מכתב תלמידי הסדר: די לכפייה החילונית בצה"ל - סרוגים

מכתב תלמידי הסדר: די לכפייה החילונית בצה"ל

בישיבות ההסדר מופצת עצומת תלמידים הקוראת לרמטכ"ל בני גנץ לחזור בו מההחלטה לחייב חיילים להשאר בטקסים בהם תשיר זמרת. "פקודות אנטי דתיות יוצרות מציאות בלתי אפשרית עבור החייל הדתי, שאחריתה מי ישורנו". השר הרשקוביץ: "יש צורך בהנמכת הלהבות".

author-image
מכתב תלמידי הסדר: די לכפייה החילונית בצה"ל
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

תלמידים בישיבות ההסדר במכתב חדש לרמטכ"ל.

אתר YNET מדווח הערב על עצומה המופצת בישיבות ההסדר ובה פנייה לרמטכ"ל רא"ל בני גנץ לחוזר בו מהחלטתו לחייב חיילים דתיים להיות נוכחים בטקסים בהם תשמע שירת נשים.

המכתב שמופץ בעיקר באמצעות דואר אלקטרוני וברשת הפייסבוק, נכתב כי "חיוב נוכחות החיילים הדתיים בעת שירת נשים מנוגדת להלכה היהודית, ויש בה כפייה חילונית המנוגדת לערכי החירות, השוויון והצדק בכלל, ורוח צה"ל בפרט".

יוזמי המהלך הם תלמידי ישיבת ההסדר ב'שעלבים', הטוענים כי ההקשר בין סוגיית שירת נשים בצה"ל לבין הדרת נשים הוא מעשה נואל שמטרתו להציג את חיילי ההסדר כקיצוניים. המכתב נשלח במקביל גם לרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ.

בעצומה כותבים התלמידים כי אינם מתנגדים לעצם ההופעות של נשים בפני חיילים, אלא רק מבקשים שיותר להם לצאת בצורה מכובדת וצנועה בזמן ההופעה בלבד.

במכתב מצוין עוד כי מה שאיפשר את גיוסם של עשרות אלפי החיילים הדתיים במשך השנים, הוא ההקפדה של צה"ל על שמירת המסגרת של קיום מצוות.

"אנו באים בקריאה נרגשת לראשי הצבא ולמקבלי ההחלטות: אנא, עצרו את כדור השלג, ואל תפרו את הסטטוס-קוו המתקיים בהצלחה רבה זה עשרות שנים. פקודות אנטי-דתיות יוצרות מציאות בלתי אפשרית עבור החייל הדתי, שאחריתה מי ישורנו". כתבו התלמידים.

תגובה ראשונה למכתב כבר הגיעה מיו"ר הבית היהודי, שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ שהחליט לזמן את יוזמי המכתב ללשכתו.

"בכוונתי לשוחח עם החיילים על הצורך בהנמכת הלהבות ועל חשיבות קבלת פסיקתו של הרב הצבאי הראשי בכל סוגיה דתית במסגרת צה"ל", אמר השר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבל על הזמן
דוד | 10-01-2012 0:50
כל המחניף לרשעים סופו נופל בידם אמרו חז"ל, עוד ראיה מיני רבות כי מטרת המדינה להרוס את הדת, כך שאפילו את מיטב חיליה איננה רוצה לכבד. הגיע הזמן שתתפכחו חיילי הסדר, אתם נאמנים למדינה שאינה רוצה בכם ובדתכם.