הצבא מכחיש את הדיווחים ומבהיר: "פקודת הזקן תיושם כבר מחר" - סרוגים

הצבא מכחיש את הדיווחים ומבהיר: "פקודת הזקן תיושם כבר מחר"

על אף הדיווחים בשעות האחרונות דובר צה"ל מבהיר כי פקודות הזקן החדשות תיכנסנה לתוקף מחר. "אין כוונה לפגוע בחיילים המקיימים אורח חיים דתי"

author-image
הצבא מכחיש את הדיווחים ומבהיר: "פקודת הזקן תיושם כבר מחר"
  (צילום: Issac Harari/Flash90)

על רקע "סערת הזקנים" ובעקבות הדיווחים לפיהם צה"ל חזר בו מהפקודות החדשות ודחה את מועד ביצוען לעוד כשלושה חודשים, הערב (שני) מבהיר דובר צה"ל כי בניגוד לדיווחים הפקודות תיכנסנה לתוקף כבר מחר על אף המחאה, כך דווח באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, חיילים שבקשותיהם עדיין לא נבחנו לא יחויבו לגלח את זקנם עד לתשובה סופית בעניינם. גורם צבאי התייחס לעניין ואמר כי "אין כוונה לפגוע בחיילים המקיימים אורח חיים דתי".

מדובר צה"ל נמסר כי "הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל נכנסה לתוקף בחודש דצמבר האחרון, זאת לאחר שנידונה בבג"ץ ואושרה בצה"ל. לחיילים הותר להגיש בקשה להיתר חריג לגידול זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישייים-דתיים. החיילים אשר קיבלו תשובה סופית על בקשותיהם, שלילית או חיובית, מחויבים לבצעה. חיילים שבקשותיהם נמצאות עדיין בתהליך בחינה ימתינו עד קבלת התשובה הסופית. כלל הבקשות לקבלת היתרים חריגים נמצאות בבחינה והשלמת הבחינה תסתיים בשבועות הקרובים".

בסוף דבריו ביקש דובר צה"ל להבהיר כי "בניגוד לפרסומים הפקודה מחייבת ולא נדחה מועד יישומה".

מוקדם יותר, דיווח כתב ישראל היום יהודה שלזינגר כי בצה"ל החליטו לדחות את יישום הפקודה לפיה פטור זקן יינתן רק על ידי קצין שלישות פיקודי, ויישומה נדחה למועד לא ידוע. באחד הגדודים הלוחמים כבר הודיעו לחיילים כי יישום הפקודה יידחה ב-3 חודשים, כותב שלזינגר ומוסיף כי גורם רשמי בצה"ל אישר את הדברים שבשעות הקרובות ייצאו בצורה מסודרת.

אלא שכאמור, הערב מבהיר דובר צה"ל כי הפקודות תיכנסנה לתוקף כבר מחר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שיתעסקו בדברים אחרים!
| 29-02-2016 19:30
אולי מספיק כבר להתעסק איתנו על הזקנים האלו זה לא מה שיהפוך אותנו לחילים יותר טובים..נראה לי שיש מספיק דברים לעסוק בהם. נ.ב ברור לי שכל החיילים הדתיים (לא המתפללים) יסרבו..! באמת להיכנס למיטה חולה
2
גם שיטה להרדים...
א | 29-02-2016 19:54
בהתחלה יתנו מספר אישורי זקן מטעמים דתיים, על מנת להראות שלא פוגעים בדתיים כביכול. לשאר המבקשים, ימשכו זמן עם ההחלטה - כך שעדיין הם לא יצטרכו להתגלח. לאט לאט, יתחילו להגיע תשובות שליליות, כל פעם במקום אחר ובמינון אחר, כך שלא ניתן יהיה לעקוב אחרי היישום של הפקודה. כל אחד שיקבל תשובה שלילית נחשוב שזה רק משהו מקומי, או אי הבנה, או ש"באמת" החייל הזה לא כ"כ דתי, וכן הלאה...
3
נפלתם על הראש
| 29-02-2016 23:39
נפלתם על הראש
| 29-02-2016 23:39
היום הבנתי שהזקן הוא הסימן לכך שאתה יהודי. או אני יהודי. או הוא יהודי. רגע אבל מה עם הערבים שמגדלים זקן. יש לחייב אותם לגלח את זקנם. וכן כל הנוצרים שמגדלים זקן. יש לחייב גם אותם להתגלח. או עכשיו הכל ברור. ברור כשמש. נפלנו על הראש. חייבים להפריד דת ממדינה.
4
האם אני חולם
משה | 01-03-2016 15:42
לא נשאר לצהל מה לעשות רק להתעסק כן זקן לא זקן, מה זה קשור לצבא או ללחימה בטרור, השתגעתם?