יועז הנדל מודה: "חידון השבת - פופוליזם זול" - סרוגים

יועז הנדל מודה: "חידון השבת – פופוליזם זול"

לאחר הסערה שעורר בעקבות חידון השבת שערך לחבר הכנסת מיקי זוהר בהלכות שבת, איש התקשורת והרדיו, יועז הנדל, מודה כי החידון הוא פופוליסטי וזול. "לא אכפת לי מה הוא יודע על השבת ולא למה הוא לא שומר שבת. רק שלא יתן ציונים על יהדות"

יועז הנדל מודה: "חידון השבת - פופוליזם זול"
  יועז הנדל (מיטל כהן/פלאש90)

לאחר הסערה שעורר בעקבות חידון השבת שערך לחבר הכנסת מיקי זוהר בהלכות שבת, איש התקשורת והרדיו, יועז הנדל, מודה כי החידון הוא פופוליסטי וזול.

"הסיפור של מיקי זוהר הוא לא החוק שנתון לויכוח. אם היה מאמץ את אמנת גביזון מידן הייתי תומך. כולל תחבורה ציבורית בשבת. בעיניי שבת היא חלק מהצביון וצריכה להיות יום החופש הרשמי", כתב הנדל שערך את החידון כדי להוכיח, לטענתו, כי חוק השבת הוא הדרך של ח"כ זוהר להפוך מח"כ אנונימי לח"כ מוכר.

הנדל המשיך וכתב כי "הבעיה היא פופליזים" חלוקת ציונים ליהודים (תל אביב לא יהודית, מפלגת יש עתיד אנטי יהודית ועוד) וחוסר הכרות במורכבות הישראלית".

בשלב הזה נודה הנדל כי "החידון שבת שעשינו לו היה גם פופוליסטי וזול. למרות מחיאות הכפיים מצד מתנגדי החוק. לא אכפת לי מה הוא יודע על השבת ולא למה הוא לא שומר שבת. רק שלא יתן ציונים על יהדות. זו חרב פיפיות".

מוקדם יותר התייחס העיתונאי אלישיב רייכנר לכך שהנדל שאל את ח"כ זוהר מה זה "עירוב תחומין". זוהר אמר שאינו יודע אז הנדל ביקש לעזור לו ואמר כי עירוב תחומין הוא "משהו שכל אדם דתי ששומר שבת נוהג לא להסתובב מחוצה לו עם מטלטלין".

"אז סתם לידיעתכם", כתב רייכנר. "עירוב תחומין נועד להכפיל את מרחק ההליכה המותר מחוץ לישוב, בשבת, ואין לו קשר לטלטול. העירוב שנועד להתיר טלטול הוא בכלל "עירוב חצרות", ולא כדאי לערבב. מציע שלקראת מבחני הידע הבאים, לפחות תבדקו שיש לכם את התשובות הנכונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
היהודי הליברלי תמיד אומר שיש מורכבות
אייל | 10-01-2016 10:45
ומי שלא ליברלי לא תופס את המורכבות
2
נו הנדל היהודון
מיקי | 10-01-2016 14:06
עלוב נפש
3
דווקא טוב שהוא לא ידע
מקליק | 10-01-2016 22:42
יש כאן פספוס גדול. דווקא זה שהוא לא ידע מעיד שהוא פועל משיקול סוציאלי ולא משיקול דתי
4
יהודי בספק
יו - עז | 11-01-2016 7:44
תתבייש לך - אוי לי מיום הדין.