מתקפה חריפה: "שכחו שיש דתיים לאומיים בירושלים" - סרוגים

מתקפה חריפה: "שכחו שיש דתיים לאומיים בירושלים"

השר אורי אריאל בירושלים: "במהלך הסיור היום שמעתי טענות קשות מאוד מצד התושבים שציינו כי מרגישים שמגרשים אותם מבית הספר ומהקהילה בנווה יעקב"

author-image
מתקפה חריפה: "שכחו שיש דתיים לאומיים בירושלים"

בעקבות חלוקה חדשה של מבני החינוך בירושלים ומתווה חלוקת השכונות שהגה ראש העיר ירושלים ניר ברקת עם נציגי הסיעות החרדיות שעל פיו תחולק ירושלים על פי מגזרים שונים, ערכו הבוקר השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי) וראשי האיחוד הלאומי והמשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' (נציג הבית היהודי-האיחוד הלאומי בעיר) פגישה בנושא עם אנשי הגרעין התורני של שכונות נווה יעקב, בית וגן וגבעת מרדכי, ונציגי השכונות ובתי הספר הדתיים שטענו כי מרקם חייהם ייפגע בצורה קשה בשל המתווה האמור.

במהלך הפגישה העלו נציגי ועדי ההורים והורים מבתי הספר הממלכתיים דתיים 'נווה' 'עציון' ו'ברנדט', ונציגי הקהילה האתיופית בשכונה טענות קשות כנגד העירייה על כך שהיא מעניקה הטבות פוליטיות לחרדים תוך פגיעה קשה בציונות הדתית. לאחר הביקור בבית הספר נערכה פגישה בין ראש העיר ברקת לשר אריאל.

אסור לעבור על כך לסדר היום

השר אריאל ציין כי "במהלך הסיור היום שמעתי טענות קשות מאוד מצד התושבים שציינו כי מרגישים שמגרשים אותם מבית הספר ומהקהילה בנווה יעקב. גם נציגי הקהילה האתיופית טענו בפני שהעירייה מוציאה אותם מהמקום שלהם. בנוסף, עודכנתי ש-100 תלמידות הוצאו מבית הספר נווה עציון ללא פתרון, וחלק גדול מההורים חש שהבית ספר לקראת סגירה ואסור לעבור על כך לסדר היום".

אריאל סיפר כי "דיברתי עם ראש העיר ואנחנו נמשיך ללוות ולבדוק איך מוצאים פתרונות הולמים לאוכלוסייה הדתית לאומית, לקהילה האתיופית וחברי הגרעינים שעושים לילות כימים לטובת השכונה".

נזכיר כי בעקבות החלטתו של ברקת לחלק את מבני החינוך והשכונות בעיר על פי מגזרים, נגרמה מתיחות רבה בין הסיעות הפוליטיות בעיר ובין התושבים והמגזרים הדתיים. תושבי העיר, המשתייכים למגזר הדתי לאומי ציינו במהלך הפגישה כי נכפית עליהם ההחלטה לעזוב את השכונות וכי גורלו של בית הספר נווה עציון מוטל כעת בספק.

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר, סיפר כי "מתוך כ-240 בנות בבית הספר נווה עציון, כמאה נרשמו השנה לבתי ספר שונים בעיר. פירוק של בית הספר, הנו פירוקה של הקריה דתית המתקיימת בתחומו, שכן בית הספר משמש גם כבית כנסת וגם כקריה דתית של הקהילה האתיופית".

עוד הדגיש קלמנוביץ' כי "מהפגישה שנערכה היום עם השר וראשי האיחוד הלאומי עם נציגי השכונות הדתיות, עלה כי קיים חשש אמיתי להמשך קיומה של הקהילה הדתית בנווה יעקב כאשר המתווה אותו מנהיג ברקת, עלול בהחלט להוביל לפירוקה הסופי. ההחלטה לנייד את מבני החינוך בעיר, הנה החלטה הרת גורל להמשך קיום של חיים תקינים מצד הקהילות הדתיות בעיר. העתקה של מבנה כבית הספר "ברנט" שמעבר לתפקודו כבית ספר, גם משמש כקריה דתית וכמקום חברתי המקיים פעילויות עם הפנים לקהילה למגוון רחב של אוכלוסיות בשכונה, עלול לפרק ולהזיק למרקם החיים התקין בעיר".

עיריית ירושלים: החינוך הדתי בעיר בפריחה

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר נפגש בלשכתו עם השר אריאל והציג בפניו את המתווה המשותף לקראת פתיחת שנת הלימודים.

ראש העיר ברקת הדגיש את מחויבותו לקהילת בית הספר ברנדט והגרעין התורני בנווה יעקב והבטיח כי יטפל באופן אישי בנושא כדי להבטיח שהמעבר יבוצע באופן המיטבי באופן שיסייע להמשך צמיחת בית הספר. החינוך הדתי לאומי בירושלים נמצא כיום בפריחה הגדולה ביותר אי פעם ומגמה זו תימשך ותתעצם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שרלטנות של אוכלי חינם חרדיים
ירון | 23-07-2017 22:56
גועל נפש עיריית ירושלים משלבת ידיים ותומכת בקומבינות של עסקנים חרדים. אין מילים!!!
2
יותר טוב ללמד את הילדים בבית ספר חרדי
| 24-07-2017 0:32
לפחות את הבנות.ממד צולע בחינוך .אם היה חינוך חרדי גם לבנים כמו של הבנות ולא רק תורה היה מצויין.
3
הרבי
נועם | 06-08-2021 16:28
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף