נו בחייאת, לא צריך להתבסס על סמס - סרוגים

נו בחייאת, לא צריך להתבסס על סמס

בעקבות הסערה שהתלקחה סביב תשובה שהשיב הרב אבינר בסמס על תלמידי חכמים חרדיים, ממליץ יוסי שחר לקרוא את ספריו של הרב בנושאי אמונה וציונות לפני שפותחים את הפה

נו בחייאת, לא צריך להתבסס על סמס
  לא תורה מסיני. שו"ת סמס (יוסי שחר)

איזו בושה! ראית מה הרב אבינר כתב? לא מספיק שהחרד"לניקים לא תמכו ברב סתיו עכשיו הם מתחנפים לחרדים!

על מה אתה מדבר?

לא ראית? וואי… אתה לא מעודכן, כל הפייסבוק מדבר על זה! הרב אבינר כתב בשו"ת סמס שיש יותר ת"ח חרדים מאשר ת"ח ציונים דתיים.

הוא לא כתב את זה, שאלו אותו מדוע זו המציאות.

נכון. אבל… הוא לא אמר שזה לא נכון! רק תירץ תירוצים!

מה אתה רוצה? תראה בעצמך כמה ניגשים לרבנות ודיינות מהציבור החרדי לעומת הציבור שלנו. כמה אברכים יש אצלם וכמה יש אצלינו. מתי לאחרונה ראית מגיד שיעור דף יומי חובש כיפה סרוגה?

ראיתי אחד! והוא דווקא היה ממש תלמיד חכם!

אחד? אז מה אתה רוצה. אתה בעצמך מודה שהרוב חרדים.

זו לא חוכמה גדולה. הם לא עובדים, לא מתגייסים, כל היום יושבים עם בבית מדרש ואנחנו צריכים לפרנס אותם! במקומם לא הייתי מתגאה בזה.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

יכול להיות… אבל נכון להיום זו המציאות ולכן אני לא מבין מה הרגיז אותך בדברי הרב אבינר. הוא צריך לשקר ולהגיד שאצלנו יש יותר לומדי תורה?

צודק, לא זה העניין. מה שבאמת הפריע לי היה שהוא כתב בתשובה שלימוד התורה החרדי קיים 2,000 שנה ואילו לימוד תורה ציוני קיים רק מאה שנה! איזה מין דבר זה! אם יש לו רגשי נחיתות כלפי הציבור החרדי שיעזוב אותנו בשקט ויעבור לציבור החרדי.

למדת את אחד מעשרות הספרים של הרב אבינר שאתה שופט אותו על פי שתי שורות שקראת בשו"ת סמס? איך אתה מסוגל לטעון שיש לו רגשי נחיתות! הרי מכל שורה בכתבים שלו אתה רואה גאווה ציונית דתית! הרי לשיטתו כל התורה היא ציונות אחת גדולה.

אז איך הוא מסוגל לומר ש-2,000 שנה לימוד התורה היה חרדי? אברהם אבינו, שאול ודוד היו חרדים? זו הרי שטות!

הוא לא דיבר על אברהם, דוד וגם לא על משה. הוא דיבר על 2,000 שנות הגלות. אולי תשים לב מה הוא כתב לפני שאתה יוצא נגדו?

אה, אוקיי. אבל גם עם זה אני לא מסכים!

למה לא? תשאל כל ראש ישיבה ציוני דתי והוא יספר לך שהאידיאל של הישיבות שלנו הוא להעמיד לימוד תורה ארץ ישראלי חדש שכמוהו לא היה בשנות הגלות.

הרי על פי תורת הרב קוק תורת ארץ ישראל צריכה להיות רחבה יותר מהתורה הגלותית שהתכנסה ל-4 אמות של הלכה. אמנם בגלות היו ת"ח יחידים, גדולי האומה, כמו הרמב"ם, רבי יהודה הלוי ועוד שהתעסקו גם בלימודי התנ"ך, האמונה והסוד אך לימוד התורה של כלל ישראל התעסק בעיקר בפרטים, בלימוד הגמרא וההלכה בלבד.

לא פשוט להחיות את לימוד התורה הארץ ישראלי תוך 100 שנות ציונות ולהעמיד תלמידי חכמים רבים שבנויים על יסודות תורת הרב קוק.

אה, אז לזה הרב אבינר התכוון?!

זה די פשוט למי שלמד מספריו. אם רק תרצה אשמח ללמוד איתך את ספרו של הרב אבינר על "אורות" ותבין טוב יותר את משנתו.

מצטער, אין לי זמן. אני חייב להעלות פוסט חדש על הרב לאו. אומרים שהוא העתיק ברבנות. חייב לזוז!

==

יוסי שחר הוא גרפיקאי ומאייר במקור ראשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
יוסי שחר מעולה כמו תמיד
| 05-08-2013 16:37
ד"ש לחפי ותורה מן
2
אתם מפרנסים תחרדים?? לי נראה שדווקא החרדים מפרנסים אותכ
חגי | 05-08-2013 18:33
ההתנחלויות עולות למדינה מאות מליארדים כל הכסף של המדינה הולך לזה .ואתם מפרנסים תחרדים עלק.אין גבול לחוצפה
3
אתה צודק, אך אולי שטחיות זו היא בעקבות תרבות שו"ת הסמ"ס
עמי | 05-08-2013 22:04
4
אז אולי שיפסיק לענות תשובות בסמס... ככה לא נטעה בדעתו!!
יוסי | 05-08-2013 22:45
5
אותי שכנעת - השו"ת סמס זה רע...
שחר | 05-08-2013 22:49
אי אפשר לדעת מה דעתו של הרב אבינר [כמו של כל רב אחר] לפי תשובה בסמס אז אולי... במקום לכתוב לנו מה דעתו האמיתית והמלאה של הרב אבינר על כל נושא פשוט תשכנע את הרב אבינר לא לענות לשו"ת סמס - ככה לא תצטרך להסביר מה דעתו ולא נצטרך להיות מובכים מסמס לא ברורים??? אתה מתחיל להישמע כמו אריה דרעי ואלי ישי שמסבירים לנו למה הרב עובדיה התכוון שהוא קילל בשיעור במוצ"ש את כל מי שלא מסכים איתו...
6
ההתנחלויות משלמות יותר מיסים מהעלות שלהן
דוד | 05-08-2013 23:31
זה טיפשי לטעון שההתנחלויות עולות לך כסף כי המיסים של האזרחים שם הרבה יותר גבוהים לפי רמת ההכנסה הגבוהה באזור מצד שני זה בטח לא יועיל לשכנע אותך כי אתה שסניק אז מה ההסבר שווה..
7
ישרים דרכי ד' צדיקים ילכו בם ולייטים יכשלו בם!
בנימין | 05-08-2013 23:36
8
הרב נבון "החרדים לובשים מדים שחורים" איזו שנאה שקופה
חרדי בינוני | 05-08-2013 23:53
9
חרדים זה כמו רבניים וכמו פרושים, צריכים שם כשיש ממרים
מה נעשה? | 06-08-2013 2:06
מה לעשות בשביל שידעו לזהות יהודי אותנטי צריך היום שם. פעם היה ממור היה עם הארץ והיה תלמיד חכם. היום כל יום נפתחת תנועה חדשה.
10
מה החחכמה בללמוד כל היום?! בו נראה אותך טיפש.
עאלק מפרנסים אותנו | 06-08-2013 2:07
11
אין חדש תחת השמש
שרתון 36 | 06-08-2013 15:38
מי שמעמיד כערך רק את התורה צפוי שיהיו לו יותר גדולי תורה מאשר מי שמתפזר על צבא אקדמיה גרעינים תורניים התיישבות ועוד. ויוסי - כתיבה מעולה כהרגלך!!
12
צריך לבטל את השות סמס
שרתון 36 | 06-08-2013 15:39
רק צרות הוא גורם. מבזה את התורה!
13
יאללה יוסי עזוב את האינטרנט
ממחר שיעור ט'! | 06-08-2013 15:40
ותבשר לנו בשורות טובות. המרחק מהר ברכה לעולם השפוי שבחוץ לא מצדיק חרם דייטים!!!:)