בנט הכריע: 'שוברים שתיקה' מחוץ לבית הספר - סרוגים

בנט הכריע: 'שוברים שתיקה' מחוץ לבית הספר

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, נענה לפנייתו של 'ישראל שלי' והחליט להוציא את נציגי ארגון 'שוברים שתיקה' מבתי הספר. "שקרים והסתה נגד צה״ל - לא בבית ספרנו"

בנט הכריע: 'שוברים שתיקה' מחוץ לבית הספר
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר החינוך, נפתלי בנט, החליט שלא לאפשר את כניסתו של ארגון "שוברים שתיקה" אל למערכת החינוך, לאחר התייעצויות עם גורמי המקצוע הבכירים במשרד.

השר בנט הנחה את מנכ״לית המשרד, מיכל כהן, ואת גורמי המקצוע לעדכן את חוזר המנכ"ל אשר נועד להסדיר את הנהלים המתייחסים לנושא השיח חינוכי במערכת החינוך כך שיהיו ברורים ומפורשים באשר לפעילותם של ארגונים אשר מסיתים נגד חיילי צה״ל, כגון ארגון "שוברים שתיקה" בתוך המערכת. בהתאם לזאת, במסגרת עדכון הנהלים, המשרד לא יתיר לארגונים שכאלה להיכנס אל בתי הספר.

השר בנט הדגיש: ״ילדינו נשלחים למערכת החינוך כדי לעודד אותם לערבות הדדית ולא לפגיעה בחיילי צה״ל. פעולתם של שוברים שתיקה גרמה להוצאת דיבתה של ישראל בעולם, כשהם שמו לעצמם למטרה לפגוע באחיהם, המגנים עלינו. שקרים והסתה נגד צה״ל – לא בבית ספרנו״.

מוקדם יותר, תנועת "ישראל שלי" – ארגון ההסברה של מועצת יש"ע – התלונן לפני שר החינוך בנט, כי הארגון ממשיך לקיים הרצאות ופעילויות בתוך בתי ספר ממלכתיים ברחבי המדינה, ביניהם התיכונים הידועים "ליד"ה" בירושלים, ו"גימנסיה הרצליה" בתל אביב.

מנהלי וראשי התיכונים ברחבי ישראל רשאים להזמין את "שוברים שתיקה" והעומדים בראשו להרצאות בפני תלמידי ישראל, הרצאות במסגרתן מעידים פעילי הארגון על פשעי מלחמה לכאורה שמבצע צה"ל ביהודה ושומרון.

בעקבות הפנייה נמסר בתגובה ממשרד החינוך לסרוגים: "״השר בנט נחשף לנושא לאחר הפניות, ויכנס דיון דחוף בשעות הקרובות בנוגע להופעת שוברים שתיקה במערכת החינוך".

כעת, מספר שעות בלבד לאחר הפנייה, הורה בנט על הוצאת הארגון מבתי הספר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד לו!!
רבקה | 16-12-2015 11:45