המנהל האזרחי הרס מבנים בלתי חוקיים בהר חברון - סרוגים

המנהל האזרחי הרס מבנים בלתי חוקיים בהר חברון

אחרי תקופה ארוכה של פעילות משפטית, הרס המנהל האזרחי ארבעה מבנים ערביים לא חוקיים שנבנו בשטח c ללא היתר. דמרי: "מקווה שזו תחילתה של מגמה"

המנהל האזרחי הרס מבנים בלתי חוקיים בהר חברון
  (צילום: דוברות הר חברון)

בחודש האחרון הופתעו תושבי היישוב 'כרמל' בהר חברון לגלות מספר מבנים שנבנו סמוך לגדר הישוב שסמל האיחוד האירופי מתנוסס עליהם. המועצה האזורית הר חברון יחד עם תנועת 'רגבים' פנו למינהל ואף הוציאו מכתב התראה להריסת המבנים. אתמול אחה"צ ביקרה השרה איילת שקד בהר חברון וביישוב כרמל ושמעה סקירה על היקפי הבניה הלא חוקית במרחב, כאמור עם בוקר הרסו כוחות המנהל חלק מהמבנים עליהם התנוסס דגל האיחוד האירופי.

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: "הבוקר פעלו רשויות החוק כנגד עברייני בנייה ומיצו את הדין בזריזות, אני מקווה שזו תחילתה של מגמה שכן עד כה המסר שעבר באי אכיפת החוק הוא שמדינת ישראל מעלימה עין ומכשירה את הבניה. הדבר הביא לצמיחה בהיקפי הבניה הלא חוקית של הערבים. יחד עם זה המצב בשטח מוסיף להיות רחוק ממשביע רצון".

בהמשך דבריו אמר דמרי: "לא רחוק מהמבנים שנהרסו בונה הרשות הפלשתינית מקבץ עצום, בגודל של עיר, על קרקעות מדינה, לא יכול להיות שתהיה אכיפה סלקטיבית כזאת בוטה. בהר חברון אנחנו מתמודדים עם הקפאת בניה כבר למעלה משנה. כל צינור וכל קראוון נבחנים בכלים המשפטיים המחמירים ביותר שעה שלידינו יש מי שבונה ומצפצף על החוק. שרת המשפטים ראתה את העוול ואני שמח ומקווה שהאכיפה שבוצעה הבוקר היא תחילתה של דרך חדשה. תודתי לתנועת "רגבים" על הסיוע הרב ושיתוף הפעולה בסוגיה זו".

עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת 'רגבים' המפקחת על בניה בלתי חוקית הוסיף הבוקר בנושא: "המבנים של האיחוד האירופי שנהרסו ליד היישוב כרמל הם רק קצה הקרחון של עיר בלתי חוקית שהאיחוד האירופי מסייע לרשות הפלשתינית להקים בדרום הר חברון"

לדבריו של ארד אנחנו בתחילת הדרך מבחינת אכיפה כנגד מה שעלול להיות קטסטרופה היסטורית: "פעילות האכיפה של המנהל האזרחי היא בהחלט התחלה חשובה שאנו מברכים עליה, אבל אסור להסתפק בה. האכיפה נגד העיר הבלתי חוקית חייבת להמשך בכל העוצמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יעלו ויצליחו לבנות את מדינת ישראל
| 09-08-2016 12:36
הערבים מוזמנים לבנות גם ברשיון .