי תורה עניים במקום אחד....אכמ"ל על זה נאמר
נו | 18-08-2020 20:05
כע
4
ישר כחך ששיברת
מרדכי | 18-08-2020 18:48
אנשי גובה העיניים הם נבערים, בשבילם פילוסופיה כללית לגיטימי, אבל לזהר יתייחסו פחות מהרי פוטר
כל מי...
שמעון | 19-08-2020 12:49
כל מי שמאמין בזוהר היום (לאחר שהוכח שהוא זיוף), אין לו חלק לעולם הבא!!!
אל תוכח לץ...
יניב | 19-08-2020 6:17
אל תוכח לץ נבוב
כי הזוהר...
יהודה | 19-08-2020 1:58
כי הזוהר הוא זיוף. היום זה כבר מפורסם לכל מי שרוצה לבדוק את האמת
5
יישר כח, דברים חשובים
אבי | 18-08-2020 20:19
תודה לכותב
6
הבעיה היא
אביח | 18-08-2020 20:52
זה לא ההיתר או האיסור אלא הבעיה היא חוסר הדיבור על הנושא הזה בבתי הספר ובישיבות תיכוניות (דבר שגורם להרבה אחרי התיכון לא להמשיך למסלול תורני כלשהו).
כל מילה בסלע. דפח"ח. יישר כח על התגובה
חנן | 18-08-2020 21:16
חזק וברוך כבוד הרב על הדברים.
7
תודה רבה לכבוד...
מודאג | 18-08-2020 21:27
תודה רבה לכבוד הרב על הדברים, נכון יעשו עורכי האתר אם ימחקו כתבה זו של הרב סתיו אשר עלולים להיות מכשול נורא לרבים.
ההיפך, החומרה...
יהודה | 19-08-2020 1:59
ההיפך, החומרה המטורפת של הזוהר היא היא מכשול לרבים
8
סיכוי רב שגם הכותב איננו מבין בנשמת התורה
שמואל | 19-08-2020 0:33
מבלי להוריד מחומרת החטא כפי שהוא מופיחע בזוהר ואף בחזל. בדרכ הדברים הללו הם צדקנות במסווה של יראת שמיים. אפשר לחשוב שהוא בעצמו מקובל. אולע הוא כן אבל רוב המדברים כמותו אינם מבינים בזוהר והמקובלים דבר וחצי דבר. רק לצטט הלכות מהזוהר מבלי להבינם .
9
נראה שהרב חיימוביץ...
רועי | 19-08-2020 1:05
נראה שהרב חיימוביץ משלב בטבעיות הלכה וקבלה כאילו אחד הם, למרות שרבים לא סברו כך.
צודק. וכבר...
יעקב | 19-08-2020 2:01
צודק. וכבר כתב החתם סופר כי כל מי שמערב קבלה בהלכה כמו אדם שזורע כלאיים. החתם סופר היה מאותם גאונים שקבעו שספר הזוהר אינו לרשבי אלא נכתב כאלף שנה אחרי פטירתו
10
יישר כח !...
אנונימית | 19-08-2020 1:33
יישר כח !
11
יישר כח לרב,...
אלי | 19-08-2020 1:43
יישר כח לרב, לצערי הבעיה של אברהם סתיו יותר עמוקה ושורשית. לכל המתלוננים למה לא כותבים פיתרון, הרבה ספרי חסידות מלאים בעזרה ופתרונות, מטבע הדברים והצניעות הדברים עוברים יותר מרב לתלמיד בעפ. אבל עדיין לדוגמא בספר התניא כותב על כך בכמה מקומות ויש מהרבי מליובאוויטש אולי מאות מכתבים בנושא עם עזרה והדרכה. שלא לדבר על ברסלב ששם גם רבי נחמן ורבי נתן האריכו בזה.
ספר מזייף...
שמעון | 19-08-2020 14:44
ספר מזייף איננו חלק מהתורה שבעפ. לכן ספר הזוהר המזוייף אינו חלק מהתורה. מי שמחדיר ספר מזוייף לתוך תורת ישראל הוא כופר וחצוף גדול. לצערינו, רבים מגדולי ישראל לא ידעו בתמימותם שהספר מזוייף
ספר שזוייף...
שמעון | 19-08-2020 14:41
ספר שזוייף הוא אינו חלק מתורה שבעפ. ההיפך, מי שמחדיר לדת ספר מזוייף הוא כופר וחצוף גדול
"כולם יודעים שזה זיוף" זה כבר שקר
טמבל שמעון כופר בתור | 19-08-2020 14:24
רוב עמי וגדולי ישראל (אם אתה מכיר בכאלו כי משתמע שלא) אומרים לא כך חבל לכתוב שטויות במקום לתקן את פגם ברית שלך... במקום להתמודד אתה בורח....חבל אני מאמין שהגרא הבעשט וכל הדולים הבינו וראו דבר ושנים יותר ממך
טוב חלאס לדבר שטויות, זהכ מקובל על כל עם ישרא
כ | 19-08-2020 14:17
אז לא נראלי שאיזה אחד שמגיב בסרוגים ישנה עובדה זאת וחבל זה נחשב ככופר בחלק מן התורה שידוע דינו
אתה הוא...
שמעון | 19-08-2020 12:45
אתה הוא הטיפש. איך עד עכשיו לא הישכלת לדעת שספר הזוהר הוא זיוף? זוהי עובדה היסטורית מפורסמת. כולם יודעים שספר זה הוא חסר מסורת. הוא נתגלה פתאום בספרד, למעלה מאלף שנה לאחר פטירת הרשבי על ידי אדם אלמוני בשם משה די לאון. אתה ישן בעמידה. מה לך נרדם? לך תלמד, תחקור ותעשה חייל בלימוד תורת אמת. תנך, משנה, גמרא, רמבם, מחשבת ישראל. צא מהדמיונות המטמטמות את השכל. הקבה לא רוצה שיזייפו את תורתו!! הידעת שכמעט כל האדמורים והחסידים נרצחו בשואה?
תקראו
עצה טובה | 19-08-2020 9:25
למה אנשים פה טיפשים ואובססים? הזוהר זיוף? תעשו לי טובה טענות שלפני שנים הרב קוק הפריך אותם אז די.. החסידות זה שטויות? נו מה אתם חיים לןפני 200 שנה שחושבים שחסידים...צאו מהראש הזה כבר אף אחד לא אמר שצריך להילחץ מזה ולפחד, צריך לדעת לעבוד נכון עם כל דבר בחיים במיוחד דבר כזה ןיש עצות ויש הדכות, לי היה בישיבה והיה לי חיים מאושרים בעניין הזה אנחנו לא בגלות אל תהיו סתומים לא צריך להיות כמו הרב סתיו ולהתייחס לזה כאילו זה דיבור באמצע קורבנות של מנחה....זה חמור ואין פה מה להסתיר רק צרך לדעת להתמודד ולא להיכנס לסטרס מכל שטות לא צריך להפיל את כל המחלות הפסיכולגיות וה o.c.d שלכם על התורה...ודוק.
בית של...
יעקב | 19-08-2020 8:50
בית של חסידות הוא ההיפך הגמור מיראת שמים. חסידות היא המצאה של מדומיינים. הבעיה שמעולם לא חקרת כי אתה אדם לא מפותח. הנודע ביהודה הגדיר אתכם כרשעים. עזבתם את התורה, את התלמוד מקור מים חיים.
חסידות זו...
יעקב | 19-08-2020 8:47
חסידות זו כת חדשה כמו הרפורמים. רק מכיוון שמעולם לא חקרת ולא הפעלת את המוח שנתן לך הקבה (כמו שמקובל בחסידות) לכן נשארת סתום ואינך יודע שהחסידות היא סוג של רפורמיות
ניכר שתורתך הבסיסית...
דוד | 19-08-2020 6:16
ניכר שתורתך הבסיסית מעולם האקדמיה, ומעולם לא למדת מתוך יראת שמי ספרי חסידות או מוסר
תורתך פלסתר, וניכר...
יניב | 19-08-2020 6:14
תורתך פלסתר, וניכר שלא גדלת בבית של יראת שמים. חבל שאתה זורק אמירות שיש בהן נזק עצום מעבר למה שאתה מייחס לרב חיימוביץ
החסידות היא...
יהודה | 19-08-2020 2:04
החסידות היא שקר הבנוי על זיוף ספר הזוהר. הבעשט לא היה תלמיד חכם אלא מחולל פלאות עממי, שכל גדולי התורה הסתייגו ממנו. הבעיה שהוא ניצח בתעמולה ובכח הזרוע של מעריציו, ועד היום עם ישראל סובל מהחסידות. למעלה מ90% מחצרות החסידים ואדמוריהם נרצחו בשואה, ודי לחכימא. העולם אינו הפקר. יש בורא לעולם שרואה איך סילפו את תורתו
12
הרב חיימוביץ', הגיע...
יהודה | 19-08-2020 1:57
הרב חיימוביץ', הגיע הזמן שתחקור ואל תהיה פתי. אתה מסתמך על ספר הזוהר, אבל הספר הזה הוא זיוף מהמאה ה13, ממילא כל מאמרך כאן קורס, כי אין לו על מה להשען. האיסור הזה הוא איסור דרבנן, ולא צריכים לשגע את בני הנוער שכבר הגיעו לייאוש מרוב שעשיתם מזה את העברה הכי חמורה מכל העברות שבתורה. אתם עם ההגזמות של הזוהר והחסידות, במו ידיכם חילנתם בני נוער רבים שחשים עצמם כגדולי העבריינים שבכל הדורות.
הבעיה שאתה...
יהודה | 19-08-2020 13:51
הבעיה שאתה בחברה אומללה
נו, הרי אתה בנידויים של גדולי ירושלים
אחא | 19-08-2020 8:47
אבל אל תדאג, אתה בחברה טובה.
13
מה שהסיט את...
ללא זוהר | 19-08-2020 7:20
מה שהסיט את היהדות מדרכה זהו ספר הזוהר. לימים התברר שהזוהר הוא זיוף. הזיוף בזוהר גרם לעבודה זרה בדמות החסידות, סגידה לקברים וסילופים דומים כמו שלמות הארץ. הסוד בפרדס הוא שהאל לא מתערב במציאות. האדם מקדש את מעשיו ואין מקור אחר לקדושה. ההמצאות בזוהר הקושרות קשרים בין עולם החומר לאל - הובילו ומובילות לעבודה זרה.
הזייפן שחיבר...
שמעון | 19-08-2020 13:33
הזייפן שחיבר את הזוהר ראה בחיבורי ראשונים שקדמו לו שיש שני סוגי ר'. כל כך קל ופשוט. לא ייאמן עד כמה תסתום את ראשך כדי לא להבין את האמת הקשה והעצובה שהזוהר זוייף
הזוהר הוא...
דודו סוסו | 19-08-2020 12:33
הזוהר הוא אמת לאמיתה לזרו' סיסמאות של כסילים זה טיפשות לשמה הרי יש לזה הרבה הוכחות מתוך הזוהר שהוא אמת אז תפסיקו את בלבולי השכל שלכם קחו דוגמה אחת בזוהר מובא שהאותיות שיש להם דגש הם בגד כפרת ולא בגד כפת כמו אצלנו ונמצא שבעברית העתיקה לפני השתנות הכתב לחצי אשורית היה 2 סוגי ריש מה שמוכיח את אמיתות הזוהר שהרי אם הזוהר נכתב לפני 500שנה איך הם ידעו על ריש דגושה שהרי זה לא מדובר בעברית שלנו ולא משובר ככה כבר לפחות אלף חמש מאות שנה אז אם הזוהר הוא חדש איך הוא מודע לריש דגושה?
אם כך...
ללא זוהר | 19-08-2020 9:31
אם כך רוב רובה של היהדות היום הוא עבודה זרה
אל תתן את פיך לחטיא את בשריך
אלי | 19-08-2020 8:49
בסופו של דבר רוב מוחלט מגדולי ישראל מאמינים בזוהר. ומי שלא- הוא מיעוט בטל.
הזוהר הוא...
יעקב | 19-08-2020 8:44
הזוהר הוא אכן זיוף, אולם שלמות הארץ זו אחת המצוות החשובות ביותר ששקולות כנגד כל התורה כולה. אז אל תקשקש. עיין ספרי פרשת ראה.
14
סוף סוף אפשר...
אבישי | 19-08-2020 7:54
סוף סוף אפשר לאונן בשקט
15
תקראו
עצה טובה | 19-08-2020 9:25
למה אנשים פה טיפשים ואובססים? הזוהר זיוף? תעשו לי טובה טענות שלפני שנים הרב קוק הפריך אותם אז די.. החסידות זה שטויות? נו מה אתם חיים לןפני 200 שנה שחושבים שחסידים...צאו מהראש הזה כבר אף אחד לא אמר שצריך להילחץ מזה ולפחד, צריך לדעת לעבוד נכון עם כל דבר בחיים במיוחד דבר כזה ןיש עצות ויש הדכות, לי היה בישיבה והיה לי חיים מאושרים בעניין הזה אנחנו לא בגלות אל תהיו סתומים לא צריך להיות כמו הרב סתיו ולהתייחס לזה כאילו זה דיבור באמצע קורבנות של מנחה....זה חמור ואין פה מה להסתיר רק צרך לדעת להתמודד ולא להיכנס לסטרס מכל שטות לא צריך להפיל את כל המחלות הפסיכולגיות וה o.c.d שלכם על התורה...ודוק.
16
מי זה הלץ הזה שמתנשא על הרש"ר הירש זצ"ל?
קטנו עבה ממך בהרבה | 19-08-2020 9:33
לעומתך - הוא לא הבין בנשמת האומה, הא?
תגובה מתנשאת ולא עניינית
אבי | 19-08-2020 10:23
אם תפריך את דברי הכותב, תועיל לדיון. אך אם סתם תזרוק ססמאות, אין בזה טעם.
17
נראה לענ''ד שיש...
אברך | 19-08-2020 10:36
נראה לענ''ד שיש צד מסוים שבו הרב סתיו צודק, שיש מצבים שמקלים ב-שז''ל אבל זה מצומצם וזה לא פה המקום לפרסם. אבל מה שכן נכון שצריך יותר הדרכות של הפניית הכוחות לתורה ומעש''ט ופחות הדרכות של מאבק סיגופים וכדו' אגב האיסור הוא לא רק בזוהר אלא הרמבם עצמו כותב שהמקשה עצמו לדעת מנדים אותו.
יקר שב...
הראל | 25-08-2020 7:15
יקר שב תלמד, איסור חמור מפורש שמופיע בגמרא וכל הדיון הוא האם זה דאורייתא או דרבנן
18
יאללה מסיבולבולללל ...
יוני | 19-08-2020 11:00
יאללה מסיבולבולללל
19
על זה האייתולה...
א | 19-08-2020 12:34
על זה האייתולה כותב מאמר שלם? אם החבר הדמיוני מרשה או לא מרשה לאונן? בזה אתם מתעסקים? בשביל לשלם לבטלן הזה אתם עסוקים כל הזמן באיך לתחמן עוד כסף מהציבור? אמור לי מהם העניינים בהם אתה עוסק, ואומר לך מהם ערכיך. עולם הערכים הדתי הוא עלוב וחולני, לפי מאמרי הדעות כאן.
נראה שאתה...
מוזר | 23-08-2020 9:40
נראה שאתה מבזבז זמן בדיוק כמוהו
הסיפור המעניין...
ללא זוהר | 19-08-2020 15:29
הסיפור המעניין פה הוא הניתוח להסרת ספר הזוהר מיהדות זמננו. הזוהר שלח גרורות לכל פינה ביהדות ויש לו השפעות מרחיקות לכת גם על הפוליטיקה היום יומית. זה ניתוח קשה והכרחי שימשך זמן רב אבל יעקור את רוב הצדדים השלילים שחילונים רואים ביהדות.
חילוני הזוי....
שמעון | 19-08-2020 13:47
חילוני הזוי. הדתיים עסוקים באיך להיות אדם עדין השולט על יצריו, כי הקבה רוצה שתהיה לנו חברה ראויה ומכבדת. כל זאת בזמן שבני הנוער החילוני עסוקים בזנות, ובכל שבת ישנם מקרי אונס במועדנים. נתוני המשטרה השנתיים מורים כי בכל סוף שבוע יש לפחות 3 מקרי אונס במועדונים. אז מי כאן החולני???
20
הרב סתיו לא...
אורי | 19-08-2020 12:54
הרב סתיו לא מבקש להקל בחטא, הוא מדבר על אופן ההתיחסות אליו במסגרת חינוך הנוער.
ר' שמעון עולם הבא לא יהיה לך..חבל שם יפה יש ל
ע | 19-08-2020 14:18
כ
נכון מאוד....
שמעון | 19-08-2020 13:49
נכון מאוד. הבעיה של מתנגדיו זה שהם מונעים מהפחדות הזוהר המזוייף, שהעלה את האיסור הזה לדבר הכי חמור ביהדות. כל זמן שהם לא יבינו שהספר הזה מזוייף, הם לעולם לא יסכימו למאמר המושכל שלו.
21
אאמלק: "למה, מי אתה בכלל"
שי | 19-08-2020 16:05
מה לעשות, שגישת הרבנים הרציניים אשר מילאו את כריסם בשס ופוסקים מעולם הייתה ולעולם תהיה שב ואל תעשה עדיף? יש איזה תחום שבו אותם הרבנים שלמדו את פנימיות התורה, הניבו פסק הלכה פורץ דרך?
פורץ גדר...
מוזר | 23-08-2020 9:39
פורץ גדר ישכנו נחש
22
מגוחך בעיני המאמר...
איצי | 19-08-2020 20:30
מגוחך בעיני המאמר הזה, וכן כל התגובות המשמיצות נגד הרב סתיו. יש פה בעיה גדולה עם איסור שאין אף אדם אחד בעולם שמצליח לעמוד בו, גם לא הרב כותב המאמר! וזאת עובדה שאי אפשר להתווכח איתה. וכתוצאה מזה ישנם המון בני נוער שנשברים ופורשים מהיהדות, ולא רק בני נוער אלא גם אנשים בוגרים, שרואים שהם לא מצליחים להמנע מאוננות גם לא אחרי הנישואין. לכן כתב הרב סתיו משהו מעשי שכן אפשר להתמודד איתו, דהיינו בלי פורנו, ולהמנע כמידת האפשר מראיה אסורה והרהורים. וכל השאר גם אם אכן זה איסור - תפישת היהדות היא שאין הקבה מעניש על דבר שאין אפשרות לעמוד בו. וכל המתנפלים על הרב טלו קורה מבין עיניכם, הרי אתם יודעים היטב שאתם בעצמכם נכשלים בזה על בסיס קבוע
שטויות תמיד...
יעקב | 25-10-2020 23:24
שטויות תמיד אפשר להתמודד והקבה לא מעמיד בניסיון מה שאא לעשות....
אל תדבר...
חיים הראל | 25-08-2020 7:13
אל תדבר בשם כולם דבר בשם עצמך... הנה אני מתווכח עם העובדה המומצאת שהבאת - בוא אספר לך על עצמי שזכיתי שבה מעולם לא נפלתי בזה עד היום (ואני בן 31 בה נשוי עם 3 ילדים). אם יש לך טענות תטען. אל תצדיק חטאים בכולם עושים - זה פשוט לא עובד. קשה? תתמודד, אל תמציא תרוצים. אותו דבר גם בנושא שמירת נגיעה - גם שם קמים כל מיני חכמולוגים שטוענים שכולם נופלים בזה... הנה אני ואישתי היינו חברים יותר משנה וחצי לפני החתונה ורק אחרי החופה נתתי לה יד פעם ראשונה... קשה? בטרוף! אבל מתמודדים, מתפללים ובעה גם מצליחים!!
23
סתיו טיפש גוי...
יעקב | 19-08-2020 23:05
סתיו טיפש גוי
24
נהנתי מאוד לקרוא...
אשרינו שיש לנו תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליהם. | 20-08-2020 1:15
נהנתי מאוד לקרוא את המאמר תגובה לר' סתיו. דבר דבור על אופנו, מקשה ומפרק, ועושה בהירות מול נמיכות הכוח בבית המדרש ממנו יוצא ר' סתיו. אשרינו שיש לנו תלמידי חכמים, שדברי תורה חביבים עליהם.
חחחח אתה...
יעקב | 20-08-2020 9:18
חחחח אתה מגוחך
25
מה נסיון שלך?
מני | 20-08-2020 14:38
כבוד הכותב, אתה ב'איגוד רבני קהילות', אתה רב של קהילה? אתה עוזר כך לנוער מתמודד? נדמה לי שלא. אתה מודע לכמה בני נוער חוזרים בשאלה כי מפחידים אותם יתר על המידה והם מוותרים על הכל? אגב הוא לא הקל, כמו שאף אחד לא מחמיר בלשון הרע (הוא טוען שזה אפילו ברמה של אבק לשון הרע). הוא משווה עברות קרובות, על שתיהן אסור לעבור. אני לא שמעתי על אף אחד שחזר בשאלה בגלל לשון הרע אבל בגלל האיסור הזה ישנם רבים. אתה טוען שאתה יודע למה מחמירים בזה פי כמה וכמה?
חזק ואמץ!!!...
ישראל | 20-08-2020 15:17
חזק ואמץ!!! כתבת אמת לאמיתה. הבעיה היא שהרב הזה כמו אחרים קידשו את ספר הזוהר כאילו שהוא לרשבי ולכן החמירו בדין הזה מעל ומעבר למה שהוא. לכן, אין לך סיכוי לשכנע אותו, כי הוא כבר ניתפס לזוהר ולקבלה ולחסידות, וכידוע, קשה לצאת מזה. שהקבה יחזיר את כל המיסטיקנים בתשובה שלמה אמן!!
26
שטיפת מוח וטירוף...
Moe P. | 20-08-2020 15:09
שטיפת מוח וטירוף מוחלט להתנגד ולהילחם עם כוח שנולדנו איתו. זה מטורף ומזיק נפשית בלי שום הגיון. אונן ותהנה, זה טוב! אף אחד לא מת מזה, גם לא הזרעים
27
כמה רכילות רשע...
אלמוני מחכה לנאצות | 21-08-2020 11:46
כמה רכילות רשע וכפירה בתגובות המגעילות כאן. אחד שקם נגד שולחן ערוך מפורש בסברות הבל וריק וזה עובר במשפחה שלהם מהאבא הידוע עד הבן החכמולוג עוד לא מובן שהם עוקרים את ההלכה בידים בשם התורה ונמזלזלים בדברי רבותינו . וכמעבן יקומו כאן עוד אנשים מלאים ניאוף שיזלזלו בהכל וישלחו נאצות כרגיל גלות הערב רב קשה מכולם.
לא מארצות....
שמש | 14-09-2020 22:18
לא מארצות. אבל תיזהר כשאתה מדבר על אנשים יראי שמיים שכל חייהם למען עם ישראל ותורת ישראל וזוכים לקרב הרבה רחוקים, הלוואי שנזכה גם אנו לקרב יהודים מתוך נועם
הרמבם פסק...
שמעון | 23-08-2020 15:46
הרמבם פסק שזה איסור דרבנן כפי שהדבר מקובל בתלמוד ובאומה הישראלית. זה שהזוהר המזוייף היטעה את השולחן ערוך ועוד, לא יזיז אותנו כמלוא נימה מהתלמוד ומסורת עם ישראל.
ואתה מצליח...
לא מנאץ | 22-08-2020 22:01
ואתה מצליח להמנע מאוננות?? או שאתה רק אומר זאת לאחרים?
28
על איסור גזל הרבים הנפוץ כ"כ ( עיסקה במזומן
משלם מסים כחוק | 23-08-2020 17:11
ללא חשבונית - שני גנבים באותה עסקה) שהוא איסור חמור בהרבה, לא שמענו אף ציוץ מאף רב. האם רק מה שקשור במיניות מקפיץ אותך?