ביקורת סרטים לדתיים • סאלי: נס על ההדסון - הדקו חגורות. טיסה מטלטלת לפניכם

ביקורת סרטים לדתיים • סאלי: נס על ההדסון - הדקו חגורות. טיסה מטלטלת לפניכם

חי בסרט, ביקורת קולנועית, בשיתוף פעולה עם אולפני הסרטים המובילים בישראל, על הסרטים החמים בקולנוע מזווית ראייה ייחודית לציבור הדתי. והשבוע: 'סאלי: נס על ההדסון' - טום הנקס נוסק בסרט שמראה את הצד פחות נוצץ של הגיבורים

סרטים לדתיים: הדקו חגורות. טיסה מטלטלת לפניכם
  צילום מתוך הסרט (באדיבות גלובוס מקס)

סאלי: נס על ההדסון. חי בסרט – ביקורת סרטים לדתיים. תקראו לזה מזל, תקראו לזה קארמה, תקראו מצדי את פרשת השבוע בניגון תימני שאמי – ממש לא משנה איך תקראו לזה, העובדה בעינה עומדת – הצלע מסתמנת כקמע לסרטי איכות.

כבר שיתפתי אתכם בעבר שלצאת לסרט בקולנוע זה לא בדיוק כוס התה של אשתי. למרות זאת, לפעמים עולה בידי הדבר ואני משכנע אותה להצטרף אלי לבילוי משותף. כשזה קרה פעם אחת זה נחמד, בפעם השנייה גרם לי הדבר לתהייה, אבל כשגם הסרט השלישי ברציפות עם הצלע היה מוצלח במיוחד, לא נותר לי אלא להסיק שמבחינה מדעית מובהקת, אשתי היא ג'י.פי.אס לאיכות קולנועית. גם מי שלא יקבל את התזה הסדורה שהצגתי לעיל, יתקשה יחלוק על כך ש"סאלי: נס על ההדסון" הוא דרמה איכותית ומרתקת.

(באדיבות: אולפני גלובוס מקס)

סאלי: נס על ההדסון

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

קלינט איסטווד, שהוכיח כבר כמה וכמה פעמים שלצד היותו שחקן אגדי, הוא גם מפיק ובימאי ייחודי ומסקרן, מביא לנו סיפור קלאסי על גיבור אמריקאי שהיה באמת, בוחן בעין ביקורתית את התנהלות הממסד כלפי האזרח הקטן – אפילו בעת גבורתו. ומראה לנו שבניגוד למה שהוליווד הרגילה אותנו לחשוב, דרכם של גיבורים לא תמיד סוגה בשושנים.



הצד הפחות נוצץ של הגיבורים

ב15 לינואר 2009, נדהמו ארה"ב והעולם כולו מסיפורו של קפטן סאלי סאלנברגר, טייס בחברת יו אס איירוויז, שהצליח להציל את חייהם של כל 155 הנוסעים ואנשי הצוות בטיסה 1549 תוך שהוא מבצע נחיתת אונס הישר לתוך מימיו הקפואים של נהר ההדסון.

זה היה יכול להפוך בקלות לעוד סרט קיטשי ולעוס על הגיבור האמריקאי יפה הבלורית והתואר, אך החלטתו של איסטווד להתמקד בצידו הפחות מוכר וזוהר של האירוע ולהציג לנו את מסכת הייסורים שעבר סאלנברגר– שבן רגע הפך מגיבור השעה לנחקר שחשוד בקבלת החלטות מסוכנת, שכל צעד והחלטה שלו נבחנים בזכוכית מגדלת ועלולים לסיים קריירה של 40 שנות טיסה ולהמיט קלון עליו ועל משפחתו– הופכת את כל הסיפור למרתק ומהנה במיוחד.

USP-T1-0003

(באדיבות אולפני גלובוס מקס)

USP-01608rv3

נוסק לגבהים חדשים

טוס הנקס בתפקיד סאלי, מצליח כתמיד להכניס אותנו במשחקו המשכנע לתוך הסיפור. אנו צוללים עימו למעמקי אישיותו, פחדיו וסערות הנפש שעובר גיבור הפרשה, שבעל כורחו נזרק בבת אחת מחייו הנוחים והאנונימיים לתוך אור הזרקורים המסמא של התקשורת ודעת הקהל – אור שבמהירות גדולה פי כמה ממטוס יכול להפוך ממלטף ומחמיא לשורף ומכלה.

לצידו של הנקס, משחק אהרון אקהרט שמגלם את טייס המשנה שהולך עם סאלי בנאמנות לאורך כל הדרך – מרגע התקלה במטוס ונחיתת האונס ולאורך כל החקירה המתישה שלאחריה. משחקם המצוין של הנקס ואקהרט עומד בניגוד גמור (ודי מפתיע לרעה יש לומר) למשחקה התפל והסתמי של לורה ליני, המגלמת את אשתו של סאלי.

הבחירה של איסטווד להתחיל את הסרט עם התוצאה הסופית– נחיתת אונס שהצליחה מעל לכל הציפיות – ומשם לחזור אחורה וקדימה בזמן תוך כדי בחינת הסיפור, נראית כלא מובנת ואפילו שגוייה בעשרים הדקות הראשונות של הסרט. אך אל דאגה, מהר מאוד הדברים תופסים כיוון ברור ומסקרן והעלילה נוסקת (הבנתם? מטוס? נוסק? אוי השנינות…) לאט ובטוח לגבהים דרמטיים ומותחים שיגרמו לכם לעיתים להרגיש שאתם בעצמכם נמצאים על טיסה 1549 שכל רגע הולכת להתרסק, ולנשום לרווחה כשיתברר שסאלי, הקפטן שלכם, הציל אתכם בשנייה אחרונה, רק כדי שיוכל מיד אחר כך לנסות ולהציל גם את שמו הטוב.

USP-T1-0004r

(באדיבות אולפני גלובוס מקס)

USP-T1-0022r

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו