צעירה מואשמת בהצטרפות לארגון טרור בסוריה - סרוגים

צעירה מואשמת בהצטרפות לארגון טרור בסוריה

רנוה שנאוי, בת 22 ממכר שבגליל, נעצרה על ידי השב"כ לאחר שנסעה לסוריה והצטרפה לארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה. על פי חקירת השב"כ, שנאוי פעלה במשך שנה בשורות הארגון מתוך רצון "למות מות קדושים"

author-image
צעירה מואשמת בהצטרפות לארגון טרור בסוריה
  גבול ישראל וסוריה (צילום: באסל עווידאת\פלאש 90)

הותר לפרסום: השב"כ והמשטרה עצרו בחודש שעבר את רנוה רסמי מחמד שנאוי, תושבת מכר בת 22, בחשד שיצאה שלא כדין לסוריה והצטרפה לארגון הטרור האיסלאמי הקיצוני "ג'בהת אל נוסרה". כתב אישום הוגש נגד החשודה בסוף השבוע.

על פי הודעת השב"כ, שנאוי נעצרה לחקירה עם חזרתה לישראל ב-7 במאי 2019, זאת לאחר ששהתה כשנה בסוריה וחברה לארגון הטרור. בחקירתה עלה כי העצורה יצרה קשר עם אזרח סורי, שהציע לה להגיע לסוריה ולהצטרף לשורות הארגון. שנאוי הסכימה להצעתו מתוך רצון למות "מות קדושים".

החשודה רנוה רסמי מחמד שנאוי (צילום: דוברות השב"כ)

עוד עלה בחקירה כי לצורך יציאתה לסוריה גנבה שנאוי כספים ממשפחתה, עמם רכשה כרטיס טיסה לטורקיה במרץ 2018. בהמשך שנאוי חצתה את הגבול לשטח סוריה באמצעות תעודת זהות מזויפת, שם חברה לאנשי ארגון ג'בהת אל נוסרה בסוריה ושהתה במחיצתם עד למעצרה בכלא אידליב על ידי פעילי ארגון הטרור. לאחר שחרורה ביקשה שנאוי להמשיך ולפעול בשורות ארגון הטרור, אך עזבה את סוריה לטורקיה ומשם הוחזרה לישראל ונעצרה בכניסתה למדינה. בשב"כ טענו כי "ממצאי חקירתה של שנאוי מלמדים על השקפה אידאולוגית קיצונית, לרבות תמיכה בארגון הטרור דעא"ש ושנאה עמוקה ליהודים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה עצרו שישלחו אליה את כל הכפר
בי בי | 02-06-2019 15:42
למה להחזיר אותה שתשאר שם ולא תחזור וכן ירבו מהישמעלים שילכו להם, שלום ולא להתראות.