טראמפ ממריא לאירופה, ייפגש עם פוטין ומיי - סרוגים

טראמפ ממריא לאירופה, ייפגש עם פוטין ומיי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נחת בבריסל לפתיחת סדרת ביקורים מדיניים באירופה. בשבוע הקרוב יבקר גם בלונדון והלסינקי, וצפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין

author-image
טראמפ ממריא לאירופה, ייפגש עם פוטין ומיי
  בדרך לאירופה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: פלאש 90)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נחת הבוקר (רביעי) בבלגיה, יעדו הראשון בסדרה של ביקורים מדיניים שיערוך באירופה בשבוע הקרוב. הנשיא האמריקני המריא אמש מוושינגטון במטוסו הפרטי "אייר פורס וואן" יחד עם רעייתו מלניה, אשר תתלווה אליו לביקור.

הביקור האירופי של טראמפ יפתח בבריסל, שם ישתתף בוועידת נאט"ו השנתית שתחל היום. במהלך הוועידה ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, ולאחר מכן ישתתף בפסגה משותפת עם נציגי 28 המדינות החברות בארגון. על פי דבריו של שגריר ארה"ב בנאט"ו, הפגישות של טראמפ יעסקו בנושא "גיבוש אפשרי של משימת התנגדות לרוסיה".

הנשיא האמריקני צפוי לדון גם בנושא חלוקת המשאבים של ארגון נאט"ו, כשטראמפ מאמין כי ארה"ב משלמת יותר מדי כספים לארגון בהשוואה לשאר החברות. לפני הפגישה טראמפ אמר כי "יש לנו הרבה בעלות ברית, אבל אנחנו לא יכולים לתת שינצלו אותנו".

בתום הוועידה טראמפ ימריא מחר לבריטניה לביקור המדיני הרשמי הראשון שלו במדינה. הביקור של טראמפ יחל בלונדון, שם ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי באחוזת צ'קרס, שגם תארח את השניים לארוחת ערב. בהמשך היום יגיע לארמון ווינדסור לפגישה עם המלכה אליזבת'. במקביל, מלניה תיפגש עם פיליפ מיי, בעלה של ראש הממשלה. ביום שישי טראמפ ייסע לסקוטלנד, שם יבלה נופש של יומיים בשני מועדוני הגולף שבבעלותו בצפון המדינה.

שיאו של המסע המדיני יגיע ביום ראשון הקרוב, כשטראמפ יגיע בשעות ערב לפינלנד. במהלך שהותו בהלסינקי ייפגש תחילה עם ראש ממשלת פינלנד סאולי ניניסטה, וביום שני יפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפסגה היסטורית. הפגישה הנוכחית אמנם תהיה הפעם השלישית שבו המנהיג האמריקני והרוסי נפגשים, אך זו תהיה הפעם הראשונה שבה הפגישה מתקיימת בארבע עיניים- כשבפעמים הקודמות טראמפ ופוטין נפגשו בליווי של פמליית יועצים.

טראמפ עצמו הביע אופטימיות לקראת הפגישה עם הנשיא הרוסי, ומאר כי הוא מחכה למפגש. "בביקור הנוכחי באירופה יש לי את נאט"ו, יש לי את בריטניה, שהיא קצת בבלגן משלה, ויש לי את פוטין. בשיא הרצינות, המפגש עם פוטין עשוי להיות הקל ביותר מכולם. מי היה מאמין?" אמר במהלך תדרוך לעיתונאים שהתקיים אמש בבית הלבן. במהלך האירוע טראמפ נשאל האם פוטין הוא חבר או אויב, וענה כי הוא לא יכול לומר כרגע. "עד כמה שזה נוגע לי, פוטין הוא מתחרה" טען. "אני חושב שלהסתדר עם רוסיה, להסתדר עם סין, להסתדר עם כל מדינה אחרת- זה דבר טוב, ולא דבר רע. אמרתי את זה הרבה פעמים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו