ערוץ 2 לא מוכנים לשדר את סרטון ההסתה "הוא קשה מדי" - סרוגים

ערוץ 2 לא מוכנים לשדר את סרטון ההסתה "הוא קשה מדי"

תנועת 'ישראל שלי' פנתה הערב לחדשות ערוץ 2 בבקשה לפרסם את סרטון ההסתה המציג את בנימין נתניהו כמושא להערצה בתעמולה נאצית. בערוץ סירבו לשדר את הסרטון משום שלדבריהם מדובר בסרטון בוטה מדי. בתוך כך נמשכות הקריאות להעמיד את מפיץ הסרטון לדין.

ערוץ 2 לא מוכנים לשדר את סרטון ההסתה "הוא קשה מדי"

הסרטון המזעזע שנחשף הערב (ד') לראשונה באתר 'סרוגים', לא ישודר בערוץ 2.

ל'סרוגים' נודע, כי גורמים בתנועת הימין 'ישראל שלי' שלחו את הסרטון לעורכי המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, וביקשו את סיקור הסרטון, שמייצג הסתה ברורה וחמורה של ארגוני השמאל.

הבקשה הגיעה, לאחר שלפני כשבועיים, "חשף" הכתב אוהד חמו, תמונה של כלב מחופש לקצין צה"ל, שהופצה באתרי הימין הקיצוני, וטען כי מדובר בהקצנה נוספת ביחס שבין המתנחלים והצבא.

גולש פורום רוטר, uz7, גילה כי מדובר בתמונה ישנה, המופצת מזה כשלוש שנים בפורמים שונים של תמונות משעשעות, ואין לה כל קשר לצה"ל. למחרת התנצלה יונית לוי על פרסום הכתבה, אך הוסיפה כי הידיעה שודרה לאחר שהתמונה הופצה מחדש.

בעקבות אותה כתבה, דרשו ב'ישראל שלי', כי לשם איזון יפרסם ערוץ 2, גם חומרי הסתה של השמאל הקיצוני נגד הימין, כשאחד מהם היה הסרטון שנחשף ב'סרוגים', בו נראה גבלס נואם בפני המון נאצי משולהב, המניף את ידיו במועל יד.

מאיר מנדלסון, אנרכיסט שמאלני קיצוני, הוסיף כתוביות עבריות לסרטון בו כביכול אומר גבלס, כי "אתם רוצים מלך שיתן לכם עבודה ויהרוג את הערבים. הרימו יד לביבי נתניהו המלך הכל יכול לעולם ועד".

כשבהמשך הקהל מרים יד וצועק "הייל ביבי" ו"ביבי איבר אאלס".

כאמור, בערוץ 2 סירבו לשדר את סרטון ההסתה, משום שלדבריהם הוא קשה מדי ועשוי לפגוע בצופים.

גל הגינויים נמשך

יו"ר הבית היהודי, הרב דניאל הרשקוביץ הגיב על הסרטון וקרא להעמיד לדין את יוצרו: "מדובר בהסתה מתועבת ומסוכנת, תוך זילות השואה והוספת חטא על פשע. המסית אינו אנונימי ואני מצפה ממערכת אכיפת החוק לאתר אותו במהירות ולמצות איתו את חומרת הדין".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שיזם את הצעת החוק האוסרת על שימוש בסמלים נאציים במחאות, אמר: "הסרטון הזה הוא חציית קווים אדומים. ההשוואה של ראש הממשלה לצורר הגרמני הינה נוראית והדבר רק מוכיח את נחיצות החוק אותו יזמתי לאיסור שימוש בסמלים וכינויים נאציים."

"אני מצפה מהמשטרה והיועמ"ש לתפוס ולחקור את יוצרי הסרטון ולהעמידם לדין בגין הסתה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צביעות השמאל לא יודעת גבולות
גל א | 18-01-2012 21:31
בעודם משדרים תמונות כלב במדים בטענה השקרית שאלה סרטי הסתה של הימין, הם פתאום מגלים רגישות? היו צריכים להיזכר בה כשנחפזו לשדר (וימשכיו, מן הסתם) כל שבב שקר של שלום עכשיו ושות' נגד מתישבים . פתאום מסתבר שיש עובדות שלא ראוי לשדר? מה קרה לאור השמש המחטא, ושאר השקרים שהם מדקלמים כששואלים אותם למה הם משקרים שוב ושוב?