הרב הראשי: "אי אפשר לסגור בתי כנסת ביום כיפור" - סרוגים

הרב הראשי: "אי אפשר לסגור בתי כנסת ביום כיפור"

לקראת דיון קבינט הקורונה, רה"מ התייעץ עם הרב דוד לאו לגבי סגירת בתי הכנסת ביום כיפור. הרב הראשי הבהיר כי "אם אין אכיפה על התקהלויות אחרות, סגירת בתי כנסת לא באה בחשבון"

author-image
הרב הראשי: "אי אפשר לסגור בתי כנסת ביום כיפור"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

לקראת הדיון בקבינט הקורונה על החמרה אפשרית בתקנות הסגר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר בן שבת ושר הבריאות יולי אדלשטיין פנו היום (שלישי) לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כדי לברר מה תהיה עמדתו במידה ויוחלט על סגירה מיידית של בתי כנסת כחלק מהצעדים. ההתייעצות נערכה על רקע המלצתו של הפרוייקטור רוני גמזו, שקרא לסגור בתי כנסת "מוקדם ככל הניתן".

בתגובה הרב לאו הבהיר כי הוא מתנגד לסגירת בתי הכנסת בכלל וביום כיפור בפרט. "אם אין אכיפה על התקהלויות בדברים אחרים, אז אי אפשר לסגור בתי כנסת כי אנשים לא יצייתו" אמר. "כל עוד מתירים הפגנות והתקהלויות אחרות – סגירת בתי הכנסת ביום כיפור לא באה בחשבון".

כאמור, בקבינט הקורונה ידונו היום על ההמלצות של גמזו להחמרת הסגר, זאת על רקע העלייה הנרחבת בתחלואה גם אחרי כניסת הסגר לתוקף ביום חמישי האחרון. גמזו המליץ לצמצם את הפעילות של מקומות עבודה ל-50 אחוז במגזר הפרטי, להעביר את המגזר הציבורי למתכונת חירום, סגירת בתי הכנסת ואיסור התקהלויות חג רחבות, וסגירה מלאה של שווקים – כולל שווקי ארבעת המינים. עוד הומלץ על אכיפה מוגברת לאיסור מקוואות, במטרה לצמצם סיכונים ביום כיפור.

עוד באותו נושא

5 ימים לסגר: קבינט הקורונה ידון בהחמרת ההגבלות


4

דיון הקבינט היה אמור להתקיים אתמול במקור, אך נדחה להיום בעקבות המחלוקת בממשלה סביב נושא התפילות ומתווה ההפגנות. חלק מהשרים חושבים שאין מנוס מצמצום נוסף בנוכחות בבתי הכנסת וקיום ההפגנות, אך זה לא עתיד לעבור בקלות.

לפי נתוני משרד הבריאות, אמש אובחנו 3,858 חולי קורונה חדשים, זאת לצד 990 חולים נוספים שאובחנו הלילה מחצות ועד השעה 10:15 בבוקר. מניין החולים הפעילים עומד כעת על 51,338, כאשר 668 חולים במצב קשה ומתוכם 159 מונשמים. מניין הקרבנות עומד כעת על 1,285 מתים מתחילת המגפה, זאת לאחר ששני חולי קורונה נוספים נפטרו מחצות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
רב ראשי מובל ולא מוביל
אבי | 22-09-2020 13:42
במקום שהתורה תוביל את עם ישראל ותשמש דוגמא לחשיבות החיים, הרב הראשי נגרר אחרי ההזויים מההפגנות בבלפור ואומר גם לי גם לכם לא יהיה. כל הכבוד באמת.
צודק!!
חיפאי | 22-09-2020 14:05
אם זה מסוכן - צריך לסגור הכל, ואם זה לא מסוכן - למה לסגור ביום כיפור?
2
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם!!!...
Kdd | 22-09-2020 13:59
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם!!!
3
מסוכן ביותר לחלל...
אליהו | 22-09-2020 14:33
מסוכן ביותר לחלל שבתות וימים של חג. כולם מפחדים מקורונה ונזהרים מווירוס שלא רואים ,מהקדוש ברוך הוא לא מפחדים ?? הרי נאמר בפירוש בתורה תשמרו שבת השם ישמור אתכם .לפי השיר הידוע (כי אשמרה שבת אל ישמרני אות היא לעולמי עד בינו וביני) בספר דברים כתובים כל הברכות שיקבלו עם ישראל וכל הקללות חלילה אם לא יעשו מה שכתוב, דרך אגב כל העולם יהיה יותר שקט ורגוע בזכותנו, הערבים מודים בפה מלא שארץ ישראל היא שלנו . תתעוררו .
4
"גם לי גם לך לא יהיה. גזורו"
מורשת משפט שלמה | 22-09-2020 17:53
גם לי גם לך לא יהיה. גזורו חרדים, אתם שומרים את מורשת הזונה ממשפט שלמה ותובעים את זכותכם לשוויון עם חלונים גם ברצח ?!. האם זה נחוץ לכם כל כך שבפעם הראשונה בתולדות העם היהודי יהודים יתפללו ביום הכפורים תוך שהם עוברים עברת רציחה? חוץ מזה, נפתיתם והאמנתם לתעמולת שקרים קטלנית של מנהיגי צבור. היא טענה שהדבקה במקום פתוח חמורה כבמקום סגור, או שתארה הרבה חלונים שמדביקים חפים מפשע, אבל אין לאף אחד הוכחה שבאמת יש רבים כאלה בין החלונים. התעמולה הזאת נועדה לצדוק עצמי כוזב, כנהוג אצל פושעים.
5
כדי למנוע תחמושת תעמולתית מאנטישמים
"השטן מרקד" | 22-09-2020 18:00
כדי למנוע תחמושת תעמולתית מאנטישמים ברחבי העולם צריך למנוע רצח עי יהודים מתפללים. בשביל למנוע זאת צריך להקדים ולהפגין מול בתי הכנסת עם שלטי לא תרצח. שמא תהיה זאת הפעם הראשונה בתולדות העם היהודי שבה יהודים יתפללו ביום הכפורים תוך שהם עוברים עברת רציחה.
6
הפחתת התמ"ג, במגפה, מרבה סכויים לכניעה במלחמה
"השטן מרקד" | 22-09-2020 18:01
הפחתת התמג, עקב המגפה, מרבה סכויים לכניעה במלחמה
7
חפשו בגוגל
מרכז המידע והידע | 22-09-2020 18:05
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מסמך מספר 177 13.09.20 מאפייני הפעילות האנושית בחללים סגורים משפיעים על סיכון ההדבקה
8
שילכו הטפשים החרדים...
ונזהרתם לנפשותכם מאד ... | 22-09-2020 19:14
שילכו הטפשים החרדים ויתכנסו בבתי הכנסת ... כבר היום רמת התחלואה שם מרקיעה שחקים ... מאות מתים בבני ברק ... ובתי החולים כבר לא מסוגלים לתת טיפול ראוי לכל חולה ... כך שמניין המתים יעלה ... אפשר להתפלל גם בבית , גם בחצר , ואם תפילתו ראויה היא תתקבל גם ללא התפאורה של בית כנסת רב משתתפים ...
כחילוני אני אומר...
גיא | 24-09-2020 13:01
כחילוני אני אומר לך שאת צודקת חלוקה בנטל בכל אז גם שהציבור שלנו החילוני ילך לבתי כנסת כל יום 3 תפילות וכן ישמור שבת והגברים יניחו תפילין והנשים צניעות.למה הציבור שלנו נוסע בשבת לעיני הדתיים? זה שיווין מבחינתך?למה מליונים מוזרמים לספורט בכל ענף שהוא שאת החרדים זה לא מעניין וזה מכספי המיסים גם שלהם הכל הולך לחילונים זה שיויון מבחינתך?למה מי שלומד 4 שנים מקבל תעודה בכל תחום שהו ומתפנס בכבוד ואילו הלומדים בישיבות כל החיים לא מקבלים שום תעודה ואינם מתפרנסים בכבוד?מה תתרצי החילוני שלמד מועיל לציבור בזכות הידע שלו ואילו החרדי שתורתו אמונתו לא מועיל.תירוץ זה מופרכך מיסודו משום שהחרדים מלמדים בבתי כנסיות ובישיבות ובחוגי בית מדוע לא להכיר בזה כמקצוע כמו לחילוני שלמד באונברסיטה.ומה גם זאת אמונתם שמאמינים שהתורה יש בה עוצמה רוחנית אשר היא מחזיקה את העולם הגשמי שבלעדי התורה העולם יחזור לתוהו ובוהו ואנו החילונים לא מאמינים בזה ולכן אין בינינו שפה משותפת ויש מחלוקות.
סתום את...
ברקוביץ | 23-09-2020 5:12
סתום את הפה שלך
9
כחילונית, מבחינתי אפשר...
שוויון לכל גם בנטל | 22-09-2020 20:10
כחילונית, מבחינתי אפשר לסגור התקהלות בבתי כנסת וגם בהפגנות. אבל חברים, שוויון זה שוויון. אחרי הקורונה חלוקה שווה בנטל- צבא/שרות לאומי מלא לכולם, מלגת קיום לסטודנטים כמו זה של תלמידי ישיבה, וכו׳ וכו׳. יותר לא נסכים לשאת בעיקר העול לבדנו
10
החרדים עומדים על...
רון | 22-09-2020 22:54
החרדים עומדים על זכותם להתפלל בחדר ממוזג אפילו במחיר סיכון חיי אדם - ככה זה כשאין יראת אלוקים וכל היהדות שלך מוגבלת לזלילת קייגל
11
שיוויון
דני | 23-09-2020 9:42
לא מבין , מה הקשר בין ההפגנות לתפילות, את כבוד הרב צריכה לעניין האוכלוסיה שלו שלא ידאג לי או לאחרים. מה שבא ואומר אם אחרים לא אז אני אסכן את ציבור המתפללים.
12
עמית סגל בתגובה...
רון | 23-09-2020 10:09
עמית סגל בתגובה - גיליתי עוד דת שנלחמת על זכותה להרוג
13
נתוני משרד הבריאות...
צבי יהונתן לב | 23-09-2020 18:48
נתוני משרד הבריאות מזויפים תפסיקו להטעות את הציבור תשתקו כבר