"כנגד כל התחזיות": חייל התמוטט- וניצל בזכות ניתוח - סרוגים

"כנגד כל התחזיות": חייל התמוטט- וניצל בזכות ניתוח

חייל מילואים שאיבד את ההכרה בדרכו לבסיס הובהל לבית החולים- שם התברר שהוא על סף מוות מוחי. בזכות ניתוח לצנתור מוח חייו ניצלו, וכעת הוא מתאושש במהירות. המנתח טען כי "הוא ניצל כנגד כל התחזיות"

"כנגד כל התחזיות": חייל התמוטט- וניצל בזכות ניתוח
  "ניצל כנגד כל התחזיות". ישעיהו לקס והצוות הרפואי שהציל את חייו (צילום: דוברות הדסה)

הניתוח שהציל חיים: ישעיהו (שייק'ה) לקס, חייל מילואים בן 51, ניצל בזכות צנתור מוח, זאת לאחר שאיבד את הכרתו והגיע לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא על סף מוות מוחי.

האירוע, עליו דווח לראשונה אמש ב"ישראל היום", החל לפני כשבוע וחצי כאשר לקס יצא מביתו במצפה יריחו בדרך לשירות מילואים- והחל לחוש ברע. "תקפו אותי סחרחורת וכאב ראש" אמר. "התיישבתי בין הקומות של הבית ולא יכולתי לזוז". בשלב מסוים החל גם לרעוד ולהקיא. אשתו ציפי שמעה אותו, ומיד הזעיקה אמבולנס למקום, שהבהיל אותו לבית החולים בירושלים.

החייל הגיע לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה, ומיד הוכנס לבדיקה קלינית- שם התברר כמה מצבו חמור. "המטופל נמצא מחוסר הכרה, ללא כל תגובה לגירויים בבדיקה" אמר ראש היחידה לצנתורי מוח וצוואר, פרופ' חוסה כהן. "למעשה, היה מדובר במטופל צעיר הנמצא כבר בתרדמת, ולקראת מה שאנו מגדירים כמוות מוחי. מדובר במצב קליני המאפיין חסימה של העורק הראשי בגזע המוח. באירועים מוחיים חסימתיים, ללא טיפול, 95 אחוזים שהמקרה יסתיים במוות או במצב של צמח. הטיפול היחיד שהוכח כיעיל הוא צנתור, ורק מחצית מהמטופלים מתאוששים מזה ברמה כזו או אחרת".

בעקבות הבדיקה לקס הוכנס לחדר הצנתורים, שם נותח על ידי פרופ' כהן. להפתעתם של כל צוות המטפלים בהדסה, החייל הראה סימני התאוששות מהירים שעות ספורות לאחר הניתוח. "למרות התרדמת ולמרות האירוע החמור, הוא ניצל כנגד כל התחזיות" סיכם כהן את הניתוח המורכב. "הצנתור היה שגרתי, המטופל חזר להכרה וזכר מה דיברנו סביבו. כלומר, מתחת לתרדמת הייתה הכרה, והוא גם זכר את מה שקרה. זו הפעם הראשונה שאני נתקל במקרה כזה ב-20 שנות עבודה בתחום צנתורי המוח".

כהן הוסיף והודה לצוות הרפואי שסייע לו מהלך האירוע. "אין לי ספק כי רוב הקרדיט להצלחה המדהימה הזו שייך לצוות שפינה אותו בזמן קצר להדסה, והתיאום והמקצועיות של הצוותים שלנו כאן מחדר המיון ועד לחדר הצנתור" אמר. "האירוע משמש זרקור, המורה לנו כיצד יש להתייחס לחשד לאירוע מוחי. זמן תגובה ומקצועיות הם ההבדל בין חיים טובים למוות או נכות קשה".

עם סיום הניתוח, לקס הועבר ליחידה לטיפול נמרץ, שם הוא נותר מאושפז כעת- אך מתאושש במהירות. "היה נורא ואיום להיות מוטל שם בלי יכולת לתקשר" טען. "למרות שאני זוכר מה דיברו סביבי, הבנתי שזה לא שגרתי. אני רק שמח שהצליחו בטיפול ומחכה לחזור לחיי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רפואה שלמה
נני | 13-08-2018 14:40
תודה לשליחים משמים