''כף הקלע'': דניאל זמיר במחווה מיוחדת לבמאי אבי נשר

''כף הקלע'': דניאל זמיר במחווה מיוחדת לבמאי אבי נשר

המוסיקאי דניאל זמיר משחרר את ״כף הקלע״ סינגל חדש מתוך אלבומו ה-13, אותו מקדיש לבמאי המוערך אבי נשר בעקבות סדרת מפגשים מרגשת שהולידה גם תפקיד קולנועי לנתן גושן- צפו

דניאל זמיר חושף את הג'וב שסידר לנתן גושן
  צילום: שרבן לופו

לרגל חודש אלול, המוסיקאי דניאל זמיר משחרר היום (ה') את ״כף הקלע״, סינגל חדש ומרגש מתוך אלבומו ה-13 שנולד בעקבות סדרת מפגשים שערך עם הבמאי אבי נשר.

"לפני כשלוש שנים פנה אלי הבמאי והתסריטאי אבי נשר" מספר זמיר "הוא התחיל לכתוב אז סרט חדש ובדיוק נחשף למוזיקה שלי. הוא הזמין אותי אליו לפגישה ובה סיפר לי שהסרט עוסק במוזיקאי שחזר בתשובה וביחסים בינו ובין כלתו, גם חוזרת בתשובה, ובינה להוריה החילוניים שמנסים למנוע את החתונה. קווי הדמיון בין 'שחר אלנתן', הדמות של המוזיקאי בסרט, וביני, היו מדהימים".

מהמפגש הקטן נולדו עוד סדרת מפגשים שהולידו את התפקיד הקולנועי הראשון של נתן גושן בסרט "סיפור אחר" שיצא לפני כשנה לאקרנים. "התחלנו בעצם תקופה של פגישות ושיחות על הדמות ועל הווי החיים של בעלי תשובה כמו גם על הקונפליקטים הרבים שאנו חווים ומתוך פגישות ושיחות אלו נכתבה דמותו של 'שחר' שבעצם סוג של התבססה עליי, בסרטו האחרון של אבי "סיפור אחר".

"בתחילה חשבנו שאני אכתוב גם את המוזיקה של המוזיקאי שחר בסרט. ואולם לאחר שהמלצתי בחום לאבי על נתן גושן שיגלם את
דמותו, היה הכי טבעי שנתן גם יכתוב את המוזיקה של שחר", גילה זמיר.

נשר וגושן (צילום: מיכל פתאל)

חוץ משחר, אצל זמיר נולד השיר ״כף הקלע״, איתו החליט לפתוח את האלבום ״אליי״, אלבומו ה-13 ואלבום שירה סולו הרשמי הראשון שלו.

השיר "כף הקלע" נכתב לסרט, כשיר שכותב ושר שחר. השיר מבטא, בצורה חשופה ומובהקת כזו שלא הייתי כנראה מעז לכתוב אם הייתי כותב את השיר בשם עצמי, את הקונפליקטים של חוזר בתשובה, בין האמנות לאמונה, בין החובות ההלכתיות לרצונות החופשיים של הלב, בין היצירתיות ובין המגבלות שהאמונה עלולה להציב, ועוד.

עוד באותו נושא

דניאל זמיר חושף: "זו הסיבה שכתבתי שיר על ליברמן"

"השיר היה מוצלח בעיניי וגם אהבתי את הכנות והפתיחות שלו, שוב, שנוצרו רק בזכות זה שהוא נכתב לא "בשמי", אלא בשם דמות מסרט".

זמיר מספר גם על ההחלטה לשנות את הפזמון ל"אחכה לה" במקום "כף הקלע", כדי שאנשים יוכלו להתחבר עם השיר. "הובהר לי שמעט מאוד אנשים יודעים מה זה כף הקלע" הסביר זמיר והוסיף: "כף הקלע, הוא אחד העונשים אחר המוות שהנשמה עוברת ובסיסו הרעיון שהנשמה טסה מקצה לקצה בלי מנוחה, כלומר בשניה שהגיעה לקצה אחד היא כבר טסה לקצה השני, קצת כמו הקצוות שמוזיקאי חוזר בתשובה עלול לפעמים לחוות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו