על השינויים בטלוויזיה שלנו: צוללים עם יוצר הקלנוע אודי ליאון - סרוגים

על השינויים בטלוויזיה שלנו: צוללים עם יוצר הקלנוע אודי ליאון

מאושפיזין ועד עבודה ערבית: "כשבאתי עם מעורב ירושלמי, הערוצים המסחריים פחדו מזה", מספר ב'צוללים לישראליות', יוצר הקולנוע אודי ליאון, שאחראי על הגיוון, שלנו נראה היום טבעי על המסך

author-image
על השינויים בטלוויזיה שלנו: צוללים עם יוצר הקלנוע אודי ליאון

צוללים לישראליות, הפעם עם יוצר הקולנוע אודי ליאון, תלמיד ישיבת 'מרכז הרב', במשך עשור שמדגיש שזהו מרכיב דומיננטי בזהות שלו. ליאון דחף בכל כוחו להכניס מגוון למדיה הטלוויזיונית, כך היה כשיצר את הסדרה מעורב ירושלמי, דחף ליצירת עבודה ערבית וליצירת הסרט אושפיזין והוא אפילו דאג שיהיו שופטים מזרחיים 'בכוכב נולד'.

האזינו:

הוא ממקימי בית הספר לקולנוע מעלה, מנכ"ל ומייסד קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. מנהל תכניות מיוחדות בשידורי קשת. הוא מספר שמגיל צעיר הוא מחובר לעולם התורה וחובב קולנוע.

"אני תמיד אומר בהומור שהיו לי שני ראשי ישיבה, הרב צבי יהודה קוק וליה ואן ליר מייסדת הסינימטק".

"לא סתם אני עוסק בדרמה, קונפליקט הוא הדבר שמניע אותי", מספר ליאון ואומר כי הרב צבי יהודה בניגוד למה שחושבים, היה מאוד לא חד ממדי, הוא דחף כל תלמיד לכיוון שלו ולכן לדבריו, מתלמידיו אפשר למצוא מקצה אחד את הרב מנחם פרומן ובקצה השני את הרב טאו והרב ליאור. "אנשים לא מודעים למגוון החינוכי שהיה לו. גם הרב שי פירון למד שם וגם הרב יואל בן נון".

עוד באותו נושא

איך השפיע המהפך ב-77 על יום הזיכרון? צוללים עם אלידע בר שאול


4

"כשבאתי עם מעורב ירושלמי, הערוצים המסחריים פחדו מזה. הייתי צריך כמעט לשחד, חוץ מזה שעשינו סדרה טובה, הייתי צריך לסבסד הפקות מסוג כזה, כדי שהם ייכנסו למסך. היום זה ברור מאליו שגיוון הזה יהיה".

"הטענה שלי היא לא בואו תעשו חסד, או תעשו תיקון פוליטי, שגם הוא חשוב, אלא הגיוון הזה הוא דרמטי, הוא מביא צבע אחר אל המסך שלא היה קודם. ככל שאנחנו מצליחים לייצר יותר עולמות מגוונים, הדרמה משתפרת והאמנות משתפרת, והעולם משתפר ככה".

"איבדנו את אחד הערכים היהודיים החשובים: "לדון לכף זכות"

הוא מספר שהייתה חלוקה בינו לבין אורי אורבך, אורבך היה על התקשורת הוא על הדרמה. "המהפכה בעיצומה, תסתכל על הכתבים בערוצים 12 ו-13 יש ייצוג מאוד חזק לציונות הדתית, אני חושב שהצלחנו לחדור ברמת הכתבים אנחנו עדיין לא ברמת העורכים והמגישים, שזה שלב שקובע סדר יום, אבל זו שאלה של זמן".

לדבריו, "היום אנחנו הולכים ונסגרים בבונקרים האידיאולוגיים שלנו, החד גווניות נכנסת לכל מגזר. היתרון שבדרמה זה עוד לא קורה, זה קורה בעיתונות ובעולם שכל אחד מקבל את הפיד שלו. אני משער שזה יישאר כי האמנות תמיד מתגברת על אידיאולוגיה פנאטית".

על המצב הפוליטי חברתי הוא אומר: "מטריד אותי שאבדנו אולי את אחד הערכים היהודים של – לדון אדם לקו זכות. למשל כהנא תקף את עמיחי שקלי שהוא צבוע והוא הותקף על כך, ואני מאמין ששיקלי הוא איש אמת, מצד שני את כהנא תוקפים שהוא ציני, האם באמת כהנא ובנט השיקולים שלהם הם רק ציניים? הכף זכות הזאת איבדנו אותה. החברה הדתית תמיד מתלוננת על ערכים גלובליים שחדרו לתוכה, ערך הציניות משותפת לכולנו, כולנו שותפים להערכה שאדם, בוודאי אדם פוליטי הציניות מובילה אותו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה שאיבדנו זה...
עידן | 09-05-2022 12:32
מה שאיבדנו זה את ערך האמת כן יש טובים ורעים יש צודקים ולא צודקים ויש מניעים ציניים ויש מניעים טהורים.
עלק... ...
אני | 10-05-2022 6:43
עלק...
2
מאיר עיניים! תבורך! ...
אני | 10-05-2022 6:42
מאיר עיניים! תבורך!