אם קוראים לך הרב טאו אתה שרוף | תגובה לרב בני קלמנזון - סרוגים

אם קוראים לך הרב טאו אתה שרוף | תגובה לרב בני קלמנזון

מאז ומתמיד ידעתי שאם קוראים לך הרב צבי טאו, אתה שרוף במערכת ולא משנה מה תגיד. תמיד ידונו אותך לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. החיצים כבר נורו וננעצו עמוק בתוך ליבך, עכשיו רק צריך להקיף את העיגולים

אם קוראים לך הרב טאו אתה שרוף | תגובה לרב בני קלמנזון
  (צילום: יוטיוב / ישיבת אפיקי דעת שדרות)

לאחרונה שמעתי שאם רב הוא גדול הדור בחינוך, באמונה, צדיק יסוד עולם ואומרים שהוא לא גדול כמו הרב עובדיה והרב אלישיב בהלכה, זאת נקראת פגיעה.

עוד באותו נושא

"מצווה" | הרב טאו: להגיע להפגין מול המשרד של בנט


21

לאחרונה למדתי שאם יש דיין גדול שלא התקבלה פסיקתו בגלל שסברתו לא מקובלת, והרב הראשי הגאון הרב יצחק יוסף אומר שהוא מתיר אשת איש בפסיקה לא מקובלת – אז במקום לדון בגופו של עניין אומרים שזה בגלל הכיפה הסרוגה שלו.

לאחרונה למדתי מפי רבנים בציונות הדתית, שאם יש בעיות בפסיקה שאיננה כמסורת הדורות, אז צריך לסתום את הפה על חידושים מופלגים בהלכות נידה (איסורי דאורייתא) ולא להתווכח כפי המקובל כל הדורות.

ועוד למדתי שאם אתה רב הנחשד בענייני צניעות ואתה לא מדבר עם אנשים בצורה רגילה, אתה חשוד בהקמת כת. אבל אם אתה "נועז" בצורת פסיקה נגד רוב רבני הציונות הדתית – זאת התנהגות סבירה. גם אם אתה לא עונה לטלפונים ולא מוכן להתווכח על פסיקותיך.

מאז ומתמיד ידעתי שאם קוראים לך הרב צבי טאו, אתה שרוף במערכת ולא משנה מה תגיד. תמיד ידונו אותך לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. החיצים כבר נורו וננעצו עמוק בתוך ליבך, עכשיו רק צריך להקיף את העיגולים.

לאחרונה התוודעתי כי המנהיג הצעיר והכישרוני, בצלאל סמוטריץ', הוא בעל אומץ, וכאשר התרה בנפתלי בנט ושאר חברי 'ימינה' לפני הבחירות שלא יעשו את מעשי שרון ויערקו לצד השני, הוא לא נענה.

עוד באותו נושא

מכינת עצם שלחה מכתב התראה לחדשות 13


10

וכשהוא תוקף ביושר והגינות וטוען טענות של טעם – אסור לו לדבר בשם איזה נגמ"ש מקרטע. אולי יש חבורה שעברה לנגמ"ש של עבאס? נוסעת לכיוון אחר?

לאחרונה גיליתי שאסור לומר מילת ביקורת על מהלכי ראש הממשלה, כי יש לו כיפה סרוגה על הראש. כי הוא אחד "משלנו". ועוד למדתי כי רגישות, הכלה, הארת פנים, נעימות, ודרך ארץ יש רק לרבנים מסוימים. ואולי מה שהולך ומתברר הוא שבשם אחדות מדומיינת, צריך לוותר על האמת, על התורה, צריך לוותר על עקרונות.

לאחרונה גיליתי שגם למחות על עוולות ושקרים אסור. ואתה נבחן לפי הסגנון שלך – אבל רק אם אתה לא בצד "הנאור והמתקדם". וגם הבנתי שאצל חלק מהאנשים האמירה "דרך ארץ קדמה לתורה" משמעותה, אולי, שאפשר לוותר על התורה בשביל נעימות ודרך ארץ.

עוד באותו נושא

"לאחר תהליך חשיבה": ראש ישיבה חדש לישיבת עתניאל


30

אכן, צריך ללמוד תרבות מחלוקת. אבל חייבת להיות מחלוקת. המחלוקת היא חלק מהותי מבית המדרש. היא מבררת את האמת, חותרת אליה, מנסה להיאחז בה.

"האמת תהא נעדרת" היא אחד מסימני עקבתא דמשיחא. ומאז הסובייקטיביות של קאנט, נפוצה שמועה שאין אמת, ובלהטי הפוסט מודרנה אמרו לנו שרדיפה אחרי האמת מובילה למלחמות, פונדמנטליסטיות וחוסר הכלה. (מדינת ההכלה – הלכה ההלכה)

ואנו, תלמידי משה רבינו שהוא אמת ותורתו אמת וברוך אלוקינו אשר. נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו.

הסגנון חשוב, הנעימות והשלום חשובים – אך לא במקום האמת, לא במקום התורה. ודאי שראוי לחפש צד של קולא.  גדולי הפוסקים כולם חיפשו תמיד כיצד ניתן להקל.

וכאן הבן שואל, הרי כולם יודעים שבדור הזה גדול המקילים היה הגאון הרב עובדיה יוסף – בכל תחום. עגונות וגירות, ניתוחי השתלה ועוד ועוד. אז למה הוא לא נתפס בציבור כרפורמי? כהורס היהדות?

אולי יש הבדל במניע שבגינו אנחנו מקילים? האם להביא את העם לתורה או שמא משהו אחר. אולי דווקא אהבת ישראל רפוסה רוצה להתאים את התורה לעם, ולעומתה אמון גדול בעם שואף להביא את העם להאמין במעמד הר סיני.

=======

הרב אסף נאומבורג הוא ראש הישיבה התיכונית בנווה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
101 תגובות - 70 דיונים מיין לפי
1
חסיד שוטה
ימין אמין | 21-01-2022 9:56
תפסיקו לברוח תתייחסו נקודתית לדברים ההזויים של הרב טאו
תתייחס נקודתית לדבריו
אבנט | 23-01-2022 13:13
אתה נופל באותה בריכת צואה שאתה מתלונן עליה
ברור
יהודי שמח | 23-01-2022 10:14
אכן התלמידים של הרב טאו תמיד צודקים... כולם טועים ורק הרב טאו צודק, הרי הוא יודע תמיד מה יהיה בעתיד, והכל בגלל המילה המכובסת שהם משתמשים איתה בלי סוף 'פוסט מודרנה'.... עשיתם טעות חמורה בפרשת ולדר, ויהיה קשה לכם לתקן את הנזק, חבל
מסביר...נו נו......
חיים | 21-01-2022 15:15
מסביר...נו נו... מתחמק באלגנטיות ובפלפולי פלפולים ולא מתנצל ולא נותן שום הסבר כיצד הוא מכחיש את הראיות והחומר הלא מועט שיש רק על סמך קונספירציות הזויות שרצות לו בראש
תגובה
א | 21-01-2022 14:49
יש מכתב מאוד מפורט של הרב אסף שמסביר את מה שאמר הרב טאו
2
לא הבנתי כלום....
נו באמת | 21-01-2022 10:00
לא הבנתי כלום. אם יש איזה עניינים אישיים בין רבנים, למה זה מעניין את הציבור
זה לא באמת אישי
פרצוף שונה | 01-02-2022 14:24
לא מדובר באמת בדיונים אישיים של רבנים בינם לבין עצמם. זהו רק ביטוי ספציפי יותר לתרבות ביטול שלמה, שהחוטאים בה מצויים אמנם משני צידי המתרס, אך כמותית נוטים, בכל זאת, לצד מסוים - ולו מהסיבה הפשוטה, שהאיום שאחד הצדדים חש מן הצד השני אינו הדדי. הווי אומר: הסגור מאוים מן הפתוח, אך לא להפך. בכדי לפתור ולהעלים את תרבות הביטול, או לפחות למתנה, עלינו לעסוק, לצערנו, גם באמירות הנושאות אופי אישי יותר.
3
רצף של דמגוגיה הר הרמוניקית במיטבה
תלמיד | 21-01-2022 10:13
לאחרונה למדתי שרב גדול מוזמן לישיבת הרבנות הראשית כדי להתהדר בתמיכתו ברבנות ומיד אחרי שהוא הולך הוא מותקף על ידי אותו הרב שישב לידו יומיים קודם בשיעור במוצאי שבת. מסתבר שבמועצת הרבנות הראשית דעתו כן היתה נחשבת.. לאחרונה למדתי שרב שחולקים על פסיקותיו בהלכה ולו גם יהיו המחלוקות צודקות ביותר נדחה לגופו של אדם (מגולמן וכו') מה שבוודאי לא היה מקובל בבית המדרש מדורי דורות ומיד לאחר מכן בוחרים התוקפים לבכות על הפגיעה בגופו של רבם שלהם. לאחרונה למדתי שרב שהוא לא דיין ולא הוציא פסקד מסודרים בדיינות יכול לומר על פסקי דין שהתקבלו על ידי גדולי הפוסקים והדיינים שהם לא מקובלים והם מתירים אא. להתווכח הרב אסף זה לא למחוק, ולא לשקר (כמו שהעמותות השונות של הר המור עושות במהלך השנים בכל דיון ציבורי שהם נאבקות עליו) אלא להגיד את האמת בצורה נקיה וברורה. תקצר היריעה מלספר על כמות המקרים שבהם בשם מאבק על דעות התבלבלו לכם הנתונים כדי למשוך פרסום. גם על צדק נלחמים בצדק ובאמת! מותר להתווכח בצורה סבירה, בלי ניסיונות לשלוח טלפנים עלומים לרבנים כדי לתפוס אותם ולצטט אותם אלא דיון בבמה תורנית כמו שהיה מקובל לאורך כל הדורות. לזה אתה מוכן? ולכן הסגנון לפעמים מעיד הרבה מאוד על המהות של המאבק ושל הנאבקים. הגיע הזמן שתבינו את זה. והכי חשוב, שמעתי שרב אחד דיבר בבוטות ובחריפות נגד רב אחר שמוסר את נפשו על הצלת נפשות הנפגעים ולא ידע לחזור בו בכלל. וכל התלמידים של הרב הזה עסוקים כל היום בלבכות על הפגיעה בכבודו במקום להתנער מדברים שעלולים להגיע לסכנת נפשות כפשוטו וכל היום מסיחים את דעתנו במאמרים מלאים על נושאים אחרים. גם הרב קוק מחה מחאות גדולות ועדיין לא נתפס כקנאי. למה זה אתה חושב? כנראה בגלל שגם לעשות מחאה צריך לדעת איך לעשות. ואולי יש גם קצת הבדל במניע שממנו אנחנו עושים מחאות ובלי כוונה נכנסו שם כמה מידות רעות שמלוות את האישיות שלנו. עיין בהקדמת הנציב לתורה.
חחח מה שנכון...ההר המורניקיות גורמת להם לא
אבי | 22-01-2022 20:09
לחשוב...כמו שבצבא מזדכים על השכל בגיוס.
תגובה נוקבת וצודקת מאוד
יהודה נאמן | 22-01-2022 18:41
תגובה מושלמת
מדויק וקולע....
מקשיב | 21-01-2022 16:41
מדויק וקולע.
4
אסף היקר, לפני...
מוטי | 21-01-2022 10:20
אסף היקר, לפני שאתה מטיל רפש ובוץ ברבנים ליברליים בציונות הדתית, שאל את עצמך מדוע אתה ושאר רבני הקו אינכם מסוגלים ליצור שיח עם תלמידי הרב צבי יהודה עצמם שאינם תלמידי הרב טאו. אולי הגאווה האטימות והבוז שלכם כלפי רבנים ציונים דתיים שמרנים שאינם חסידים של הרב טאו היא זו שהוציאה אתכם מחוץ למחנה. דרך אגב, אל תבנו על חיבור לחברה החרדית, כעת הם משתמשים בכם, אבל בליבם הם צוחקים עליכם.
וזו תגובה עניינית...
מושיק | 21-01-2022 14:29
בעיקר אהבתי את הענייניות שלה
5
חיזוק
חבר | 21-01-2022 10:35
הרב אסף היקר באמת והמוערך, חבל שגם אתה נסחף למעגל האירוניה והציניות. לא מתאים לא לך ולא לתורה הגדולה שאתה רוצה לחנך לה. אפשר למחות על כבוד התורה כדי לא להניח את הדברים ללא מענה אבל להשתמש באותו סגנון עיתונאי רווח,.. לא מביא כבוד לא לכותב, לא לתורה ולא לעניין. נשאר בגודל, בדיבור החיובי על מנת לקרב לרעיון ולא להרחיק ממנו. לא כך למדנו.
6
כאחד שהיה תלמיד...
יהושע דוד אלישיב | 21-01-2022 10:37
כאחד שהיה תלמיד של רב טאו אם אתה טאואיסט קשה יהיה לשכנע
7
המאמר נשמע דמגוגי מאוד
דרור | 21-01-2022 10:40
אין בעיה עם מחלוקת על כך שרב פוסק לדעתכם בצורה מקילה יותר. השאלה היא אם פוסלים את הרב ואת ספריו, או שמפרסמים פסק נגדי המסביר את הבעיות. לצערי הציונות הדתית היום הפסיקה לדבר לגופו של עניין והתחילה לפסול לגופו של אדם - בדיוק כמו בעולם החרדי
8
אם אתה טוען...
ובמציאות ? | 21-01-2022 10:44
אם אתה טוען שהרב אליהו הוא מקארתיסט, ובעצם הוא שלוחו של בגצ, כדי לנקום בחיים ולדר שכתב נגד בגצ, ולכן ממציא עליו עלילת דברים המצוצה מן האצבע - אתה שרוף גם אם ( לא/כן ) קוראים לך הרב טאו. אם אתה טוען שלנשיא קצב נתפר תיק מאחר וסירב לקבל משלחת רפורמית, ובעצם הוא חף מפשע, נקי וזך וממש צדיק יסוד עולם - אתה שרוף גם אם ( לא/כן ) קוראים לך הרב טאו. הרב טאו בהחלט נשפט על דבריו ולא על מי/מה שהוא. כשדבריו הזויים - הם הזויים, ולא משנה מה שמו ומעמדו. כל יתר הרמיזות והטענות טעונות התייחסות מצד מי שבקיא יותר ממני.
תגובה יפה.
יישר כח | 23-01-2022 20:22
תודה.
9
סליחה שאני אומר...
לא לטייח | 21-01-2022 10:59
סליחה שאני אומר אבל מה שהרב יצחק יוסף אמר על הרב דרוקמן מגדולי הדור זה פגיעה. ויתור ציבור שזה גדולים וחכמיו מתלמידיו המובהקים של הרב צבי יהודה אנחנו לא אמורים להחליק את זה ולטייח את זה, יש מחלוקת שהיא לשם שמיים שזה לשם האמת ויש מחלוקת שכבר מדברת בשם האמת אבל בשם האמת היא רחוקה לא מלשם שמיים אלא משם שמיים
10
לא הבנתי מילה
ניסיתי להבין | 21-01-2022 11:01
רצף גיבובים לא מובנים
11
בזמן האחרון הפוליטיקה...
חוזליטו | 21-01-2022 11:49
בזמן האחרון הפוליטיקה השפיעה גם על הרבנים, ממשיכים עם המחלוקות ובעיקר טורחים כדי להצדיק טענה מסויימת. חשבתי שרבנים יודעים מה זה אהבת חינם. הם כנראה לא . ובעיקר הם פוליטיקאים בעיקר כולנו צרכים לעשות תשובה
12
גם אתה לא...
אסף | 21-01-2022 12:06
גם אתה לא כתבת שום דבר לגופו של עניין אלא הייתה עסוק בלהגן על מחנה שאתה שייך אליו. תן נימוקים לגופו של עניין. הכוזרי בעצמו מביא כביסוס ליהדות את העיקרון שדבר הגלוי לרבים יותר קשה בו הקנוניא, וזו לוגיקה בסיסית.בקלפי למשל שמים נציגי מפלגות שונות עם אינטרס שונה כדי למזער ככל הניתן קנוניא. צדקה אוספים בשניים וכיוצא בזה.יש כאן 22 נשים מתלוננות פלוס הקלטה אותנטית של הודאה. דברי הרב טאו כי לרפורמים יש יכולת להוציא קנוניא בתנאים כאלו הם חשיבה קונספירטיבית בדיוק כמו מתנגדי חיסונים שחושבים שיש איזה איגוד עולמי שמתניע את הקורונה כדי לדלל את מעמד הביניים מבלי לענות על איך ישתפו עם דבר כזה כל כך הרבה מדינות מומחים מבלי שהקנוניא תתברר, מעבר לכך, אם נקבל לוגיקה שגויה כזו, על פי אותן היגיון אפשר גם לקבל דעות של לא מעט חוקרים שטענו למשל באופן קונספירטיבי שארון הברית היה טכנולוגיה חוצנית או חומר רדיואקטיבי וכך הונחלה הקנוניא לדורות. חוצנים שולטים לנו כאן בנרטיב ההסטורי ומניעים אותו כמו שהרפורמים מאחרי הקלעים מנהלים כאן הכל בלי שאף אחד מגלה את זה. באמת ? צריך להיצמד לעובדות. לא פרשנויות מהגיגי לב.
13
מה התכוון לומר...
אליעזר | 21-01-2022 12:48
מה התכוון לומר לא הבנתי כלום
14
נדמה לי שאם...
אלעד | 21-01-2022 12:54
נדמה לי שאם דנים את דברי הרב טאו לגופו של עניין מבינים שדבריו הם קונספירציה חסרת ביסוס, ודווקא תלמידיו שדנים את דבריו לגופו של אדם - ״גדול הדור״, ממשיכים להגן עליו בחירוף נפש. עם הזמן אני משתכנע שדווקא ישיבות הקו יותר קרובים לפוסטמודרנה, כאשר במקום לדון לגופם של דברים, יותר אכפת להם מי אמר את זה ומה ״סמכותו״ מבחינתם. בקיצור, יש פה החלפה של אמת בסמכות - וזה מצער.
15
גבובי הבלים של הרב נאומברג
מוטני | 21-01-2022 12:58
מה אתה עונה לכך שהרב טאו אוטם אזניו מזעקת עשוקים, נאנסים ונאנקים? מה אתה עונה לכך שהרב טאו מעוות את האמת ושזקנתו מביישת את בחרותו? מה אתה עונה לגופם של דברים? שום כלום.
ומה היה בבחרותו?
שמחה | 21-01-2022 14:29
אחרת?
16
חזק וברוך הרב...
חיחי | 21-01-2022 13:35
חזק וברוך הרב אסף!
17
אתה שרוף ובצדק
שמוליק | 21-01-2022 14:05
כי אם קוראים לך הרב טאו אתה מחרף ומגדף, פוגע ומעליב וכולם צריכים להאמין שהשכינה דוברת מגרונך. אם תדבר כמו בן אדם, תנמק, ותוכיח שאתה באמת תלמיד חכם, לא רק דרך דוברים מליגה ג. יש סיכוי שיתיחסו אליך אחרת. אבל אתה צריך להתאמץ.
18
אסף אוהב שלום
זאב | 21-01-2022 14:08
אולי תסביר לי איך רבך ביזה והעליב אנשים בגלל שהם סתם לא הסכימו עם מה שנגלה לו. כולל תלמידי חכמים לא פחות ממנו.
19
מי שמגן על...
חיים | 21-01-2022 14:22
מי שמגן על עברייני מין נמצא בצד הלא נכון. מי שמוכן לגרום למוות (החרמת תרומות דם) בשם אידאולוגיה, נמצא בצד הלא נכון. מי שמבזה תדיר ומעולם לא מתנצל, נמצא בצד הלא נכון.
20
כן, מדויק. אם...
אביתר | 21-01-2022 14:33
כן, מדויק. אם אתה הרב טאו אתה שרוף, אם אתה הרב אריה שטרן או הרב דוד סתיו אתה לא שרוף. בית הר המור מוחה על יצירת מחלוקת, עוד שניה הקרקע נשמטת פה.
21
בכזה רב חוכמולוג...
מנטעש | 21-01-2022 14:38
בכזה רב חוכמולוג לא נתקלתי שנים ובעיקר הנחות יסוד שלא היו ולא נבראו אלא במוחו הקודח
22
מה זאת הכתבה המטורללת הזאת?
אחד האדם | 21-01-2022 14:42
התחלה, סוף, פואנטה -- מה נסגר פה? לזרוק כל מיני רפורמים, רמזים על השתקות ועוד? הרב טאו מסומן ומותקף בגלל האישיות שלו?? שמענו מאוד בבירור מה בדיוק אמר הרב טאו. הביקורת היתה על הקשקושים עצמם.. לא יודע אם אפשר לקרוא למה שיש פה כתבה, וגם לא ברור למה קשקוש כזה מקבל מקום באתר..
23
יישר כוח תודה...
ריקי | 21-01-2022 14:45
יישר כוח תודה על החיזוק המדויק
24
חזק חזק ...
ריקי | 21-01-2022 14:47
חזק חזק
25
הרב אסף ידידי
פלוני | 21-01-2022 15:01
נראה לי ידידי היקר שבהר המור מתעלמים (אולי בכוונה) מדברי חזל: כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע. אם באמת ובתמים מור הרב טאו שליטא צופה ורואה מעבר לאנשים רגילים, כולל מעבר לתלמידי חכמים מופלגים ותלמידי רבנו הרציה (ואולי מוכח כן לפחות חלקית מהתיחסותו לבנט), אם כן הבעיה שלכם היא הדוברות. כיצד לדבר לדור באופן שהדברים יישמעו, באופן שלא יעוררו דחיה, שאט נפש, ויגרמו לזלזול בתלמידי חכמים המדברים והמדוברים. תחליפו דוברים (לא, הרב אבינר בפירוש לא מספק את הסחורה, ומתברר שגם אבי מעוז לא), אל תתנו לדברי הרב טאו לצאת החוצה ללא עיבוד, תהיו חכמים ולא רק צודקים.
פלוני
שמעון | 21-01-2022 15:23
אשריך אבל עדיף שלא ידעו
26
ההסכמה המשתמעת שלך...
שלמה | 21-01-2022 15:03
ההסכמה המשתמעת שלך לפגיעה בכבודו של הרב דרוקמן, היא חרפה. מעידה כאלף עדים על יהירותם של אנשי הר המור. גדול הדור בחינוך, באמונה, צדיק יסוד עולם ממש פירגנת תודה רבה לך. בושה וחרפה.
אני באמת לא הבנתי מה הפגיעה ברב דרוקמן
ב | 23-01-2022 1:04
ואני מעריץ אותו. ובכז מעולם לא הייתה לי הוא שהרב יצחק יוסף יעדיף את דעתו של הרב דרוקמן מדעת אביו זצל,
, כל...
במה אנו אשמים ? | 21-01-2022 15:56
, כל המלחמות האלה בין הרבנים או חצרותיהם, מזמן כבר נמאסו. אלה מלחמות על כבוד ומעמד, השמצות הדדיות והתנשאות זה על זה. די. זה לא מעניין את מרבית הציבור. מעניין אולי כמה מאות איש בצד הזה ובצד השני וזהו. די תרדו לנו מהראש. רוצים לשבת וללמוד תורה - שבו ולמדו. וזהו. שקט. לא לבלבל במוח.
27
כל הרבנים החרדיים...
אפרים | 21-01-2022 16:22
כל הרבנים החרדיים שתמכו בהתחלה בוולדר חזרו בהם בצורה מפורשת וברורה רק הרב טאו ממשיך להיות הזוי ולא יוצא בצורה ברורה ואומר טעיתי. זה מראה שהוא לא בדיוק מחובר למציאות וכל שאר הדיבורים מסביב הם לא לעניין
צודק לגמרי
שלמה לוין | 22-01-2022 18:47
הרבנים החרדיים לומדים גמרא ומכירים את המציאות לפרטיה. הרב טאו מרחף בדמיונות שלו, ורק שלו. עצוב נורא.
28
מסכים איתך על...
אקיאל | 21-01-2022 17:07
מסכים איתך על הכל חוץ מהרב טאו
29
להגיד על הרב...
יונתן | 22-01-2022 17:55
להגיד על הרב עובדיה שהוא מיקל תמיד מוכיח שלא למדת בספריו כי יש שם המון מקומות שהרב עובדיה יותר מחמיר גם מהחזון איש כמו חלב נכרי או כמו נטילת ידיים בבית הכסא של ימינו ועוד ...
30
ייכול להיות שרצית להעביר מסר מענין אבל עדיין
קראתי ולא הבנתי | 22-01-2022 18:36
לא למדת לכתוב. בקש מהעורך הזדמנות נוספת, שכתב את הטור ושלח מחדש.
אולי אתה...
לא למדת להבין? | 22-01-2022 19:51
אולי אתה צריך המזדמנות נוספת להבין. שוב דיון לגופו של אדל ולא לגופו של עניין. תחלוק, תביע עמדה, למה להגיב בצורה כזאת לא עניינית? אין לך מה לכתוב- סייג לחכמה שתיקה. יש לך מה לכתוב- בוא שתף אותנו בדברי טעם ולא בעקיצות לא ענייניות.
31
הרב אסף עשה שירות דוב להרב טאו
אדיר בזק | 22-01-2022 18:45
הוא רק מוכיח עד כמה אנשי הר המור הוזים הזיות ואינם קשורים למציאות. הוא מנותקים ממה שקרה. אין מילה אחת על ההתקפה הבזויה של הרב טאו נגד הרב שמואל אליהו, אין מילה אחת על הפרנויות של הרב טאו מהאיחוד האירופי. למעשה, הרב אסף אומר - הרב טאו וכל התלמידים שלו הזויים, מבולבלים, אינם ראויים להנהיג ציבור ואינם ראויים לעמוד בשום תפקיד בעם ישראל.
זה שאתה...
יהודיה | 22-01-2022 19:39
זה שאתה לא קראת את תגובתו בנושא זה לא אומר שהוא לא כתב ואולי זה שאינך מבין עושה אותו לגדול ממך ולא להיפך?! (אגב אני קראתי את תגובתיו בשני הנושאים והם חדות ובהירות).
32
יישר כוח!!! סופסוף קול נורמאלי....
elyasiv | 22-01-2022 19:53
אין על הרב אסף!!!!
אתם עדר של חולי נפש מנותקים מהמציאות
דוד | 25-01-2022 20:02
גרועים בהרבה מטוקבקיסטים בתשלום. הם לפחות מתפרנסים מזה...
33
לצערי יש אנשים...
דוד בר-חן | 22-01-2022 20:10
לצערי יש אנשים שממהרים לבזות גדולים הרב טאו שליטא לא צריך את התמיכה שלכם הוא לא חי מהכבוד שאתם נותנים לו או לא. הוא מזמן שם את הכבטד האישי בצד. מנגד הוא תמיד ראה דברים עוד כשהיו קטנים ואם תגידו שאנחנו חושבים אותו לנביא אז אנחנו יודעים שהוא חכם עדיף מנביא!! כמו האיחוד האירופאי, בית המשפט, הקרן החדשה ועוד דברים שאתם אפילו לא יודעים הוא חזה בחוכמתו מראש וגם את התמיכה ש צוהר בגיור רפורמי. אז נפגש עוד 10 שנים ואני תפילה שתהיו מספיק ישרים וגיבורים לבקש סליחה.
ולצד זה...
יהודית | 24-01-2022 18:25
ולצד זה הרב טאו גם טעה טעויות. לא קטנות אלא קשות וחמורות ממש ! 1. לפני עשרות שנים: הוא לא לקח את האקדח מתלמידו הרב משה אלירז למרות שידע על האיום על חיי אישתו מיכל אלירז זל. לא סתם הוא עזב אז את הישיבה והלך לגלות... ( הרב צבי יהודה זצל כאב והיה מזועזע מאוד מהסיפור של הרצח הזה) כמובן שהוא גם לא הפנה את תלמידו לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי כדי למנוע את התדרדרות מצבו כי הוא מתנגד חריף לפסיכולוגיה המודרנית ולכל המטפלים בשמה. 2. לפני כ-20 שנה : הרב חלק על גדול הדור רב אברום שפירא זצל ופגע בו תוך כדי שהוא מפצל את ישיבתו המרכזית של הרב קוק זצל ומעורר מחלוקת קשה בציבור התורני-לאומי. מעולם לא התנצל על כך עד היום! 3.. לפני 17 שנה: הרב טאו פסק פסק הלכה חריף ומסוכן מאוד- לא לסרב לפקודת הגירוש הנורא בגוש קטיף! מתוך תוקף פסיקתו מאות חיילים חובשי כיפות סרוגות!! היו שותפים בפועל למעשה הגירוש הנפשע. הוא זה שבעצם נתן את הגושפנקא והכח הרוחני למחריבים לביצוע הפשע הנורא הזה כי היה להם על מי להישען מבחינה הלכתית-רוחנית. 4. הרב טאו הגן על משה קצב הנואף המסוכן ופרסם לכבודו מכתב מלא הלל שבח וכבוד. אוי לעיניים שכך רואות, רב מהלל ומשבח נואפים בישראל.... 5. הרב טאו הגן בחריפות על הפדופיל המסוכן חיים ולדר תוך כדי שהוא מכפיש ומשמיץ בית דין, רב עיר מכובד ועוד 2 דיינים חשובים בישראל. ושוב אוי לנו. לאור הנל ועוד כהנה וכהנה, לא נשאר אלא לכאוב בשקט אל מול גודל השבר כיצד רב שיכל להיות באמת מבחינת הפוטנציאל שלו גדול הדור- נפל... החלום ושיברו.
יש הרבה אמת בדבריך, אך יש גם טעויות מרות
יודעים | 23-01-2022 20:17
הרב טאו עשה ועושה דברים גדולים וזכויותיו מרובות. זו אמת לאמיתה. עם זאת, גם טעויותיו גדולות. הוא ממשיך לתת גיבוי לרב שלמה אבינר, שמפר בגלוי הוראה מחייבת של בית הדין. הוא פרסם ברבים שההאשמות כלפי הרב אבינר הן - עלילה. עד היום לא חזר בו גם לאחר שהרב אבינר הפסיד בבית הדין.
34
הרב טאו צדיק...
חיים שאול ויידן | 22-01-2022 20:16
הרב טאו צדיק יסוד עולם אסור לדבר על צדקים
35
הקלות שונות ומשונות...
ישראל | 22-01-2022 20:30
הקלות שונות ומשונות של רבנים לבי רע לי(ליברלי) לא יקרבו אפילו יהודי אחד בתשובה
36
1. כתיבה מאוד...
אחד | 22-01-2022 20:59
1. כתיבה מאוד מעיקה לקריאה. הייתי ממליץ על קורס כתיבה במעמדך הרם. 2. עצוב לראות את מנהיגי הציונות הדתית (לכל זרמיה) למול אורו הגדול של הראיה קוק שידע להכיל גוונים בישראליות. בעוד שהיום מנהיגי הציבור חותכים, לא מכילים, מסתגרים. חסר מנהיג עם כתפיים רוחניות גדולות בתורה ובנפש האדם.
המאמר של...
אריאל | 25-01-2022 0:06
המאמר של הרב קלמנזון נראה כנכתב מדם ליבו. המאמר הזה של נראה כאוסף ססמאות נבובות וחצאי אמיתות.
בעיניי כתיבה...
ש' | 22-01-2022 23:18
בעיניי כתיבה בהירה וקריאה מאוד. לגבי הסגנון- קרא את המאמר של הרב קלמנזון אליו הרב נאומבורג הגיב, הוא ענה לו באותו מבנה.
37
המחלוקת והספק הם...
ספק | 22-01-2022 20:59
המחלוקת והספק הם בסיס היהדות מאז נלחמה בעבודת אלילים. אמונה יוקדת ללא ספק תמיד תהיה חשודה כעבודת אלילים. אמונה יוקדת זו יהדות מאוד חדשה. הציבור החילוני, מסורתי, רפורמי הוא הרבה יותר יהודי מהציבור האמוני.
38
יפה. ...
איתן. | 22-01-2022 21:14
יפה.
39
המאמר הוא מאמר תגובה לרב קלמנזון שהיה בערוץ 7
יאיר | 23-01-2022 0:05
כל המאמר כאן בנוי על בסיס המאמר של הרב קלמנזון.
40
מילים כדורבנות, אין...
תומר | 23-01-2022 0:06
מילים כדורבנות, אין מה להוסיף!!
41
חד כתער
חוסן | 23-01-2022 1:23
דברים כדרבנות. חותם על כל מילה.
42
לא הבנתי מה...
ס | 23-01-2022 1:35
לא הבנתי מה אתה רוצה לומר. נשמע כמו אלף רמיזות לגופו של אדם (שלא מכבדים אותו מספיק, אם הבנתי נכון) ולא שום דבר עם תוכן ממשי.
43
למה אומרים גוי...
כריסטופר זקלין | 23-01-2022 5:38
למה אומרים גוי במקום לומר נוכרי. גם עם ישראל נקרא גוי. גם אבותינו אברהם ויעקב נקראים גוי. ...ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ... , ...שומר גוי אחד... , ...שני גיים בבטנך... , ...ואעשך לגוי גדול...
44
ניסיון יפה, אבל...
מיני רב | 23-01-2022 8:58
ניסיון יפה, אבל לא מוצלח. הרב קלמנזון לא טען שאסור לחלוק, הוא טען ליחס לדעה אחרת. יש צד אחד ששומר על כבוד התלמידי חכמים שחולקים, ויש צד שמבזה את התלמידי חכמים שחולקים. והוא לא טוען שאין אמת, הוא טוען שהאמת גדולה ובלתי אפשרית להיות אצל אדם אחד בלבד,ולהבנתי גם אתה לא סובר שכל האמת אצלך, אז למה לא להתנהל בכבוד זה לזה בזמן המחלוקת.
45
לא הבנתי מה...
חיים | 23-01-2022 9:03
לא הבנתי מה הוא רוצה? מי דן את הרב טאו לגופו של אדם? הוא ירד על הרב שמואל אליהו לגופו של אדם ולא בדק דברים לגופו של עניין, ובסוף אפילו לא התנצל
46
התחכמות עם יומרה...
חד | 23-01-2022 9:07
התחכמות עם יומרה נבובה לעומק
47
קשקשן ...
קשקשן | 23-01-2022 9:22
קשקשן
48
תיקון קטן
זאב | 23-01-2022 9:42
...ואנו, תלמידי משה רבינו שהוא אמת ותורתו אמת וברוך אלוקינו אשר. נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו... טעות בגוף המאמר: ואנו תלמידי הר' טאו שהוא אמת... מצטערים.
49
שאלה
ישראל | 23-01-2022 10:31
איך תסביר שהרב צבי טאו לימד את כולנו לחלוק על תלמידי חכמים? הרי הוא זה שלימד את כולנו לחלוק על גדול הדור.
50
האמת והשלום
אליעזר הישראלי | 23-01-2022 10:33
מאמרו המביש של אסף מצטרף למלל ללא תוכן של הרב אבינר ולצילום האילם של הרב טאו עם הרב אליהו. כולם מנסים ללא הצלחה לכפות על התמיכה הבלתי מסויגת של הרב טאו בעברייני מין תוך עירוב סלידתו מסוגיות אחרות לא קשורות כמו בנט בגץ ואפילו צוהר רחמנא לצלן. בכך מצטרף הרב טאו לרבנים נוספים שהגנו על עברייני מין כמו הרב דרוקמן על מוטי אילון ואחרים שהסתירו את מעשיו של הרב מנתיב מאיר. חמור מכך, הרב טאו גם משתיק רבנים שעושים את העבודה השחורה של ניקוי ומשמיץ אותם ללא ראיות או עדויות סותרות. בעצם לדידו של הרב טאו הרב אליהו צריך להודות על עצם המפגש כי יש רבנים שלא זכו אפילו לכך (תשאלו את הרב סתיו). התקוטטות עם רבנים השמצות בחישה בפוליטיקה אינם מתיישבים עם תפיסתו הרוחנית או המעשית של הרב קוק האבא ואפילו לא הבן
51
לא לצפות לכלום
אליעזר | 23-01-2022 10:35
הציפיה התמימה להתייחסות של הרב טאו, בטח להתנצלות היא אשליה ממי שסבור שלעולם אינו טועה
52
סנהדרין ...
סנהדרין | 23-01-2022 10:58
סנהדרין
53
סנהדרין ...
סנהדרען | 23-01-2022 10:59
סנהדרין
54
כששואלים את גדולי...
סנהדרין | 23-01-2022 11:05
כששואלים את גדולי הדור מדוע יש מחלוקת כולם בלי יוצא מן הכלל יענו שאנחנו בגלות. ואז אני תוהה ומחפש את נבוכדנצאר או את טיטוס שכופים עלי את הגלות ולא מוצא. אבל את מי אני מוצא את כל גדולי הדור כולם ללא יוצא מן הכלל כל אחד יושב בד' אמות של הלכה ומתהדר בספרים שהוא כותב שאין עוון גדול יותר מאשר לכתוב את התורה שבעל פה איסור חמור דאוריתא ואף רב לא מצליח לשבת עם חברו. הם גרים באותו רחוב אבל לא מסוגלים לשבת ביחד ולדון ביחד ולהקים את הסנהדרין. ולכן הקיום היהודי בארץ ישראל זה בזכות כנסת ישראל שיושבים יהודים אחים ומחוקקים חוקים ואבא שבשמים שמח שבניו יושבים ומנצחים אבל יושבים ביחד. ואילו כל גדולי הדור נותנים ויתנו את הדין בבית דין של מעלה על הנהגתם המעוררת מחלוקת עם חצרות וספרים ואינם מסוגלים לשבת ולהורות הלכה ביחד
ניכרים דברי אמת
יהודה | 23-01-2022 13:16
האמת והשלום אהבו. אחרת האמת נעדרת, נעשה עדרים עדרים, ושנאת חנם מרחיקה רבים מהתורה ושכינה מישראל. לעולם יהיה אדם תח ולא חכם, קטן ולא גדול, כיעקב הקטן, שמואל הקטן, דוד הקטן. גדול אמיתי יש אחד: כלל ישראל.
55
פטפוטי הבלים ודמגוגיה...
אריאל | 23-01-2022 11:12
פטפוטי הבלים ודמגוגיה בגרוש. נמבורג מצדיק את הרב טאו בכל הדברים ההזויים אז שלא ידבר על בירור דברים לפי תוכנם ולא לפי אומרם
56
דבריך נכונים אך...
דוד | 23-01-2022 11:28
דבריך נכונים אך היכן יש היתר בשם האמת לפגוע אישית לא ענינית ברב של עיר בישראל ובבד
57
כתבה ליודעי חן...
יש אנשים עם לב... | 23-01-2022 12:31
כתבה ליודעי חן בלבד.לא הבנתי כלום.הרב קלמנזון,דבר לעניין,דברים פשוטים ובהירים.אם אתה מפחד לדבר ברור,אל תדבר כלום.לא הבנתי מה אתה רוצה למרות שאני מהמגזר.
58
חסידי הרב טאו...
רון | 23-01-2022 16:48
חסידי הרב טאו הפכו לכת הזויה - כל שטות שהרב טאו אמר הופכת אצלם לאמת ואין בלתה. יסביר לנו בבקשה כבוד הרב למה הרב טאו תומך בפדופיל עם עשרות נפגעים מדווחים ? ואנא תחסוך מאתנו את התקפי הטירוף שלכם עם הפרוטוקולים של זקני האיחוד האירופאי
59
ואף שדעותינו שונות
פרצוף שונה | 23-01-2022 17:10
כן, אמון בעם הוא הכרחי. יש בו חשיבות ועוצמה גדולים. אך האם משמעות אמון שכזה היא ריסוק ונידוי כל מי שנחשב, לדעת צד מסוים במהלך הדעות כאן, לפוגם באמון זה? אין משמעותה של אהבת ישראל וותרנות, כמובן. מדובר ביכולת להכיל שוני. כך גם לגבי אמון בעם: כאשר אני מאמין במישהו באמת, לא אוותר עליו – להפך, איאבק עליו. אולי אחוש שמדובר במאבק קשה וייתכן שלא נגיע להסכמה, אך מאחר ויש בי הן אמון והן אהבה כלפיו, אמשיך לצעוד לצדו, גם אם פרצופינו שונים ודעותינו שונות.
60
אם קוראים לך...
אהרון | 23-01-2022 17:58
אם קוראים לך הרב צבי טאו אז כולם פרט לחסידים שלך שרופים , כופרים ורפורמים...
61
"פסקי" הרב אבינר בדיני נידה
י. | 23-01-2022 18:04
כבוד הרב אסף, אם התכוונת לרמוז בדבריך על 'שיטת פסיקה' בדיני נידה של הרב אבינר - בבקשה ציין שבית הדין הרבני הממלכתי אסר עליו להורות בתחומים אלו והוא אינו מציית להוראת הדיינים!
חפש ביוטיוב והשב לי בבקשה
י. | 23-01-2022 21:30
אנא, חפש - 'הרב אבינר והפרת צו בית הדין' ועדכן את המידע במאמר.
62
הרב טאו העביר לנו שיעור גמרא 6 שעות במרכז..
יוחאי | 24-01-2022 11:30
כשהייתי צעיר לפני למעלהמ- 45 שנה הרב טאו היה מעביר שיעורי גמרא. הם נפסקו כי זה לא היה שיעור אלא שיחה.. מתחילים ב10 בבוקר ומסיימים ב2 בצהריים במקרה הטוב ובלפעמים גם ב4.. הטבח היה עולה לבדוק למה החבר'ה לא באו לאכול.. הרב טאו גאון וצדיק בתורה בהלכה במידות ובאמונה בוודאי- אין מישו שמבין יותר ממנו בדור בהלכות ציבור. וכמובן הוא גדול תלמידי הרציה. ראינו בעינים איך הרציה היה מחכה לו ולא מתחיל שיעור לפני שר' צבי היה מגיע.. איפה ר' צבי איפה ר' צבי?! אה הנה הוא.. אפשר להתחיל.. אינני מתלמידיו, לא זכיתי.. אך את האמת הזאת חייבים לפרסם ולומר. מסכימים איתו לא מסיכימים איתו..
גדול תלמידי...
מגיב | 14-07-2022 22:40
גדול תלמידי הרציה? מי מינה אותו לתפקיד זה? ומי מזקני תלמידי הרציה מסכים עם זה? סתם חוצפה והתנשאות. אגב, הוא עצמו דווקא אמר שגדול תלמידי הרציה זה הרב יהושע רוזן. שכידוע הקפיד עליו מאוד בגלל הפילוג
זכויותיו גדולות...
חוה | 24-01-2022 12:05
זכויותיו גדולות אבל גם טעויותיו גדולות מאוד. הרב טאו מחפה על 'הרב' שלמה אבינר שמפר הוראה מחייבת של בית דין מתשס''ט עד היום. הרב טאו פרסם שההאשמות נגד הרב אבינר הן - 'עלילה' בלי שבדק את הנושא. לא כך פסקו דייני בית הדין הממלכתי בדעת הרוב. הרב טאו לא הראה עד היום שהוא מקבל את הכרעתם. הגנה על מקורבו - פוטרת ממחויבות לפסק של בית הדין? חפש ביוטיוב - ערוץ 'טהרה לעם ישראל'.
63
מובנות התגובות פה שמוחות על דברי הרב טאו על ה
ארלט | 24-01-2022 15:38
הרב אליהו שליטא , אבל אלה שטוענים שהחששות הכבדים מהאיחוד האירופי והאזהרות על התמנון השמאלני ששולט במדינה ומנווט אותנו מאחורי הקלעים - פשוט תמימים!!!
64
הרב טאו רב...
יהודית | 24-01-2022 18:28
הרב טאו רב גדול בישראל ומלא זכויות בוודאי! ולצד זה הרב טאו גם טעה טעויות. לא קטנות אלא קשות וחמורות ממש ! 1. לפני עשרות שנים: הוא לא לקח את האקדח מתלמידו הרב משה אלירז למרות שידע על האיום על חיי אישתו מיכל אלירז זל. לא סתם הוא עזב אז את הישיבה והלך לגלות... ( הרב צבי יהודה זצל כאב והיה מזועזע מאוד מהסיפור של הרצח הזה) כמובן שהוא גם לא הפנה את תלמידו לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי כדי למנוע את התדרדרות מצבו כי הוא מתנגד חריף לפסיכולוגיה המודרנית ולכל המטפלים בשמה. 2. לפני כ-20 שנה : הרב חלק על גדול הדור רב אברום שפירא זצל ופגע בו תוך כדי שהוא מפצל את ישיבתו המרכזית של הרב קוק זצל ומעורר מחלוקת קשה בציבור התורני-לאומי. מעולם לא התנצל על כך עד היום! 3.. לפני 17 שנה: הרב טאו פסק פסק הלכה חריף ומסוכן מאוד- לא לסרב לפקודת הגירוש הנורא בגוש קטיף! מתוך תוקף פסיקתו מאות חיילים חובשי כיפות סרוגות!! היו שותפים בפועל למעשה הגירוש הנפשע. הוא זה שבעצם נתן את הגושפנקא והכח הרוחני למחריבים לביצוע הפשע הנורא הזה כי היה להם על מי להישען מבחינה הלכתית-רוחנית. 4. הרב טאו הגן על משה קצב הנואף המסוכן ופרסם לכבודו מכתב מלא הלל שבח וכבוד. אוי לעיניים שכך רואות, רב מהלל ומשבח נואפים בישראל.... 5. הרב טאו הגן בחריפות על הפדופיל המסוכן חיים ולדר תוך כדי שהוא מכפיש ומשמיץ בית דין, רב עיר מכובד ועוד 2 דיינים חשובים בישראל. ושוב אוי לנו. לאור הנל ועוד כהנה וכהנה, לא נשאר אלא לכאוב בשקט אל מול גודל השבר כיצד רב שיכל להיות באמת מבחינת הפוטנציאל שלו גדול הדור- נפל... החלום ושיברו.
מצוין, כל מילה בסלע.
משה | 24-01-2022 23:54
גדולי האומה כמו משה רבינו ודוד המלך נפלו בטעויות, כך לפי חזל, ותיקנו את הטעות, אבל לטענת חסידיו השוטים של הרב טאו, אצלו אין שייכות שיטעה לעולם, כמו הקבה בכבודו ובעצמו.
65
רמה נמוכה מאוד...
אריאל | 25-01-2022 0:03
רמה נמוכה מאוד של טענות דמגוגיות. אף אחד לא אמר שאי אפשר להתווכח, אבל צורת הוויכוח של הבן של הרב עובדיה היא על ידי פסילת האחר וכל הציבור שהוא מגיע ממנו. אגב, מתי הרב טאו היה פתוח לדיונים ומחלוקות על דעותיו? האם אי פעם השתתף בפורום רבני כלשהו בו גם שומעים ולא רק נואמים?
66
נשמע שהייתי מזדהה...
הבן שואל | 25-01-2022 9:18
נשמע שהייתי מזדהה אבל פשוט לא הבנתי... נשמע פולמוס פרטי מול מאן דהו ש'בעניינים'
67
איפה הנוער שלכם, הרב נאומבורג?
דוד | 25-01-2022 19:58
מתי ביקרת לאחרונה בכיכר ציון, בחתולות או בזולה של חצרוני? אני לא מדבר על הנוער השבוי שישיבות הקו. אני מדבר על הילדים שלכם. שלך. של החברים שלך מהר המור. הפכתם לפלג הכי שנוא בציבור הדתי לגווניו, והרווחתם את זה ביושר. דיבורים בסיסמאות ומנטרות לא מובנות ולא קוהרנטיות, חוסר קשר למציאות והתעלמות מוחלטת מכל מי שלא חושב כמוכם, ומעל לכל - חוסר יכולת מוחלט לדון עם מישהו על משהו. אתם ואפסכם עוד. לגופו של עניין, אתם בוכים שהרב שמואל אליהו הוציא כביכול את דיבת ולדר (שרי) רעה, אבל הרב טאו לא מתבייש להשמיץ אותו ברבים ולומר שהוא ירד מהפסים. אתה מבין מה זה חוסר קוהרנטיות?
ככה זה כשיש כח של לשון הרע..
פיני | 31-10-2022 12:20
חצרוני מהזולה בוגר של ישיבת שבי חברון
לא ידעתי...
צבי איל | 14-10-2022 10:57
לא ידעתי שהר המור הוא פלג שנוי! חשבתי שהוא פלג מקסים שמוביל את הציונות הדתית בגאון
68
מתבייש שלמדתי בישיבה...
גלעד | 05-05-2022 14:07
מתבייש שלמדתי בישיבה שלך
אתה צריך...
צבי איל | 14-10-2022 10:55
אתה צריך להתבייש בהמון דברים אחרים. רק לא בזה שלמדת אצל איש חכם ונבון
למה ולמה...
גלעד מגלבוע? | 24-05-2022 22:14
למה ולמה בלי שם משפחה
69
מודה ועוזב ירוחם....רק...
אורהב | 23-05-2022 19:51
מודה ועוזב ירוחם....רק שתצליחו כבר להפיל את ממדלת הזדוו והרוע!!!
70
הרב?? טאו
רבקה | 13-11-2022 15:02
https://www.srugim.co.il/729649-%d7%9e%d7%aa%d7%9c%d7%95%d7%a0%d7%a0%d7%aa-%d7%a0%d7%95%d7%a1%d7%a4%d7%aa-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%98%d7%90%d7%95-%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%a1-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-40-%d7%a9%d7%a0 מתלוננת נוספת נגד הרב טאו: אונס לפני 40 שנה