"נדהמתי מהתגובות" כתב ישראל היום בוידוי אמיץ - סרוגים

"נדהמתי מהתגובות" כתב ישראל היום בוידוי אמיץ

כתב ישראל היום שיתף בפייסבוק על ההתמודדות עם דיכאון וזכה לתגובות רבות ברשת. לסרוגים הוא מספר: "חשוב שאנשים יכירו שמסביבם מסתובבים אנשים רבים עם כיסאות גלגלים בלתי נראים"

"נדהמתי מהתגובות" כתב ישראל היום בוידוי אמיץ
  צילום: שאטרסטוק

כתב ישראל היום אסף גולן התוודה בפייסבוק על דיכאון ממנו הוא סבל במשך שבועיים וזכה לתגובות רבות.

"בשבועיים האחרונים הייתי בדיכאון", כתב גולן והתוודה: "אני כותב בשביל לקבל חיבוק".

"לא, לא היתה איזו סיבה גדולה לדיכאון הכבד שלי, סתם עוד היבט של משבר אמצע החיים. התחושה הזו של ריקנות, שלא משנה בכלל מה שאני עושה, שאני לא באמת חשוב או משנה משהו בעולם הזה שלנו ושלא אותיר מעצמי כלום אחרי".

עוד באותו נושא

אני סובל מדיכאון – אבל נלחם בו ומנצח/ טור אישי


3

"היה לי קשה לקבל מחמאות אמיתיות, ביקורת תמיד דיברה אלי ואל הדיכאון והפסימיות שבתוכי, מוסיף גולן "ואגב גם כיום קשה לי עם מחמאות, קשה לי ליהנות מאוכל, מסתם הליכה בשמש או בגשם, מסתם אהבה.-פשוט אני תמיד במסע של חרדה או הסתכלות החוצה, רק לא לראות את עצמי כי אני מכוער. הרי אני שמן, נמוך, לא אידיאל של היופי הסקנדינבי שמקסים אותי וגם לא היוצר הכי גדול בשום תחום".

גם אני מתמודד עם דיכאון

בעקבות הפוסט כתב הזמר והשחקן נעם יעקובסון, "קראתי הבוקר את הפוסט הכנה והאמיץ של אסף גולן העל הדיכאון. מרשה לעצמי לשתף שגם אני מתמודד בחודשים האחרונים עם קשיים דומים. דיכאון עמוק שמאיים לבלוע. חרדות שבלילות מסויימים אינם מניחים לי לישון. השאלה הגדולה שנשאלת ומהדהדת בחדרי הלב היא : מה….. זהו?".

יעקובסון הבהיר שלא מדובר בדיכאון קליני, ואף שיתף בתרופה שהוא מצא למצב. "תמיד כשאני מרגישה שאני בצלילה חופשית אני נוסע לבית חולים. לא, לא כדי להתאשפז. אני לוקח גיטרה והולך לנגן לאנשים אחרים. חולים מאושפזים, אונקולוגית, פנימית יו ניים איט. המצחיק הוא שהם חושבים שאני בא לעשות להם טובה, ולא מבינים שהם אלה שעושים לי טובה. לא מבינים כמה כוח הם מעניקים לי".

גם אמילי עמרוסי הגיבה לגולן: "אסף תודה. כתבת חשוף וכן את מה שכולנו עוברים..מצדיעה לך. אני לא נמוכה או שמנה. וכן, עוברת דרך מנהרות שחורות של קושי לתפקד. להיות חיונית. עייפות מהכל. שואלת לשם מה. לשם מה כל זה. חרדות. שנאה עצמית. זו תקופה קשה והיא תחלוף. אתה מוכשר, יצירתי, מקולף מתדמיות שווא. אתה אדם אמיתי. ואתה אבא מדהים ואיש משפחה משמעותי. אתה האדמה שלהם. אוהבת ומעריכה מאוד".

אנשים עם כיסאות גלגלים וירטואליים

גולן מספר לסרוגים שאת הפוסט הוא כתב בדרכו לעבודה, ונדהם מכמות התגובות לפוסט אותם גילה לאחר מכן. הוא עצמו מתמודד עם דיכאון ועם אנשים הקרובים לו המתמודדים עם פגיעות נפשיות נוספות. "מבחינתי מה שחשוב שאנשים יכירו שמסביבם מסתובבים אנשים רבים עם כיסאות גלגלים בלתי נראים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
יש יותר דיכאון אצל חסרי אמונת אברהם
בצלאל | 10-12-2019 16:05
תבדקו את זה, זה נכון.
אא
טוטט | 11-12-2019 8:23
בכלל לא בטוח. אני חי במגזר החרדי. לאף אחד אין ביטוח אח שלי. שלא תדע
2
אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה
יעקב | 10-12-2019 17:57
לעניות דעתי כאחד שעבר תקופה משהוא דומה קח את עצמך בידיים כלומר אחריות על החיים שלך להימנע מבכיינות ומקורבנות , ותחליף תשנה מקצוע, לא משפחה ולא חברים טובים. כל עיסוק שמיפה את המציאות ומוסיף חיים ומתקן יביא לך שמחה ואיזון האדם הוא רב תכליתי ולאסוף כוחות מערך אחד כמו משפחה ילדים חברים בהצלחה
3
ריגשתם אותי
נאוה | 10-12-2019 18:09
פגעתם לי בלב.. מי היה מאמין שאנשים מוצלחים ומצליחים מבחינה מקצועית חשים כך.. רוצה לחבק כל אחד ואחת מכם ולאמר לכם שאתם נפלאים, כל אחד בדרכו.. כל אחד מכם משמעותי לציבור ולמעגל הקרוב לחייו.. לכולכם יש הרבה סיבות להיות לחיות ולהשפיע, לאהוב ולהיות נאהבים. מאחלת לכל אחד מכם רק טוב. אתם פתחתם תיבת פנדורה שלרובנו איננה זרה וככ אנושית. כל הכבוד לכם על השיתוף והחשיפה חיזקו ואימצו אני שמחה שאתם פה אתם נפלאים ומשמעותיים לציבור אוהבים אתכם גם אם לא תמיד יש הסכמה!באהבה גדולה. הצפתם את ליבי...❤ בריאות ואושר
4
החלף מקום עבודה
יעקב | 10-12-2019 18:14
העבודה בישראל היום עושה דפרסיה. תבין, אלו השוליים המטורללות של התקשורת האמינה . מצא עבודה בעתון נורמלי ויהיה לך סיפוק עיתונאי ולא כמשרת אינטרסים עלומים ושוליים ומטורללים.
צודק. שיעבור לעבוד בעיתון "הארץ"
ארז לב | 11-12-2019 9:07
העיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים. יכתוב מאמרי שטנה ושנאה נגד ישראל , יפרגן לאויבי ישראל ואז הוא ירגיש מצויין. כמו כל הפסיכים שעובדים בעיתון הגרמני בעברית הזה.
5
ראש הממשלה
אביגיל | 10-12-2019 18:24
אני בעד חנינה לראש הממשלה בתנאי להתפטרות מראשות הממשלה ומהחיים הפוליטיים.
6
שטויות ודיכאונות של ריקנות רוחנית ומעשית
ישורון | 10-12-2019 19:23
פשוט אין אלהים יש חלל ריק בגוף . גם באירלנד כולם מדוכאים כי חיים כמו השלג ביום סגריר.
7
דיכאון
מתוקיס | 10-12-2019 20:34
חברים יקרים לצערנו יש הרבה שעוברים את זה תלמדו לא לפחד להגיד את האמת ולראות הרבה סרטים מצחיקים זה הכי עוזר ולכולם רפואת הנפש והגוף מחבקים את כולכם באהבה גדולה
8
הכתב גולן
ב.א. | 10-12-2019 20:56
אני מציעה לך לחזור בתשובה ולהרגיש את נועם התורה. היא ממלאת את הנשמה ואת החיים בטעם מיוחד וטוב. שווה וכדי לנסות. מאחלת לך רפואה שלימה התורה היא התרופה האמיתת לדיכאון
9
על תדאג
יוסי | 10-12-2019 21:22
דאגה בלב איש ישחנה ,ולפעמים כדאי לצאת ליער ופשוט לדבר עם ה' חצי שעה שעה בין העצים והפרחים תסתכל על השמיים ותביט לאבא ,וזה בדוק הכל עבר נגמר בן אדם חדש מנסיון.
10
כל הכבוד על השיתוף
יוסי | 10-12-2019 23:32
לדעתי הענייה זה עצמו חלק מהפתרון.
11
ממליצה בחום לאנשים שסובלים מדיכאון
יפה | 10-12-2019 23:49
לא להתייחס לעצות והתובנות של הטוקבקיסטים, אלא להתייעץ עם אנשי מקצוע (פסיכולוגים, פסיכיאטרים) ועם אנשים שמתמודדים עם בעיות דומות (אוי אבל זה אומר גם לא להתייחס לטוקבק שלי). אני אישית סבלתי מדיכאון כמה שנים. נעזרתי בתרופות ובפסיכולוגית וזה ממש ממש עזר לי להתרומם. אגב, אני לא חושבת שמה שכתבו כאן לגבי דת ודיכאון הוא נכון. אני מכירה מספיק אנשים מאוד מאמינים וגם דתיים (זה לא אותו דבר) שסובלים מדיכאון או מדיכאון קשה. חלק מהתגובות פה הן תגובות של אנשים שממש לא מבינים איך זה להיות בדיכאון ואם היו מבינים לא היו מגיבים באופן שהגיבו
12
דיכאון כתב ישראל היום
פנינה | 11-12-2019 5:57
אכן לא קל לקום ולהתוודות על תחושת הרקנות שהדור הזה מרגיש .חצי מסומם לא מרגיש מנסה לברוח מהמציאות אך הנותרים בעיניים פקוחות מביטים במה שקורה מסביב ומרגישים חוסר יציבות חוסר תקווה לאן אני אמור להביא ילדים לעולם מפחיד ובסכנת הכחדה הדאגה הזו מכרסמת גם לרווקים ובמיוחד לאלה שכבר יש להם מישפחה ומוטרדים מחוסר היכולת להגיד שזה סתם גל שיעבור רואים שאין להשלות את עצמנו כלום לא יעבור אם לא נקום ונעשה במו ידנו את השינוי לממשלה לא איכפת משחקי אגו כול אחד טוען אני ימלוך ולא רואה את חובתו לשרת את העם .השחיתויות בכול מקום בתי הספר לא נותנים מענה והאלימות המילולית והפיזית הרימה ראש במיוחד בווטסאפ תגובות מצמררות לכתבות שונות ממש בושה לאן עוד אפשר להידרדר הסיבות למצב שכול אחד דואג רק לעצמו ועל חשבון רמיסת האחר עד שלא נתעורר שכול אחד חייב לחשוב על כולם כמו משפחה ולא לפגוע בשני כדי לקדם את עצמו ולהחזיר את האחדות שתהייה יסוד למדינה מתוקנת מדינה שמתחשבת באחר ויש רצון לעזור לכולם לחיות כאן בהרמוניה .זה תלוי בכול אחד מאיתנו כול אחד צריך להבין שלא יהיה לו טוב אם לאחר לא טוב כן להתחיל מהתחלה בחינוך מהגן להסביר ועד שיגיע לכול בית בישראל יש אמצעי תקשורת במקום למלא אותנו בתוכניות אוכל אפשר להסביר איך יהיה טוב כאן לכולם שכול אחד יחשוב עד עשר לפני שכותב או מגיב קצת אחריות אישית.
13
אא
טוטו | 11-12-2019 8:20
ברוך הבא למועדון. זר לא יבין זאת. זה לא מנחם אבל כדאי שתדע, רק אנשים איכותיים ורגישים חווים דיכאון. מכל המגזרים. גם זה לא ינחם אבל יש אנשים בדיכאון עמוק יותר, ועליהם רחמנות גדולה. רק שתדע שאתה לא לבד בעניין הזה. מקווה בשבילך שזה משהו חולף ותחזור לשמחת חיים.
14
דיכאון
הלל | 11-12-2019 12:44
שתיהיה בריא ושמח,תעשה משהו לנשמה,זה ממלא,ואין חולק
15
בדיוק! מה ... זהו?
מד | 11-12-2019 14:15
.
16
אסף גולן
דבורה | 11-12-2019 16:48
כל הכבוד על השיתוף. זה דווקא סימן לחוזק!!! חזק ואמץ!
17
נבחרת כי אתה מיוחד!!!
אפרתית | 13-12-2019 1:07
זו סיירת של החיים, נבחרת כי יש לך כישורים, אתה אדם רגיש ואתה תתגבר, אחרי שבועיים לא לפחד להתיעץ עם איש מקצוע. אתה תקבל כלים ועם הכלים שיעזרו לך אתה תעזור גם לאחרים! זה יחלוף כמו כל דבר ותצא מחושל, תאהב את עצמך כמו שאתה טפל בגוף - ספורט כל יום 40 דקות רצוף עם מוסיקה שעושה לך טוב, תחייך בכוח! זה משחרר הידרופינים. ותאכל בריא, ומאוזן, תהיה בחברת אנשים שמחים שמעריכים אותך , תהיה חיובי, תזכור, אתה מיוחד!!!