צוללים לישראליות | ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר: "הפחד הוא שמדינה מתערבת ובסוף זה מגיע לצנזורה"

צוללים לישראליות | ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר: "הפחד הוא שמדינה מתערבת ובסוף זה מגיע לצנזורה"

הרשתות החברתיות הביאו לריבוי דעות, אבל גם הבליטו קולות מתלהמים ואלימים והובילו לאבדן הסמכות המקצועית. ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מדברת בהסכת על הסכנות ברשת ומה ניתן לעשות עם האתגרים

author-image
ההשפעה הדרמטית של הרשתות החברתיות: צוללים עם ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר

הפעם בפודקאסט "צוללים לישראליות" ארחנו את ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, מומחית למשפט וטכנולוגיה, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה. על המדיה והשלכותיה וגם על חוק פייסבוק של גדעון סער אליו היא מתנגדת.

להאזנה:

לדברי שוורץ אלשטולר, הרשתות החברתיות התחילו כהבטחה גדולה, גם בנושא המידע והנגישות למידע וגם בנושא חופש הביטוי, אך כיום ברור לרבים שהשדה הזה, מלא מוקשים מסוגים שונים.

היא מסבירה כי בצד הברכה שהביאו הרשתות החברתיות, נוצר מונופול של קבוצות קטנות על זרימת המידע ואבדן הסמכות המקצועית, אותו חווינו בעצמה בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

עוד באותו נושא

"המיינסטרים הישראלי נהיה מסורתי": צוללים עם הרב חיים נבון


9

אנחנו מוצפים בכמויות אדירות של גירויים, שמושכות אותנו להישאר ברשת החברתית, היא אומרת, ומדברת על המושג: 'חוסר עקבות מקוון' – בו אנחנו יושבים מול מקלדת ולא זוכרים שבצד השני יש בן אדם.

בנוסף לזה האלגוריתמים נותן תמורה בצורת לייקים לשנאה ובוטות והדברים הללו מגבירים את הקיטוב החברתי.

בנוסף, ישנה תעשיה שלמה על האלגוריתמים של הרשתות החברתיות, על ידי פרופילים מזוייפים וטרגוט של מידע מסחרי, פוליטי ואפילו בידי מדינות זרות שמנסות לחולל כאוס.

היא חשפה למשל יחד עם עמיתיה רשת איראנית, שתמכו הן במחאות בלפור והן בהפגנה בבימה נגד ממשלות נתניהו ובנט בהתאם כדי להוביל לכאוס.

מה יש למדינות לעשות עם זה? עד כמה אפשר לדרוש מהרשתות החברתיות אחריות מבלי שזה יגיע לצנזורה וסתימת פיות? ומדוע היא חושבת כי החוק שמוביל גדעון סער – חוק הפייסבוק מסוכן ולא פותר את הבעיות ברשת

וגם על העידן שלפתחנו של אלקסה, המטא והמציאות רוודה, כשהחזון הוא שנגור בתוך האינטנרט ושם ננהל את אורך חיינו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו