הבהלה לעומר אדם• טור דעה

הבהלה לעומר אדם• טור דעה

האם זה הקול המחוספס? שמירת השבת? היחצ המחודד? או שילוב של כולם יחד- הם אלו שהפכו את עומר אדם, לאמן המבוקש ביותר בישראל שמצליח למכור תוך דקות עשרות אלפי כרטיסים • טור דעה

האם השבת היא סוד ההצלחה של עומר אדם?
  (צילום: יח"צ)

על אף ש עומר אדם, הוא לא 'כוס התה שלי' ואני (עדין) לא נמנית מתוך אלפי האנשים שחולמים להשיג כרטיסים להופעתו. קשה להתעלם מההצלחה המטאורית לה זוכה אדם בחצי שנה האחרונה. בכל זאת 12,000 כרטיסים תוך פחות מ15 דקות זה לא משהו כל כך מוכר בנוף של אמן ישראלי.

קשה להאמין שאותו הילד שהחל את דרכו בהדחה מסעירה מ'כוכב נולד', בגלל שזייף את גילו יצליח כעשור לאחר מכן לשבור שיא חדש בישראל, שאפילו ותיקים ממנו כדוגמת אייל גולן ואפילו שלמה ארצי מתקשים להשיג בקלות שכזו.  רק אתמול פרסם אדם למעריציו בעמוד הפייסבוק, כי נפתחה הופעה נוספת בהיכל מנורה בתל אביב, אך לא עברו יותר מ10 דקות וכל אלפי הכרטיסים להופעה אזלו. מה שנותר לאחר מכן זה בעיקר אלפי תגובות של מעריצים מאוכזבים וכועסים שלא מפסיקים להאשים את הספסרים, שמיהרו לרכוש כמות גדולה של כרטיסים, על מנת למכור אותם אח"כ במחירים כפולים (תופעה שאגב עד היום היתה שמורה רק להופעות של אמנים בינלאומיים ומשחקי כדורגל שקורים פעם בעשור).

בסך הכללי עומר אדם הצליח למכור למעלה מ‭60‬ אלף כרטיסים, בחצי שנה האחרונה. בה בין היתר היה עסוק בקמפיין לרשת אופנה, חזרות אינטנסיביות לפסטיגל והוצאת סינגלים חדשים.

האם השבת באמת מוכרת כרטיסים?

לפני שאנסה בכלל לנסות להגיע לתשובה, אזכיר שאדם אומנם לא האמן היחיד בישראל ששומר שבת, אבל הוא כן היחיד בינתיים שגרם למפיקי הפסטיגל לוותר לראשונה על הופעות בימי שבת, שמושכים מאות משפחות להגיע עקב היום חופש המשותף.

אבל עם כל החיבה הישראלית שלנו למצוא סיבות ולחפש איפה פה הקומבינה – השבת וגם לא הפסטיגל הם הסיבות שיכולות להצביע על ההיסטריה אחרי הופעותיו. ואם לומר את האמת שגם אף אחד לא באמת יכול להצביע על נקודה אחת ספציפית, שאחראית באופן ישיר להיסטריה הזו, כי במקרה הזה לדעתי מדובר במשוואה עם כמה גורמים (שאחד מהם גם יכול להיות שמירת השבת) שיחד מצליחים להוביל לתוצאה המרשימה.

לסיכום: אם עד היום פסגת שאיפותיו של האמן הישראלי הממוצע היה למלא את קיסריה (כ4,000 מקומות ישיבה), עומר אדם העלה את הרף הזה בכמה רמות למעלה ובקצב הזה לא יפתיע שהשלב הבא של עומר אדם יכול להיות למלא את פארק הירקון עם שלמה ארצי כאורח (לא בשבת כמובן).

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עלה להופיע דקה אחרי יציאת השבת
עובדים עליכם | 27-12-2017 21:05
הגיע במכונית בשבת....
2
הבהלה לעומר אדם ? חחחח מי זה בכלל אי אפשר לשמוע
אני | 28-12-2017 8:21
יותר משיר אחד בכיין זהו מה עשיתם ממנו ? אתם בכח מנסים לייחצן אין לא הולך
3
ח
ש | 28-12-2017 14:30
לשמור שבת באופן פרטי זה מעולה אבל לגרום לאחרים לשמור שבת זה גדולה ששמורה לרבנים גדולים קוראים לזה זיכוי הרבים ישר כח
4
ריהאנה גם שומרת שבת
אהא | 29-12-2017 8:09
5
בהופעה הבאה הוא יגיד תוציאו תגמרות
יוחאי טוליפ | 20-01-2018 19:57
עוד גמרות עוד גמרות אני לא רואה מספיק גמרות גם אתם למעלה תוציאו תגמרות