לראות את ערפאת דרך הכוונת: חזרה לסמטאות בחומת מגן

לראות את ערפאת דרך הכוונת: חזרה לסמטאות בחומת מגן

יום אחד מישהו פוגש את נתנאל איזק ואומר לו שיש סרט עם תיעוד שלו ממבצע חומת מגן שמתבסס על היומן שלו, איזק לא האמין, הוא שכח בכלל שכתב יומן. אך כשזה התגלה הוא חזר דרכו אל הלחימה בסמטאות

לראות את ערפאת מהכוונת: צוללים לסמטאות חומת מגן עם נתנאל איזק

צוללים לישראליות: נתנאל איזק התגייס לפלח"ן גולני בתקופה בה האינתיפאדה השנייה התפוצצה לציבור הישראלי בפנים במלוא מובן המילה. מתוך תחושה היסטורית הוא תעד את הדברים ביומן ושכח מהם. אירוע אחד הזכיר והציף לו את היומן, והוא החליט להוציא אותו כספר "יש מלחמות בלי שם", שיצא בהוצאת קוראים.

האזינו לפרק:

20 שנה אחרי חומת מגן, איזק מתאר לחימה יומיומית ואינטנסיבית בסמטאות שכם וג'נין, מחנות פליטים ביו"ש ורצועת עזה. איך הקפיצו אותם מחופשת 'רגילה' שלאחריה הם מצאו את עצמם בחודש לחימה עם אותו זוג תחתונים.

עוד באותו נושא

"המדינה לא מספיק יהודית לטעמי": צוללים עם אריה אלדד


56

איזק מתיג לנו את צה"ל של אחרי היציאה מלבנון, שהיה ערוך ללחימה בסבך, אך נתקל בלחימה בין קירות ובתים, בהליכה בגשם שוטף וכן את כיתור המוקטעה ברמאללה שם הם ראו את יו"ר הראשות הפלסטינית יאסר ערפאת דרך כוונת הרובה.

הצילום כריכת הספר: אביר סולטן, דובר צה״ל

הוא מספר על החלומות משם בכל לילה, ועל הלינץ' שעבר ברכבו באירועי שומר החומות בשכונת רמת אשכול, כסגן ראש העיר לוד. הוא קרא לספר "יש מלחמות בלי שם", משום שמעבר למבצע 'חומת מגן', התקופה שלפני ואחרי המבצע – הייתה מלחמה אינטנסיבית בה השתתפו המון לוחמים ותומכי לחימה ונפלו ונפצעו רבים וטובים במלחמה ללא שם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חבל שלא ירו...
שלמה נתן | 10-04-2022 20:04
חבל שלא ירו בראש הכנופיה החלאה ערפאת ימי שמו וזכרו לדראון עולם
2
הרבי
נועם | 21-08-2022 16:00
הרבי מלובביץ' ישו